aanlaggevoeligheid van 1 toets wijkt af!

gijs

.
Lid sinds
12 januari 2004
Berichten
2.442
Ha mensen!

Mijn k-station heeft het volgende probleem: de tweede G-toets heeft een afwijkende gevoeligheid t.o.v. de andere toetsen op het klavier. Bij de andere toetsen moet ik flink drukken terwijl de G al bij het minste of geringste het hardst klinkt.

Nu heb ik dit al wel eens gehad dat bij mijn ouwe E-15 1 toets niet meer aanslaggevoelig was, maar dat ging vreemd genoeg vanzelf weer over.

Wat kan ik het beste bij mijn K doen? Ben een beetje argwanend om hem open te schroeven...
 
OF het kan zijn dat het bed waar je toetsen in hangen niet netjes is gemonteerd (niet alle schroeven netjes zijn aangedraaid of dat rubberding niet netjes vaszit)....je moet dus sowieso je synth *voorzichtig* (dus eerst even ontladen dmv verwarmingsbuis) openmaken en alles nalopen.

tip: neem de tijd, forceer niks bij het openmaken en gebruik een vlak, leeg tafelblad (klinkt allemaal een beetje kleuterjufachtig maar ja een gewaarschuwd mens telt voor twee)

Mocht je een nieuwe toets willen of evt zo'n rubber pad -> indien de toetsen van de K-station het zelfde type (fatar) zijn als bij de B station dan kan ik je voor een schappelijk bedrag (vriendenprijsje) aan die onderdelen helpen.
 
thanx guys, ga eens kijken of ik mijn angst kan overwinnen en daadwerkelijk een synth openmaken. ik klink miss knullig, maar ben maar een alfa, dus techniek.....:confused:
 
Origineel geplaatst door Zhanox
thanx guys, ga eens kijken of ik mijn angst kan overwinnen en daadwerkelijk een synth openmaken. ik klink miss knullig, maar ben maar een alfa, dus techniek.....:confused:

Dat is doodgewoon...alle eerste keer is 'eng'...zolang je niks afbreekt en de STROOM ERAF haalt voor je gaat beginnen en ff een verwarmingsbuis (niet een hete) aanraakt voor je begint ben je 100% safe.

Gewoon rustig dat ding omdraaien en de schroefjes eruitdraaien...neem een passende schroevendraaier (klinkt ook overbodig, maar trust me ik heb al heel wat stukgedraaide en geforceerde schroefjes voorbij zien komen), zet nooit te veel kracht, zorg voor voldoende licht en leg dat ding op een handdoek ofzo op je tafel (tegen krassen)....

Als je die onderdelen nog nodig hebt, laat het me weten; ik heb zowel een toets als zo'n rubber pad die onder de toetsen ligt in de aanbieding, mits het hier natuurlijk ook om hetzelfde fatar systeem gaat dat Novation in andere gear heeft gebruikt.

succes.
 
Origineel geplaatst door 6 trak
ff contactjes schoonmaken... zal vast wel wat rommel opzitten...

Idd, kan niet veel wezen

Het klinkt eerder mechanisch dan electronisch..
 
heb novation ook nog maar ff gemaild en ze het probleem voorgelegd.

it does sound like the K-Station keyboard PCB that is mounted underneath the keymech may be dirty. We are in the process of setting up a sevice centre in Holland. As soon as this is up and running I can get in touch to let you know their details.

hadden jullie me natuurlijk al verteld, maar ik wil hiermee alleen maar laten zien dat novation helemaal zo slecht nog niets (als je de verhalen op SOS leest). Zelfde week nog reactie!
 
Back
Top