Korg X-911

nIQ

Stamgast
Lid sinds
10 juli 2003
Berichten
233
Locatie
belgië
Hey mensen,

Ik heb gisteren op e-bay een Korg x-911 gitaarsynth gekocht... .
_korg-x911-Ax.jpg

Ik hoop het beestje eind volgende week in mijn bezit te hebben maar vroeg me toch af of iemand me al wat meer info zou kunnen geven en miss. wel een paar voorbeeld MP3tjes? Op het net en ook hier(zoekfunktie;) ) is er wijnig over te vinden.
Ik had gewoon graag van enkele gebruikers geweten wat zij hiermee aanvangen en wat hun bevindingen zijn. Hoe stuur jij hem aan bv.: gitaar(waarvoor hij gemaakt werd), CV/gate,....?
Iemand die dit bakje gemod heeft? En hoe is de filter nu eigelijk?

Alle info welkom ofc.

Grz. Nik
 
Heb hem al een tijd en ben er eigenlijk nog steeds blij mee. In fact, ik begin hem steeds meer te gebruiken.
Vooral de distortion vind ik vet, net goed dat je het originele signaal er nog goed door hoort komen. Goed voor een 303 denk ik ook, hoewel ik er nog geen echte heb doorgejast.
Je kan natuurlijk ook je input filteren. Het is het ms20 filter en klinkt vet en rauw tegelijk. Spijtig dat er geen resonance op zit. Is wel wat beperkt qua teweakmogelijkheden op de filter, maar hetgeen hij doet, doet hij goed.
Tof is dat ie een onvoorspelbaar karakter heeft, wat betreft envelopefollower en omzetten van audio naar vco. Dat onvoorspelbare kan je wat tweaken met een paar inputvariatieknoppen en de wahwah-schakelaar. Je kan er echt mee gaan funken.
Verder dan de synth sectie is vrij beperkt, maar de klanken die eruitkomen zijn vet en erg bruikbaar voor rauwe elektro, waar je dan live mee kan gaan spelen, qua octaven, filtering, attack, decay... Da's het leukste.
Als je een goeie hz/v converter hebt, triggert ie superstrak voor zeer vette basslines. Nadeel is wel dat je de audio-input niet tegelijk kunt gebruiken, wanneer de kabels van CV en gate ingestoken zijn.
Verder kan je met externe voltages het filter en de vco gaan moduleren. Vooraan zit er effect-inputs (voltages) voor de keuze van octave, portamento, en nog 2 andere die ik even vergat. Zo kan je in theorie dus met een externe analoge sequencer heel vette 303 achtige dingen gaan maken, die de 303 zelfs wegblaast. In praktijk echter is het mij nog niet deftig gelukt, omdat de triggertiming het wat liet afweten, maar misschien met wat compromissen in de instellingen dat het wel moet lukken.

Speciaal bakske.
 
Zoek er nog een!!!!,zie ze ook niet veel.*D
 
Vond het niet echt het geld waard.

Frequency-tracking is wel leuk... of hoe noem je dat nog 's.... om dan met 7 synth geluiden tegelijk een volle analoge bas te horen... maar je kan dat geluid nauwelijks vormen, hooguit de volumes van de 7 synths. (7 waren het er toch, he?)

De distortion is mooi.... maar de filter is gewoon een veredelde treble knop.

Ik had er nog 'n MS-20/SQ-10 naast, dus ik heb ook wel 's zitten moduleren.... maar ja:
wat moet je nog met een X-911 als je een ms-20/sq-10 hebt staan???

Met name geschikt denk ik voor bandjes, dit ding... gebouwd als een tank, en leuk speelgoed dan. Maar als studiotool.... veel te duur.
Vind ik dan, he.
 
Het zal me benieuwen

Het zal me benieuwen

Ik vind het wel spannend anders! :)

Men gearlist is vrij beperkt wat synth's e.d. betreft (CS2-x, roland MV-30 en een hoop plugins)
Maar ik hoop hiermee men gitaar wat meer ter hand te nemen en miss. is het ook wel het begin van men eigen modulair systheempje......
Ach ja, het is wel wat geld(276euro's met verzending in) voor iets waar ik van denk dat het niet supper uitgebreid is en ik ging eigenlijk een tube-mic.kopen, .... marja:engel:

We zien wel wat we hier uithalen en kunnen doorsleuren

Grz. Nik

ps. moest er iemand een mp3tje hebben waar dit ding in voorkomt..... kan ik nog wat watertanden....
 
