Live optreden Manu Chao (bij Oxy)

Oxy-Yan

Action
Lid sinds
4 oktober 2001
Berichten
1.018
Locatie
Amsterdam
Laatst was Manu Chao (o.a. Bongo Bong, Me Gustas Tu) bij mij op bezoek!
Aanvankelijk kwam hij langs om eens wat van mijn nummers te luisteren, maar al snel pakte hij mijn gitaar en gaf een privéconcert van anderhalf uur voor de drie aanwezigen in mijn huiskamer/studio. Helemaal te gek natuurlijk, temeer omdat ik zijn muziek erg waardeer, maar heel veel mensen hem, noch zijn muziek kennen....

Hier is een exclusief stukkie van de "OxySessie" :okdan:

Nu heb ik de man in kwestie beloofd om "iets" met een van de opgenomen nummers te doen, een remix ervan maken ofzo. (waarschijnlijk niet met dit nummer, maar met een andere iets snellere en vrolijkere)
Maar zoals je kunt horen is er nogal veel verschil in tempo en volume, tussen het begin en het einde van het nummer.

Zijn er programma's die beats per minuut kunnen bepalen, maar dan met verschillende snelheden in 1 nummer?
Zodra ik het namelijk in een grid kan plaatsen, kan ik er midi aan koppelen, en dat is wel zo handig.

Hoe is het volume probleem op te lossen?

Verder is het helemaal opgenomen met een (niet al te beste) microfoon, dus mono. Zijn er nog mogelijkheden om het iets ruimtelijker te laten klinken??

Groet :doei:
 
Manu Chao :halleluja

Echt een van de betere acoustische muzikanten die ik ken. de muziek gaat naar mijn gevoel diep en brengt de emotie geweldig aan.. en het gekkere is nog dat ik zowel geen frans of spaans(?) versta.

klasse als je zo'n vent op bezoek mag krijgen.
 
:okdan: Gaaf man!
Persoonlijk zou ik proberen om 'm nog een keer te 'strikken' om dan een betere opname te maken, als je deze te mono vindt.
Echt, ik zou zelfs naar hem gaan, als ie geen tijd/mogelijkheden had om naar jou te komen!

Maar fragmenten kan je toch gewoon sampelen, etc.? Of wilde je de complete zanglijn e.d. "intact" houden en gebruiken?



:biertje:

p.s. Opzich vind ik de kwaliteit wel meevallen, hoor! Ik verwachtte veel erger na je commentaar..
 
Origineel geplaatst door Zoidsity
Maar fragmenten kan je toch gewoon sampelen, etc.? Of wilde je de complete zanglijn e.d. "intact" houden en gebruiken?

Hmm,.. volgende keer eerst maar es beluisteren voordat ik zoiets zeg..
Wordt misschien moeilijker..
 
Je kan met Ableton heel flexibel punten zetten van "hier is de maat" en dan timestreched ie het vanzelf van punt tot punt zodat het in de maat blijft lopen.
Maar ik geloof niet dat Ableton een heel geweldig time-stretch algoritme heeft?!
 
Origineel geplaatst door sander
Is dat een kennis of zo van jou?

Maar is hij dan technoliefhebber, want dat maak jij toch?

Een vriendin van mij, die aan het einde zegt "hier moet je wat mee doen, dit is mooi", is ook een vriendin van hem.
Ze had "reclame" voor mij gemaakt, zodoende kwamen ze bij mij langs.

ik maak onderandere techno, maar de laatste tijd ook veel andere soorten muziek: zoals deze
met name deze, niet techno georiënteerde nummers, kon hij wel waarderen, geloof ik...
 
Origineel geplaatst door Zoidsity

Echt, ik zou zelfs naar hem gaan, als ie geen tijd/mogelijkheden had om naar jou te komen!

Tja, hij woont in parijs, lijkt me een beetje ver...
ik heb wel zijn emailadres, dus komt zeker een vervolg op!
 
Origineel geplaatst door dob
Je kan met Ableton heel flexibel punten zetten van "hier is de maat" en dan timestreched ie het vanzelf van punt tot punt zodat het in de maat blijft lopen.
Maar ik geloof niet dat Ableton een heel geweldig time-stretch algoritme heeft?!

Oke! ik zal het proberen of het daarmee lukt. En anders is zal ik gewoon kortere stukken moeten uitzoeken, losse samples.

Het leukste lijkt me om er gewoon een heel nummer, inclusief zanglijn te bewaren.
 
Origineel geplaatst door Oxy-Yan
Tja, hij woont in parijs, lijkt me een beetje ver...

IK zou gaan in geval van nood.
 
Parijs is toch niet zo ver?!

Je pakt de Talys en je zit zo in parijs.. en de kosten vallen ook wel mee.
 
Wel gaaf.

Maar dat remixen lijkt me mega moeilijk.

Dat tempo oplossen kan nog wel maar de stem en gitaar apart krijgen onmogelijk.
Dus er wat omheen bouwen zou ik zeggen.
 
Origineel geplaatst door sander
Wat vondt ie van jou muziek of is het daar niet meer van gekomen.

Hij vroeg me, nadat ik wat tracks had laten horen, met een spaans accent "Ahh You also make remixes? You want to remix something for me?"..........
Dus ik "Uhh, yeah sure!"8D
Via die vriendin zal hij wat tracks opsturen, ieder kanaal apart (stem,bas drum etc.) Zodat ik ermee kan kloten!

Verder vond hij (volgens mij) een aantal van mijn nummers wel oke, als hij tijd/zin had zou hij er thuis in parijs overheen gaan zingen!! Vet natuurlijk, dan hoef ik er zelfs niets voor te doen!!

Maargoed, dat werd even tussendoor gezegd, ik heb er nog niets van gehoord... (net zoals hij nog niets meer van mij heeft gehoord):confused:
 
Back
Top