Teisco 110f ervaringen

Origineel geplaatst door senso
Klinkt allemaal heel vervelend. =(
En hoe zat dat nou met die "vervanging" voor de uA726? Heb je nog uit kunnen vinden of dat klopt?

Van de week weet ik meer...

@monopoly:

wat zou dat aan de klank kunnen schelen dan als hij enkel zorgd voor het stabiel houden van de toon?
Heb deze info gehad van synthgoeroe eric, hij vertelde er wel bij dat het NIET uit eigen ervaring was maar wel van een
collega reparateur:

Je kunt met een beetje fantasie een LM(ca)3046 inzetten. Daar zitten 5 transistoren in en het is redelijk goedkoop tov die 726. Even de aansluiting controleren en het verwarmingsgedeelte hoeft niet persé. Zijn goede resultaten mee behaald heb ik gehoord. (jammer, niet uit eigen ervaring.)

zal nu maar wat reclame maken ondertussen ook hè? ;)
http://www.sainteric.nl/

hebben jullie nog ervaringen met deze matters?
 
en hoe staat het ermee?

Ik heb 1 van mijne net een grote beurt gegeven. Alle knopjes zijn weer schoon en kraakloos.

en moderator, kan dit topic naar vintage verplaatst worden?
 
Origineel geplaatst door sander
en moderator, kan dit topic naar vibtage verplaatst worden?
Bericht door een moderator:
natuurlijk.
 
Origineel geplaatst door sander
en hoe staat het ermee?

Ik heb 1 van mijne net een grote beurt gegeven. Alle knopjes zijn weer schoon en kraakloos.

en moderator, kan dit topic naar vintage verplaatst worden?

eens ff schoppen deze draad
ben beniewd had laatst byna ook een 1.5 osc teisco gekocht ...eig kon niet wachten :D
ook het 1e osc probleem ,...raar dat dat vaker gebeurdt
ben benieuwd oftie t nu al zoon 2 jaar later wel doet
:engel:
 
Origineel geplaatst door Prophet

Je kunt met een beetje fantasie een LM(ca)3046 inzetten. Daar zitten 5 transistoren in en het is redelijk goedkoop tov die 726. Even de aansluiting controleren en het verwarmingsgedeelte hoeft niet persé. Zijn goede resultaten mee behaald heb ik gehoord. (jammer, niet uit eigen ervaring.)

En ik ben ook nog steeds nieuwsgierig. Hoe doet'ie het nou met die 3046 ipv een 726?
Oscillator stabiel?
 
Mijn 5c:

Minpunten:

Krakende pots en faders.
Oscilator instabiel (reparatie mislukt).
Defecte leds in frontpanel.
Prints moeilijk te verwijderen.

Pluspunten:

Filterbank!!!
Cult appeal.
Vette sounds.
Blijkbaar een Arp copy.


Dus als je een goede hebt....ben er maar zuinig op want ik vond het toch wel een uniek bakkie.
 
Back
Top