Ik had er nog 'n MS-20/SQ-10 naast, dus ik heb ook wel 's zitten moduleren.... maar ja:
wat moet je nog met een X-911 als je een ms-20/sq-10 hebt staan???

Wat dacht je van Multitrimbaal analoog sequencen met de SQ10???

Baslijn uit de MS20 op rij1, melodie bliepje uit de X-911 op rij 2.
 
Origineel geplaatst door smackos
Wat dacht je van Multitrimbaal analoog sequencen met de SQ10???

Baslijn uit de MS20 op rij1, melodie bliepje uit de X-911 op rij 2.

iemand zin om deze opstelling te financieren voor mij?:{

Btw.als iemand ideeën(liefst goedkope) heeft om dit ding te gaan aansturen?!
Ik moet zoizo zelf nog wat leeswerk doen maar een beetje imput zou wel handig zijn...(miss.wel verkoop voorstellen)
Werke convertor hang je hiervoor e.d.

grz. Nik
 
Origineel geplaatst door smackos
Wat dacht je van Multitrimbaal analoog sequencen met de SQ10???

Baslijn uit de MS20 op rij1, melodie bliepje uit de X-911 op rij 2.

Dan gebruikte ik toch liever VCO2 van de MS20.... wat ik al zei met die X-911 is het moeilijk soundshape'n... dat gaf dan een HEEL droog geluid zonder envelope of lekker gefilterd... dat de naam "bliepje" niet mag dragen.

Het enige wat ik er echt leuk aan vond was die frequency tracking... dat gebeurde nogal organisch... het ding is het leukste als je er audio doorheen stuurt... van die modulatiemogelijkheden moet je je niet teveel voorstellen... tenminste als je een MS-20 hebt... :D (/had)
 
Re: Het zal me benieuwen

Re: Het zal me benieuwen

Origineel geplaatst door nIQ

Ach ja, het is wel wat geld(276euro's met verzending in) voor iets waar ik van denk dat het niet supper uitgebreid is en ik ging eigenlijk een tube-mic.kopen, .... marja:engel:

We zien wel wat we hier uithalen en kunnen doorsleuren

Grz. Nik

ps. moest er iemand een mp3tje hebben waar dit ding in voorkomt..... kan ik nog wat watertanden....

Ah goeie prijs denk ik. Ik heb toen 300 neergelegd.
Gewoon uit nieuwsgearigheid. Just like you :D

Ik heb geen mp3's ervan.
Maar daar hoeven geen conclusies aan verbonden te worden.
Want wat ik gedaan heb ermee is de linndrum aanzetten en dan gaan bleren door een microfoon waar dan die X911 een hele vreemde "synthlijn" van maakte. 7 (dezelfde) stemmen dik. Maarja.... ik vond het niet bepaald het opnemen waard... en dat lag niet geheel aan het onvermogen van de X911.
 
Origineel geplaatst door nick nova
Dob,

heb jij die sequencer - effectinput combinatie geprobeerd?

Vastwel.
Geef deze jongen wat staafjes en gaten, en ik zal niet rusten voordat elke combinatie een keer de revue is gepasseerd; als een aap die weet dat er onderin die gaten wellicht een beker met yoghurt hangt, of zoals in het wild een smakelijke termiet verblijft.
 
Hij is er geraakt :kroon:

Wel hij doet niet supper veel maar wat hij wel doet, is supper!
Nog heel wat uit te proberen maar dit is een blijvertje denk ik vette eenvoud 8~

En als toemaatje sleurde mijn broertje hier een half uurtje geleden een elektrisch orgeltje binnen (jumbo 61). Een beetje cosmetisch herstelwerk en wat contaktjes kuisen en hij kan er weer tegen. Niet echt iets waard dit ding maar wel leuk om wat op te zitten klungelen en er zitten wel een drietal leuke geluidjes in.

:walker: effe plaats gaan maken....
 
Origineel geplaatst door analogicbear
Zoek er nog een!!!!,zie ze ook niet veel.*D

Hoi,

ik heb 3 x de Korg X-911.
Indien je nog interesse hebt, stuur dan even een mail.
 
Origineel geplaatst door Synthfraek
Hoi,

ik heb 3 x de Korg X-911.
Indien je nog interesse hebt, stuur dan even een mail.




Okay hoor het wel!!!

*D
 
Back
Top