909 en Fruity

D-Ranged

Lid in me broek
Lid sinds
28 december 2002
Berichten
668
Locatie
Haarlem
Yo als ik m`n 909 afspeel doormiddel van midi in Fruity Loops (zowel 3.5 en 4.nogwat) dan loopt ie niet sync, je hoord gewoon dat de geluiden er een paar milisec. of wat dan ook er tussenzitten en soms doet ie het weer ff weer goed.

Heb al een korter midikabel er tussen gehangen en de buffer van m`n kaart op 1.5 msec staan en niks wil helpen. Het ligt niet aan de 909 zelf want als ik hem in Cubes afspeel dan loopt ie wel strakker dan strak.

Wie o wie kan me helpen?

Edit: Dit is metatron z'n post, ik zit bij D-Ranged
 
Laatst gewijzigd:
wat voor geluidskaart en processor heb je? ik heb op mijn pIII-500 met standaard 16-bit kaartje hetzelfde als ik mijn K-station mee wil laten lopen. Meestal loopt ie gelijk off sync, anders na een paar maten wel.
 
misschien de goede driver selecteren in je instellingen... of je latency settings nakijken
 
Re: 909 en Fruity

Origineel geplaatst door D-Ranged
Yo als ik m`n 909 afspeel doormiddel van midi in Fruity Loops (zowel 3.5 en 4.nogwat) dan loopt ie niet sync, je hoord gewoon dat de geluiden er een paar milisec. of wat dan ook er tussenzitten en soms doet ie het weer ff weer goed.

Heb al een korter midikabel er tussen gehangen en de buffer van m`n kaart op 1.5 msec staan en niks wil helpen. Het ligt niet aan de 909 zelf want als ik hem in Cubes afspeel dan loopt ie wel strakker dan strak.

Wie o wie kan me helpen?

Edit: Dit is metatron z'n post, ik zit bij D-Ranged

ASIO drivers geselecteerd? Misschien automatic latency compensation?

Maar goed, Fruity is gewoon niet echt handig met externe apparatuur......
 
Asio daar draaid ie gewoon op ja. Automatic latency compensation? zal ik eens naar kijken.

Fruity niet voor hardware! Ja maar het hoord wel te kunnen anders zit die hele functie er niet op, ben er iig wel verplan mee verder te gaan, ff kijken hoe veel `t beesie kan trekken.
 
En je Virus ? Heeft die ook dat probleem ?

Maar goed....niet lullig bedoeld,maar je hebt aardig wat hardware staan,zou je niet gewoon beter Cubase kunnen gebruiken ? Werkt beter en klinkt beter....
 
met asio drivers heeft het weinig te maken denk ik omdat je je 909
naar je mixer stuurt toch en niet je geluidskaart in.... althans niet realtime

en wat bla en dione al zeggen fruity is idd niet echt bedoeld voor zulk hardware...
denk dat jij de enige bent die een 909 en een virus etc aan fruity wil koppelen

je kan eventueel proberen als het allemaal niet meer lukt om fruity te rewiren aan cubase sx en
je virus/909/106 via cubase te doen en de rest van je dingen in fruity te programeren
 
Origineel geplaatst door dione
En je Virus ? Heeft die ook dat probleem ?

Maar goed....niet lullig bedoeld,maar je hebt aardig wat hardware staan,zou je niet gewoon beter Cubase kunnen gebruiken ? Werkt beter en klinkt beter....

mee eens :okdan:
 
Yo mensen badankt allemaal voor de antwoorden. Overstappen op Cubase leiver niet, geluid is wel beter maar ik vind Fruity gewoon zwaar rulext werken en cubes totaal niet.

Virus geeft geen problemen zo ver ik weet, vaag eigenlijk.

Bouncemasters---> midi interface was dat?
 
vraag je nu serieus wat een midi-interface is? oke....is in ieder geval een apparaat wat midi-signalen doorgeeft tussen synths en je compu....en dan niet via je geluidskaart, maar apart via USB of VuurDraad...


wat betreft het syncen nog even dit. Wat ik met de drumdoos in mijn dx-200 doe is zelf aan en uit zetten. Wat bedoel ik? Ik programmeer een heel nummer in FL en gooi daar op gezette momenten mijn dx handmatig doorheen. Geeft je een geweldig bevredigend live gevoel, maar da's misschien mijn ding...:)
 
Waarom zou FL niet geschikt zijn voor hardware :confused:
Daar zou ik wel wat goede argumenten over willen horen :D

Aan de hand van deze thread heb ik geprobeert om dit probleem na te bootsen door van FL een drumstation, een a-station en een AN-200 aan te sturen. Ik heb vervolgens flink lopen kloten met alle settings die ik kon vinden, maar alles bleef gewoon netjes strak draaien..

Heb je trouwens al eens in het techsupportforum van FL gepost? Ik zag daar toevallig een wat oudere post van een nederlander die ook toevallig een RME Hammerfall heeft, en toevallig ook een virus én timingproblemen...
 
Origineel geplaatst door metatron
Yo mensen badankt allemaal voor de antwoorden. Overstappen op Cubase leiver niet, geluid is wel beter maar ik vind Fruity gewoon zwaar rulext werken en cubes totaal niet.

Virus geeft geen problemen zo ver ik weet, vaag eigenlijk.

Bouncemasters---> midi interface was dat?

ligt gewoon aan je geluidskaart, sluit je midex8 op je 909 selecteer in fruity je kanaal en het loopt strak.
 
Origineel geplaatst door metatron
Hoe zo aan m`n geluidskaart, in cubes speelt ie hem wel gewoon strak af, en die midex heb ik niet meer.

cubase is ook meer midi georienteerd.met mijn midisport loopt mijn midi beter in orion/fruity veel strakker als met mijn geluidskaart.
 
Origineel geplaatst door metatron
Hoe zo aan m`n geluidskaart, in cubes speelt ie hem wel gewoon strak af, en die midex heb ik niet meer.


gheheh nee, die staat nu bij mij thuis in limburg.. bedankt he!:biertje:
 
Back
Top