Moet ik beschadigde genelecs kopen?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Alex Omega

a.k.a Brainthief
Lid sinds
7 augustus 2002
Berichten
5.296
Locatie
Almere
Hallo luitjes...

ik kan een set genelecs 1030´s kopen maar er zit op 1 van de kasten
een buts in....

hoeveel kwaad kan dit?:confused: (de buts zit op een hoek en is ongeveer 1,5cm in diameter en 2mm diep'

ik had ze trouwens vergeleken met mackie´s hr624 die hadeen voor mijn gevoel meer laag terwijl
die genelecs mooier hoog hebben....

wat is jullie ervaring?

Greetz!
 
Als het alleen een buts is, dan hoeft dat geen probleem te zijn. Als ik jou was zou ik wel willen weten hoe die buts er in komt (erin gestoten met iets is minder erg dan laten vallen wat ook de rest kan hebben beschadigd). Ook de kasten goed inspecteren op scheuren, barsten of andere onregelmatigheden/ beschadigingen (lucht mag niet uit de kast lekken, behalve uit de basreflex opening natuurlijk). Altijd de monitors goed beluisteren (ook met het volume voluit!) en bij kraakjes of bijgeluiden niet kopen. Een sinussweep over het gehele hoorbereik kan fouten aan het daglicht brengen, die je met muziek misschien niet meteen opvallen.
Kortom goed uitkijken, maar het kan prima meevallen en dan kun je ze gewoon kopen.
 
Thanx. Ik werd verteld dat het met het transport was gebeurt.

Die zaak had ze verstuurd per post en retouw gekregen omdat ze beschadigd waren....

Ik vind em moeilijk. ik heb ze niet gehoord. Het was trouwens bij feedback....
 
Ligt eraan wat je er voor moet betalen?!
 
Origineel geplaatst door Alex Omega
600 euro pstuk...

Voor 699,- heb je ze "nieuw" per stuk! :confused:
 
Dat is ook wel zo. maar als het niet uitmaakt... waarom niet? hiewel als ze gewoon gaaf zijn is dat altijd mooier....

Die Mackies hr 624 waren trouwens 629... die klonken ook wel erg lekker...

Meer laag... en de genelecs meer hoog....

Tja voor dance lijkt me laag belangrijker....
 
Origineel geplaatst door Alex Omega
Dat is ook wel zo. maar als het niet uitmaakt... waarom niet? hiewel als ze gewoon gaaf zijn is dat altijd mooier....

Die Mackies hr 624 waren trouwens 629... die klonken ook wel erg lekker...

Meer laag... en de genelecs meer hoog....

Tja voor dance lijkt me laag belangrijker....

Ten eerste zou ik zelf voor die extra 200 euro een nieuw setje kopen?!
Heb een tijdje een set Dynaudio's Bm6a gehad. Fantastische speakers!
Maar heb ze toch weggedaan, en heb nu een set PMC's Tb2s passive monitors met een Bryston Powerpac-120 amp!
1 woord! Onverslaanbaar!!! ;)
 
Maar heb ze toch weggedaan, en heb nu een set PMC's Tb2s passive monitors met een Bryston Powerpac-120 amp!

En waar koopt u deze speakers?:confused:
 
Origineel geplaatst door datcho
En waar koopt u deze speakers?:confused:

Nederland muziek Almere en E.M.I Eindhoven verkopen Pmc monitors.
Voor Bryston versterkers moet je ff onder distributeurs kijken op de Bryston site! ;)
 
ja maar dat is wel ff wat meer pegels....

ik vind 1200 euro meer dan genoeg!

en volgens mij gaat pmc er wel ff over heen!
 
Dat valt mee zo te zien. € 1.030,- voor de speakers per set.
Weet alleen niet wat die Bryston versterker kost?

Ben echt beniewd, kunnen we niet een keertje bij je komen luisteren Cisco?:biertje:
 
terwijldie genelecs mooier hoog hebben....

Of het ligt aan mijn gehoor, maar als er iets schel/agressief hoog heeft dan zijn het wel Genelecs...
 
Die mackies klonken eigenlijk lekkerder vond ik... en ik hoorde dat mijn kick niet helemaal straks was...
maar die genelecs gaf gewoon meer hoog door. Misschien die ik het wel verkeerd door toch niet voor mackie te kiezen!

Kijk ik maak (kan ik dat wel zeggen ;) ) trance.... het is natuurlijk wel lekker om je basslijn en kick goed te kunnen horen maar is hoog minder belangrijk of is het genelec hoog minder belangrijk! als je begrijpt wat ik bedoel????

