RS7000 of MC909 voor studio en live combi?

Acidfever

There's no "I" in denial.
Lid sinds
12 Maart 2004
Berichten
9.055
Hoi,

Ik ben vrij nieuw op het forum dus hallo allemaal :)

Verder wilde ik de volgende vraag stellen:

Ik ben zelf amateur techno/Drum and Bass producer en ik ben bezig een aanschaf te overwegen om mijn huidge apparatuur aan te vullen.

Ik heb nu:

- Acces Virus C
- Roland SH-32
- Yamaha Rm1x
- TC Elctronic M*One
- TC Elctronic Triple*C Stereo
- Soundcraft LX7-16 kanaals
- Computer (3200Mhz/ 1 Gb DDR RAM) met een echoaudio Darla24 kaart (Met onder andere Reaktor 4)

Zoals ik al in de topic aangeef ben ik iemand die het belangrijk vindt dat een live set ook echt live is.
Ik heb nu meerdere malen wat dingen geprobeerd (Ableton/Reaktor en ook mijn Rm1x) maar live is een machine als de Rm1x gewoon irritant omdat je niet live kunt opnemen (sequencen) (eerst stop drukken, dan opnemen, dan weer stop en dan weer start.

Ik wil dit dus veranderen.

Ik heb al heel veel gelezen over de MC909 en de RS7000 en beiden lijken me echt geweldige machines. De RS7000 zou voor mij het makkelijkst zijn omdat veel hetzelfde werkt (of ongeveer hetzelfde) als bij de Rm1x.

De MC909 schijnt weer iets betere geluiden te hebben maar weer minder goed in live werk dan de RS7000.
De MC909 heeft alleen weer een probleem met verschillende lengten measures samen gebruiken.

Er zijn zoveel voor en nadelen dat deze keuze voor mij heel erg moeilijk is. Vooral omdat ik de laatste tijd al veel geld heb uitgegeven wil ik dit even mijn laatste investering maken.

Heeft er iemand suggesties, opmerkingen die mij kunnen helpen?

Welke machine is beter voor techno/DnB/ Elektro, wat is de beste livebak. Welke heeft de beste sequencer enz. enz.


Oh ja....zou het op prijs stellen als ik geen standaard "Use the fucking search" antwoorden kreeg. Die heb ik namelijk echt wel al gebruikt. Trust me!!!!
 
:confused: Live opnemen? Dat doe ik (ALS ik 't al doe..) via een MD-tje ofzo aan de mixer.
Zelf gebruik ik de RS voor zowel studio als live: ideaal IMO.
 
Origineel geplaatst door Zoidsity
:confused: Live opnemen? Dat doe ik (ALS ik 't al doe..) via een MD-tje ofzo aan de mixer.
Zelf gebruik ik de RS voor zowel studio als live: ideaal IMO.


Ik bedoelde live sequencen van bijvoorbeeld hi-hats/bassdrums (wat je op dat moment denkt dat nodig is om de boel een beetje op te boosten).
 
OOooww dàt!

Da's geen probleem, hoor. Je kan tijdens 't spelen gewoon elke part (1-16) aanpassen qua loopje/melodietje, geluid, efx, volume, etc. Ik doe niet anders!
Maar dat kan óók met de MC-909 (hoewel ik niet zeker ben of ie ook het loopje/melodietje kan veranderen tijdens 't spelen).

Hmm, maar wacht even (helder moment..) je bedoelt tijdens 't optreden als de bak loopt ook nog even een melodietje inspelen en dan gelijk 'loopen' ?

Hmm, nee ik denk niet dat dat gaat.. Maar dat kan je oplossen door vantevoren een zooi melodieën in 't geheugen te zetten; die kan je dan gebruiken wanneer je wil en met elk geluid wat je wil.

MAAR uiteraard zou je eigenlijk eens naar een muziekzaak moeten gaan die ze allebei heeft staan en dan uittesten.
Eventueel met een kennis die zulke bakjes een beetje kent?
EN natuurlijk staat er zat vergelijkingen tussen deze bakken hier op 't forum [zoeken] ;) hihi
 
Hmmm...je kunt toch wel tijdens een optreden de x0x stijl edittor gebruiken las ik????

De Macginedrum kan trouwens net als de Korg weer wel echt live opnemen.

Lastige keuze zeg!
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top