RS7000 of MC909 voor studio en live combi?

Acidfever

There's no "I" in denial.
Lid sinds
12 Maart 2004
Berichten
9.055
Hoi,

Ik ben vrij nieuw op het forum dus hallo allemaal :)

Verder wilde ik de volgende vraag stellen:

Ik ben zelf amateur techno/Drum and Bass producer en ik ben bezig een aanschaf te overwegen om mijn huidge apparatuur aan te vullen.

Ik heb nu:

- Acces Virus C
- Roland SH-32
- Yamaha Rm1x
- TC Elctronic M*One
- TC Elctronic Triple*C Stereo
- Soundcraft LX7-16 kanaals
- Computer (3200Mhz/ 1 Gb DDR RAM) met een echoaudio Darla24 kaart (Met onder andere Reaktor 4)

Zoals ik al in de topic aangeef ben ik iemand die het belangrijk vindt dat een live set ook echt live is.
Ik heb nu meerdere malen wat dingen geprobeerd (Ableton/Reaktor en ook mijn Rm1x) maar live is een machine als de Rm1x gewoon irritant omdat je niet live kunt opnemen (sequencen) (eerst stop drukken, dan opnemen, dan weer stop en dan weer start.

Ik wil dit dus veranderen.

Ik heb al heel veel gelezen over de MC909 en de RS7000 en beiden lijken me echt geweldige machines. De RS7000 zou voor mij het makkelijkst zijn omdat veel hetzelfde werkt (of ongeveer hetzelfde) als bij de Rm1x.

De MC909 schijnt weer iets betere geluiden te hebben maar weer minder goed in live werk dan de RS7000.
De MC909 heeft alleen weer een probleem met verschillende lengten measures samen gebruiken.

Er zijn zoveel voor en nadelen dat deze keuze voor mij heel erg moeilijk is. Vooral omdat ik de laatste tijd al veel geld heb uitgegeven wil ik dit even mijn laatste investering maken.

Heeft er iemand suggesties, opmerkingen die mij kunnen helpen?

Welke machine is beter voor techno/DnB/ Elektro, wat is de beste livebak. Welke heeft de beste sequencer enz. enz.


Oh ja....zou het op prijs stellen als ik geen standaard "Use the fucking search" antwoorden kreeg. Die heb ik namelijk echt wel al gebruikt. Trust me!!!!
 
:confused: Live opnemen? Dat doe ik (ALS ik 't al doe..) via een MD-tje ofzo aan de mixer.