[vst][fx] *analog-style* delay die niet tikt als je de delaytijd wijzigt

en als je er nog een limiter achter zet om de boel nog een beetje in de hand te houden? (ja ik weet, beats the purpose een klein beetje, maar toch, ik heb liever dat de boel niet digitaal gaat oversturen zeg maar, dus als ik zo'n steeds harder worden delay erop zet met vet veel feedback dan knal ik er wel altijd een limiter achter)..

Zit er in...achter de schermen. Je wil niet weten hoe het klinkt zonder. Dan vrees je voor je speakers :-)
Vooral als de resonance een beetje hoog staat versterkt dit het signaal juist weer elke feedback.

maarreeeeeeee.....de delays die ik ken blijven altijd keihard als je de feedback op 100% zet...

Als de filters in die plugins het gain-verlies compenseren blijft hij inderdaad altijd even hard... dit doe ik dus niet.
Kost ook allemaal weer extra CPU... Zelf mis ik dit niet echt of zo.


..daar heb je in principe toch geen saturation voor nodig dan?

Klopt, een simpele amplifier is al genoeg... maar omdat er toch al saturation in zit, is dit mooi te combineren.

PIE
 
audiovoorbeeldje

audiovoorbeeldje

ik wil een delay die dit kan :)

kenmerken mp3tje:
1. oneindige delay ; vrij hoge resonantiefactor dus bij hoge delayhoeveelheden
2. hipass en lowpassfilter zitten in de delayunit zelf

 
Re: audiovoorbeeldje

Re: audiovoorbeeldje

Origineel geplaatst door Roel
ik wil een delay die dit kan :)

kenmerken mp3tje:
1. oneindige delay ; vrij hoge resonantiefactor dus bij hoge delayhoeveelheden
2. hipass en lowpassfilter zitten in de delayunit zelf


klinkt typisch iets als wat je met ohmforce lachend kunt doen
 
kenmerken mp3tje:
1. oneindige delay ; vrij hoge resonantiefactor dus bij hoge delayhoeveelheden
2. hipass en lowpassfilter zitten in de delayunit zelf

Inderdaad... dat is cool.
Toch is het meeste geen filter wat je hoort... het is vooral saturation, en wel in de feedback.
Klinkt of er wel een lowpass in zit, maar dit kan ook door de saturation komen.

PIE
 
ik wil een plugin :P anders was de space echo wel leuk geweest !

ohmboyz is een vette plugin (heb nog iets van 6-8 uur volgens de demo voordat ie herrie gaat maken) maar is iets te uitgebreid wat knoppen betreft en heeft geen gelijktijdige hi en locutfilter op 1 delaylijn... komt wel erg in de buurt qua freakyness!
 
Laatst gewijzigd:
en heeft geen gelijktijdige hi en lopassfilter op 1 delaylijn

Ik denk dat je dit ook niet zo vaak tegen komt... meestal gebruik je dan een bandpass filter.
Geeft zo ongeveer dat effect.

PIE
 
Origineel geplaatst door Roel
ik wil een plugin :P anders was de space echo wel leuk geweest !

ohmboyz is een vette plugin (heb nog iets van 6-8 uur volgens de demo voordat ie herrie gaat maken) maar is iets te uitgebreid wat knoppen betreft en heeft geen gelijktijdige hi en lopassfilter op 1 delaylijn... komt wel erg in de buurt qua freakyness!


ohmboyz delay heeft wel een bandpass notch filter..... of bedoel je dat niet met high en lowpass filter op 1 delay line? of wil je echt een omgekeerde? dan kan je toch gewoon een bandpass met inverse gain (dus cut) gebruiken? of snap ik em nu nie meer wat je wilt qua filtering?
 
ik wil 2 filters op mijn gedelayde signaal
1 hicut filter, en 1 locut filter

hij moet er gewoon heel simpel zo uitzien, en de delay moet niet gaan tikken en ratelen als ik de delaytijd wijzig, maar gewoon vloeiend verschuiven a la analoge delay. dit emagic voorbeeld zou de ideale vst delay voor mij zijn, maar hoort dus bij de interne logic effecten helaas. geen toeters en bellen (zoals ohmboys wel heeft); heerlijk
 

Attachments

  • tapedelay.jpg
    tapedelay.jpg
    50,3 KB · Bekeken: 75
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Roel
ik wil 2 filters op mijn gedelayde signaal
1 hipass filter, en 1 lopass filter

hij moet er gewoon heel simpel zo uitzien, en de delay moet niet gaan tikken en ratelen als ik de delaytijd wijzig, maar gewoon vloeiend verschuiven a la analoge delay. dit emagic voorbeeld zou de ideale vst delay voor mij zijn, maar hoort dus bij de interne logic effecten helaas. geen toeters en bellen (zoals ohmboys wel heeft); heerlijk


highcut en lowcut samen zijn een bandpass filter...
 
ik wil beide frequenties onafhankelijk van elkaar kunnen instellen, das geen bandpassfilter

het laat wel een bepaalde frequentieband door, maar een bandpassfilter werkt imo met 1 instelbare frequentie en een gebied dat in breedte is aan te passen
 
Origineel geplaatst door Roel
ik wil beide frequenties onafhankelijk van elkaar kunnen instellen, das geen bandpassfilter

het laat wel een bepaalde frequentieband door, maar een bandpassfilter werkt imo met 1 instelbare frequentie en een gebied dat in breedte is aan te passen

ja dat is toch precies hetzelfde? een lowcut op 100Hz en een highcut op 3KHz maken samen een bandpass filter die alles tussen 100Hz en 3KHz doorlaat..... maargoed ;)
 
principe is hetzelfde ja :)
maar ik wil dus twee apart regelbare frequenties,
de naam bandpassfilter doet vermoeden dat er een filter inzit met 1 instelbare middenfrequentie, en misschien nog een regelbare "band", zoals hier

locut en de hicut filter APART kunnen regelen is wel erg belangrijk. :)
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Roel
principe is hetzelfde ja :)
maar ik wil dus twee apart regelbare frequenties,
de naam bandpassfilter doet vermoeden dat er een filter inzit met 1 instelbare middenfrequentie, en misschien nog een regelbare "band", zoals hier

locut en de hicut filter APART kunnen regelen is wel erg belangrijk. :)

op het moment dat je de bandpass frequentie en de breedte ervan kan regelen heb je precies dezelfde parameters tot je beschikking..of mis ik ergens iets? :)
 
:) je mist het gedeelte dat ik soms de hicut en soms de locut frequentie wil aanpassen op een manier waarbij beiden niet aan elkaar te relateren zijn, bijvoorbeeld hicut van 3000 naar 300 hz en locut die op 200hz blijft staan.
de vaste middenfrequentie is dus een beperking

stel de middenfrequentie staat op 1550Hz en de breedte links en rechts van dat punt is 1450Hz...
zelfs al zou je het bereik kunnen aanpassen, dan heb je nog een lastige situatie :)
 
Origineel geplaatst door Roel
:) je mist het gedeelte dat ik soms de hicut en soms de locut frequentie wil aanpassen op een manier waarbij beiden niet aan elkaar te relateren zijn, bijvoorbeeld hicut van 3000 naar 300 hz en locut die op 200hz blijft staan.
de vaste middenfrequentie is dus een beperking

stel de middenfrequentie staat op 1550Hz en de breedte links en rechts van dat punt is 1450Hz...
zelfs al zou je het bereik kunnen aanpassen, dan heb je nog een lastige situatie :)


snapem!
 
Back
Top