ARP (Rhodes) Chroma thread

There were 256 different velocity levels. We were the ones on Dave Smith's original committee that said that MIDI had to have velocity. Dave Smith said it was too complex and we couldn't do it. We dug our heels in and said it had to have velocity response. And he said, "Well, that's just because you're trying to favor the Chroma." "No," I told him, "One day keyboards will respond to velocity. Trust me on this."


Trouwens over die Chroma Expanders. Ben d'r nog nooit 1tje van tegengekomen op eBay of zo.
 
Origineel geplaatst door fuse
Trouwens over die Chroma Expanders. Ben d'r nog nooit 1tje van tegengekomen op eBay of zo.
ff serieus.. volgens mij een week of twee, drie geleden stond er eentje.

Ik wist niet van het bestaan daarvan en daarom viel ie me op!
 
Ja ok, maar als ze voor 2000 weggaan dan kun je er net zo goed een paar toetsen bij kopen. :)
 
Ik heb hem ook, erg rond en dik geluid, vooral erg laag gefilterde sounds klinken schoon en dik.

Klinkt ongeveer als ARP 2600, en niet zozeer op de Polaris.

Ik gebruik hem zeer weinig, helaas, de Prophets en de Jupiters zijn nou eenmaal veel sneller in te zetten, en dus sla ik hem te vaak over.

Ik gebruik een scheet van een ST voor de editting.

De polaris gebruik ik echter wel erg vaak, die klinkt ook erg goed.


Misschien moet ik hem maar verkopen... interesse?

Komt bij de boys van Eiffel65 vandaan. inkluus MIDI bakkie
 
Origineel geplaatst door smackos
Ik zal binnenkort wel even wat demos maken :D

Gewoon ff wa pingelen, gaat een stuk sneller. MP3-tje graag ben heel benieuwd.
 
Even wat gepingeld op de Chroma:

http://www.xs4all.nl/~awolfe/CHROMA.mp3

Droog opgenomen zonder effect direct in de computer.

Wat je hoort zijn wat geluiden die ik heb geprogrameerd op deze synth.

Op het internet circuleert overigens nog een mp3 uit duitsland (van de 'synthesizers von gestern'CD serie) die meer de speelbaarheid (uhm...dynamiek etc. van de toetsen)...laat horen...http://www.redrooffs.com/chroma/files/synthesizervongestern12.mp3

Overigens ook erg dik geluid (check die wendy carlos-achtige phaser effecten!), het zal nog even duren voordat ik zulke dynamische sounds kan programeren op de chroma.
 
Smakos

Smakos

Ha jouw Chroma komt bij mij uit de studio !!

Ik zal even voor je zoeken , heb nog de originele aankoopbon van de eerste eigenaar + wat boekies.

Veel plezier er mee !!! ( Brute synth )

Groet,

Magno

Ps: Ik ben een knoppen draaier vandaar werdt hij al jaren niet gebruikt , zonde toch ?

Alle parameters zijn midi aanstuurbaar dus met een drehbank ook ! ( misschien leuke optie )
 
digitaal

digitaal

Hier mag dan een intel processor in zitten maar de OSC's & Filter's zijn zwaar analoog.

Alleen de Lfo waveform's zijn digitaal !!! ( De envelops's zijn ook analoog )

:eureka: :okdan: :mega:
 
Re: Smakos

Re: Smakos

Origineel geplaatst door Magno Control
Ha jouw Chroma komt bij mij uit de studio !!

Ik zal even voor je zoeken , heb nog de originele aankoopbon van de eerste eigenaar + wat boekies.

Bizar.

Hoe duur werd hij eigenlijk verkocht op die bon?



En die mp3 vinnik erg lekker.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top