Belkin Firewire 2 SCSI converter, iemand ervaring?

Laurens O

Sta op en scheur!
Lid sinds
12 november 2002
Berichten
548
Locatie
een huis
Heeej gasten,

Ik heb nou al geruime tijd een RS-7000 waar ik nog steeds hartstikke blij mee ben. Ik ben alleen al ontiegelijk lang bezig om dat ding direct op mn pc aan te sluiten met behulp van een scsi kaart. Na contact te hebben gehad met Yamaha USA en uiteindelijk Yamaha nederland (weke trouwens niet al te klantvriendelijk zijn, normaal gesproken kan je niet met ze communiceren over technische vragen, dat moet via je verkoper, eikuhls) Aan de telefoon kreeg ik meerdere malen een met een verkeerd uit bed gestapt type aan de lijn die t liefst meteen de hoorn er weer op gooide. Hierover dus een formele e-mail-klacht naar USA gestuurd en een week later werd ik ineens zomaar geholpen door Yamaha nederland met een excuus drbij hehe.

Hoe dan ook, zij hebben me instructies gegeven maar het lukt allemaal nog steeds niet. Met die editor die ik bij de RS kreeg zie ik wel iets maar kan geen normale verbinding krijgen. Ik heb dezelfde verhalen van meerdere anderen her en der gehoord, ik begin te twijfelen of t uberhaupt wel echt mogelijk is. Het schijnt te kunnen, maar wie heeft het verlichtende antwoord? Denk nou niet dat ik een a-technisch debieletje ben, want volgens mij heb ik aardig inzicht met dit soort dingen, maar dit geval krijg ik echt niet voor elkaar, frustrrrreeerrrend!
Ik heb nog gedacht aan een externe SCSI schijf, maar die zijn echt moeilijk te krijgen, 50 pins.

Nu kwam ik dus het volgende tegen: Een belkin firewire naar SCSI adapter, poeh zeg, dat zou handig zijn! plug & play!
Alleen, gaat t ook echt werken met mijn RS?
Mijn vraag dus, heeft er hier iemand ervaring met dit apparaatje, en/of kan iemand me er wat meer over vertellen?
Ik zou echt blij als een klein kind zijn als ik nou eindelijk eens een harde schijf aan mn RS kan hangen.
 
Vind dit een fokking interessante vraag.

Ze zeggen zelf dat het met zips werkt dan denk ik ook wel dat je het aan een RS kan knopen.
Maar ik denk niet dat je van computer naar RS kan overzenden want je RS snapt niet dat het een computer is.

Wat je dan kan doen is een zip drive te gebruiken. En die 'delen' met je RS en computer. Zo doe ik het ook met m'n EX5. En enigst nadeel is dat je dan de zip eruit/erin moet doen als je van het ene apparaat geschreven hebt en met het ander wilt lezen. Maar dan kun je net zo goed een PCI SCSI kaartje gebruiken. Dit is handiger en goedkoper.
Handige van zipjes is ook dat je ze makkelijker kan gebruiken dan een HD voor live. HD's vinden het fijner om vast en stil op een plek te staan.
 
Bedankt voor de tip, ik ben ook al lange tijd naar een scsi zip drive op zoek geweest maar nergens kunnen vinden, ook 2e hands niet.
Heb je nog een goeie tip waar ik ze nog wel kan krijgen toevallig?
En nogmaals, als er iemand hier nog wat meer over die Belkin firewire naar scsi converter kan vertellen, graag!
 
Ik heb er hier een liggen. Je kunt de omzetting alleen maken indien je je SCSI schijf of CD rom station
kunt termineren. D.w.z. Je moet een DriveBay hebben voor de CDrom speler/harddisk die je kunt termineren
zodat de laatste in je SCSI chain wordt. De overdracht gaat perfect alleen ergggggg traaaagggg.
Wat wil je SCSI en USB1.

Wil je meer weten hoor ik 't wel..

Johan
 
Back
Top