Weer eens een nummer van mij

zes maal is scheepsrecht (ofzo) ;) Ik ga ff luisteren
 
klinkt wel goed en zit ok in elkaar, maar is gedateerd.... 15 jaar geleden had je een hit gehad ;)
 
Colonel Abrams met "trapped" doet me dit een beetje aan denken.
Leuk nummer en leuke sounds. Wel wat gedateerd, maar die tijd komt terug. Probeer een soulstem te vinden. Geeft het nummer net iets meer mee.

Misschien doe je door deze remixer van oude platen (Paolo Aldini) nog inspiratie op.
http://www.universdj.com/index.php?lib=users&fonction=inscrire

type als zoekwoord "Paolo Aldini" en klik op "Oliver Cheatham Vs Colonel Abrams"
 
Ik vind het eigelijk niet zo goed.
het is outdated, niet eigen en past hoogstens op een installatie schermpje voor een (gekraakt) programma o.i.d.
het voelt b.t.w. kaal en leeg aan qua emotie en daardoor prikkelt het totaal niet.
werk meer met effecten op losse sounds van je beats om meer emotie en prikkeling te krijgen.
gebruik andere sounds voor je melodietjes , geluiden die meer tot de verbeelding spreken en je kunt er nog best wat leuks van bakken. de vocals ....tja.... meer variatie in hoe het klinkt zou leuk zijn ! en het verhaal van je track snap ik niet helemaal.
 
Origineel geplaatst door Mstudio1

het is outdated, niet eigen en past hoogstens op een installatie schermpje voor een (gekraakt) programma o.i.d.

Wat is outdated?,of ben je zelf heel erg trend gevoelig?
Muziek van 15 jaar geleden is erg tof,het is eigenlijk nooit gestopt,dat is juist het gave.
Het is geen trance nee,maar outdated?????
Ik ga bijna een discussie aan en offtopic,maar je moest eens weten hoeveel je mist en wat er achter je ligt qua dijken van nummers in het verleden.
Please denk eens wat ruimer,en laat je niet zo gek maken door een trendbepalende media die bepaald wat in en uit is.

Maar prima,ontopic:

Ik vind het wel gaaf je deze muziek maakt,persoonlijk moet ik denken aan newcleus,het heeft een beetje die feel.
Maar het mist wat ballen,en ik hoor op de lead of een dubblele noot,of je hebt je direct signaal nog aan staan of je fx pad.
Ik zou er eigenlijk op willen dansen(wat ik niet kan),maar ik ga er meer op chillen.
 
Origineel geplaatst door trash
Ik ga bijna een discussie aan en offtopic,maar je moest eens weten hoeveel je mist en wat er achter je ligt qua dijken van nummers in het verleden.
Please denk eens wat ruimer,en laat je niet zo gek maken door een trendbepalende media die bepaald wat in en uit is.

Ik heb al lange tijd niet zo'n zinvolle opmerking gehoord, ben het hier helemaal mee eens! Een stukje muziek vindt je mooi of je vindt het niet mooi, maar dat kan toch niet beslist worden door een of andere trend?

Het plaatje klinkt inderdaad jaren 80 achtig, maar dat geldt momenteel voor heel veel platen die op b.v. TMF te horen en te zien zijn( hoezo outdated). Persoonlijk hoor ik wat invloeden van Harold Faltermeyer (axelF) en Pal Hardcastle (19). Het zit leuk in elkaar maar ik zou inderdaad proberen om een (soul) stem toe te voegen en nog een ander (onderliggend) geluid toe te voegen zodat het iets meer expressie krijgt
 
Jeez' wat een hoop ellende weer als reacties op elkaar....

Ik vind 't nummer wel aardig; ligt wel lekker in 't gehoor. Kwaliteit qua opname vind ik ook nie verkeerd.

Maar ik zal dan ook wel outdated zijn..
 
Ik merk dat deze track nog al wat emoties los maakt*D

Maar goed, dat gezeik over outdated of niet kan ik natuurlijk nix mee. Als ik een track maak als deze zit ik echt niet te denken, oh ik moet eens een nummer maken wat precies zo klinkt als 15 jaar geleden. Ik luister gewoon veel naar muziek uit die tijd, New Order en zo. Ik luister helemaal niet naar huidige elektronische muziek. En dat gezeik dat je perse de technische mogelijkheden van nu moet gebruiken om een track interessant te maken vind ik gewoon bullshit. Ik hou gewoon niet zo van die tracks die helemaal overlopen van de effecten.

Ik ben in ieder geval blij dat er ook mensen zijn met nuttige opbouwende kritiek, waarvoor mijn hartelijke dank!

En MStudio1, ik ben zeer benieuwd naar een track van U! Als je zo open minded bent en zoveel verstand hebt van de evolutie van de elektronische muziek, dan moeten je eigen tracks wel fenomenaal klinken. Ik kan niet wachten, verbaas me eens!
 
Wees zuinig op mensen die kritiek leveren.
Je hebt er meer aan dan mensen die alleen maar positief zijn !
Vind het goede insteek de manier waarop je werkt, in eerste instantie moet je gewoon maken waar je zin in heb.
De anderen plaatsen het wel voor je in hokjes. Hoop dat je tussen de regels door ook de bruikbaarheid van de kritiek kunt vinden. ik denk echt dat je door die kritiek op te volgen een nog lekkerder en iets meer van deze tijd track kunt maken die toch terugpakt op de oudere sound !
 
Het is zoals het is...

Mstudio, ik ben verder niet pissed ofzo, ik vond alleen de manier waarop je kritiek gaf een beetje lomp. Het is cool dat je in ieder geval de moeite neemt om er iets van te zeggen, begrijp me goed.

Mijn volgende track wordt een hardcore nummer over een timide wijf....
 
gedateerd kun je beter opvatten als "niet vernieuwend"

In de jaren '80 was dit echt vernieuwende muziek. De gebruikte bass etc.
Als het je alleen maar om het muziek maken te doen, is er natuurlijk geen man overboord.
Het ligt er maar net aan wat je met het nummer wilt bereiken.
Maar denk niet dat een doelgroep van 20 plus op deze muziek zit te wachten. Waarom zou je iets kopen wat al bestaan heeft? Wil je een doelgroep aanboren jonger dan 20, dan zit je goed, want die kennen dit soort muziek hoogstens van een keertje zo''n nummer gehoord te hebben op de radio.
Ik vermoed dat covers uit de jaren '80 en '90 zo goed scoren, omdat er een herkenning is. Alsof men ervoor uit wilt komen dat de muziek die ze maken "ouderwets is", maar in een nieuw jasje gestoken is.

Daarentegen alleen kritiek geven d.m.v. het woord "oudbollig" schiet de maker niets mee op. Zeg dan hooguit nog iets over gemaakte melodie, gebruikte sounds, opbouw etc.
 
Origineel geplaatst door Catalunya
gedateerd kun je beter opvatten als "niet vernieuwend"


Het ligt er maar net aan wat je met het nummer wilt bereiken.
Maar denk niet dat een doelgroep van 20 plus op deze muziek zit te wachten. Waarom zou je iets kopen wat al bestaan heeft?

Of je wil iets voort laten bestaan,ik denk dat je je niet moet onderschatten hoeveel liefhebbers er zijn die van electro,boogie,electro hiphop houden. :D
 
ook! een gave stijl!

leuke track DJ Bies.
Heb je hem al eens in een clubje geprobeerd?
 
Back
Top