[TRACK] aaaaa neee he niet alweer trance :D

tim

Ouwe rot
Lid sinds
16 januari 2003
Berichten
514
Locatie
Amsterdam
Zo heb weer effe zitten knippen en plakken en er is weer een leuk trance brouwsel ontstaan.. brand maar los zou ik zegge!

gear:

beats: s3000xl + tr707
bassline: virus
strings: virus + superwave
lead1: superwave
lead2: virus
melodie: a-station

veel plezier er mee! :doei: :biertje:

ooh ja linkje

http://home.planet.nl/~aroosen/antidrip.mp3
 
Ik veronderstel dat newbies ook wel commentaar mogen geven, niet? ;)

Je zal me niet horen in detail gaan op gebied van dit of dat effect effie 2% omhoog enz, maar wou toch een kleine opmerking maken.

Er zit wat in, dat vind ik wel. Maar mijn indruk is dat je af en toe die synth moet laten gaan.

Non stop 8 minuten lang blijft hij maar doorgaan en na 5 à 6 minuten wordt ie een beetje irritant. Hij is nochtans wel leuk, maar doordat hij niet stopt heb je teveel van het goeie.

Je hebt wel breaks ingebouwd en dat melodietje rond 4.30 is een verfrissing, en daarop die kick door die beats ertussen, maar ondertussen loopt hij verder en verder.... .:walker:

Misschien moet je daar wat aan sleutelen volgens mij.

:biertje:
 
Tis niet echt mijn ding?! Maar leuk gemaakt! ;)
 
Origineel geplaatst door divinio
Ik veronderstel dat newbies ook wel commentaar mogen geven, niet? ;)

Je zal me niet horen in detail gaan op gebied van dit of dat effect effie 2% omhoog enz, maar wou toch een kleine opmerking maken.

Er zit wat in, dat vind ik wel. Maar mijn indruk is dat je af en toe die synth moet laten gaan.

Non stop 8 minuten lang blijft hij maar doorgaan en na 5 à 6 minuten wordt ie een beetje irritant. Hij is nochtans wel leuk, maar doordat hij niet stopt heb je teveel van het goeie.

Je hebt wel breaks ingebouwd en dat melodietje rond 4.30 is een verfrissing, en daarop die kick door die beats ertussen, maar ondertussen loopt hij verder en verder.... .:walker:

Misschien moet je daar wat aan sleutelen volgens mij.

:biertje:

mmm oke ik neem aan dat je de 'bassline' bedoelt want die loopt idd het hele nummer door! ik zal wel effe gaan klooien en de cuttoff ofzo!
 
Ik had het over dat melodietje dat begint rond 0.20 en heel lang verder gaat. Maar ik weet nog niet hoe dat noemt; de lead 1, lead 2 of de strings.

Ik vind dat dat net iets te veel de bovenhand neemt en daarom na een tijdje net te veel wordt.

Maar geloof me, ik kan niet wachten tot de dag dat ik al zoiets in mekaar kan steken want daar ben ik nog ver van!

;)
 
Origineel geplaatst door divinio
Ik had het over dat melodietje dat begint rond 0.20 en heel lang verder gaat. Maar ik weet nog niet hoe dat noemt; de lead 1, lead 2 of de strings.

Ik vind dat dat net iets te veel de bovenhand neemt en daarom na een tijdje net te veel wordt.

Maar geloof me, ik kan niet wachten tot de dag dat ik al zoiets in mekaar kan steken want daar ben ik nog ver van!

;)

oefening baart kunst ;)
 
Hm, nou ten eerste is dit dus geen trance... Eerder chemical (aangezien de stijl wat wegheeft van the chemical brothers).
Maar die virus wordt echt irritant na een hele tijd. Verder zit er geen punch in de percussie. Die basslijn heeft teveel de overhand.
Verder zou ik het afmixen ook een keer nagaan... Het geluid moet wat vetter, ik zou wat meer aan de presets tweaken. Sommige lead-synths zijn trouwens net beetje teveel ge-detuned. En je moet wat meer met het stereobeeld doen (sommige instrumenten wat meer naar buiten trekken dus) (y)

Verder succes ermee
 
Origineel geplaatst door BigDplayboy
Hm, nou ten eerste is dit dus geen trance... Eerder chemical (aangezien de stijl wat wegheeft van the chemical brothers).

chemical????? wat is er chemical aan dit nummer vindt het toch wel zeker trance....:confused:
 
Origineel geplaatst door tim
chemical????? wat is er chemical aan dit nummer vindt het toch wel zeker trance....:confused:

Het neigt naar de chemical, maar het is toch zeker geen trance. Wat is er trance aan dit nummer?
[kan ik ook wel vragen :D ]
 
Niet echt een vaste stijl. (En zo hoort het ook)

Maar qua mix klinkt hij heel erg zwaar en compressed.
De kick en bas werken ook niet zo goed samen en dat komt geforceerd over. Ze mogen ook wel wat zachter btw.
En het heen en weer pannen van wat geluiden zou misschien ook wel leuk zijn om te proberen.
 
Origineel geplaatst door fuse
Maar qua mix klinkt hij heel erg zwaar en compressed.
De kick en bas werken ook niet zo goed samen en dat komt geforceerd over. Ze mogen ook wel wat zachter btw.
En het heen en weer pannen van wat geluiden zou misschien ook wel leuk zijn om te proberen.

thanks ik ga er na kijken! Heb weinig kaas gegeten van het mixen doe altijd maar wat het beste klinkt! Dat panning van geluidjes vindt ik altijd redelijk iritant maar wat lichte paninng zou wel kunnen bij sommige geluidjes...
 
vette vette krakende bassline!
al doet het inderdaad soms raar met de kickdrum en de strings...
ze hebben bij momenten soms precies onderling ruzie.
Toch is het een toppie trackie!
mooi opgebouwd hoogtepunt rond de 5-5.30 minuten!

en ik zou dit zeker onder trance laten vallen, wat niet wil zeggen dat het niet met iets anders zou
kunnen overlappen.

doe zo verder in elk geval!

:okdan:
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top