Tips!
 
Tja, je moet natuurlijk alles goed/eerlijk horen ;)

Bij dance/house is een goede definitie in het laag extra belangrijk. Daarnaast moet een monitor vooral niet te mooi klinken.

Persoonlijk vind ik de Dynaudio's bijvoorbeeld goed klinken, maar waarschijnlijk voor dance/house gewoon wat TE mooi. Het hoog is erg plezierig om naar te luisteren, iets wat ik met die Genelecs dus TOTAAL niet heb. Die dingen schreeuwen... au!

Bij een ander forumlid heb ik de Mackie HR824 gehoord. Die klinken veel eerlijker! Toen ik ze later een keer bij Feedback met een dance/house (was toen trance) track kon vergelijken, viel me ook echt op dat op de Mackies de eindmix (van weer een ander forumlid... waarvan ik benieuwd ben wat hij uiteindelijk gekocht heeft) nog wel wat aandacht verdiende. Het klonk gewoon allemaal minder mooi op de Mackies. Zijn eigen reactie was dan ook iets als "als ik het zo op die Mackies hoor moet ik nog wat extra mijn best gaan doen, op die Dynaudio's klinkt het gewoon al af".

Er is net een nieuwe Mackie uit die net boven de 624's komt (626 dacht ik?)... misschien zijn die een betere optie aangezien de 824 wel wat beperkt is in het laag t.o.v. de 824. De 626 (?) schijnt daar weer meer ballen te hebben.

Verder moet je echt e.e.a. gaan vergelijken en je niet laten misleiden door een te mooie klank! Daar zijn monitoren niet voor bedoeld. Oh ja... en let even op of ze bepaalde filter-settings op actieve speakers niet 'verkeerd' hebben staan. Ds dat ze wat laag of hoog weg gefilterd hebben (knopjes op achterzijde) omdat de verkoper dat zelf prettiger vond klinken. Hierdoor kan het zijn dat jij te weinig hoog 'ervaart'.

Succes :okdan:
 
Ik heb mijn Genelec 1030's bij Thomann gehaald voor 650 per stuk. Ze zijn er nu 666 per stuk. Ik zou dus echt nieuwe kopen. Het verschil tussen de Mackie HR-serie (een vriend van mij heeft een setje 824's) en de Genelecs is vrij groot.
Ik heb het gevoel dat de bass van de Mackie's gehyped is. Ofwel niet een realischtische weergave.
Ik heb ook de 824 beluisterd naast de 1030's toen ik moest gaan beslissen en vond de Genelecs beter....
In mijn oren klinken de Genelecs een stuk helderder en kan je verder in je mix kijken dan op de Mackie's....maar dat is natuurlijk erg subjectief.
 
Dat is 'em in een note dop!

dit is wat ik dacht: Zo die mackies klinken lekker. mooi laag en toch helder. die kick is niet helemaal goed.
Terwijl die genelec de open hihat kon horen snerpen. De kick klonk daarentegen gewoon strak.
qua balans in de track kon ik het inbij de gevallen wel redelijk goed horen maar ik vond een snarefill bij de genelec heer erg aanwezig (en die staat te hard) en bij de mackie viel dat minder op!

dus ik maak de balans op en ik heb bij beide plus en minpunten!

dat heb ik verdomme altijd! ook bij het kopen van mijn 1e synth.. Virus KC of Q kbd?
nu heb ze allebei
:okdan:

maar dat ben ik voor monitors niet van plan!
 
Ik heb het gevoel dat de bass van de Mackie's gehyped is. Ofwel niet een realischtische weergave.

Nolet, kijk hier ben ik dus bang voor... jij hebt ervaring met genelec. In jouw mix moet je rekening houden met extra laag in je mix omdat je weet dat het op een audoiset weg valt of niets van dat soort dingen en goed op de genelecs goed overal?
 
... ik zou eigenlijk liever geen beschadigde spullen kopen...
... en wel om de reden dat je moet lullen als brugman als je er zelf ooit weer van af wilt.
De huiver die jij nu misschien hebt, hebben latere kopers in het kwadraat!

Vraag je je toch af, hoe komt zo'n buts erin. Van een standaardje af gepleurd?
En wat is er dan nog meer beschadigd, doch wellicht niet zichtbaar?

Vind de korting trouwens peanuts... :o:
 
Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top