PCI kaart/ firewire in laptop?

Mensch-Maschine

:mekanikal:
Lid sinds
26 december 2002
Berichten
670
Locatie
A'dam
yo,

bij een van mijn surf sessies kwam ik dit tegen.

http://www.ibpmt.com/main.asp?area=Netherlands&frame=PCICardBox

Voor zover ik hieruit kan opmaken is dit een PCMCIA kaart die men in een laptop kan steken om vervolgens in de zwarte doos een desktoppc pci kaart te steken zoals bijvoorbeeld die van creamware ofzo?
Is dit mogelijk? gaat dat goed (geen schokken, enorme cpu, latency?) die data verkeer info zegt me niet zoveel..
Ik zie net dat een slot kaart wel 1000 euro kost - wel wat veel lijkt me..


en kan ik bijvoorbeeld ook een kaart als dit in mijn laptop steken en vervolgens PowerCore fire wire op aansluiten?

http://www.sewelldirect.com/FireWirePCMCIACard.asp?s=google&a=FW_PCMCIA

kan dit allemaal zo maar?
 
lijkt me idd veel voor een kaartje op je laptop aan te sluiten. Kun je net zo goed een pc meeslepen want erg klein zag die kast er ook niet uit. Ligt zo te zien ook een beetje aan het aantal slots wat je wil. En als ik het zo lees moet je opletten wat voor voeding je kaart nodig heeft.
 
Ben je d'r nog steeds niet uit?
 
jawel, sterker nog - ik ben al bezig met all software sampling.
Helaas niet met kontakt - vreet te veel cpu. Wellicht als ik een nieuwe laptop neem - maar eerlijk gezegd - is dat wat ik nu gebruik veel leuker, overzichtelijker en beter - raar maar waar - ieder zijn ding toch?
Dus mpc als seq en softsampler in een vst host omgeving als soundmodule. Ik heb latency van 1.8, klinkt toch wel strak in mijn oren. De drums komen uit de mpc - de sounds uit de laptop.

wat mij dus wel interessant lijkt is een pakket als powercore, maar dan moet het wel goed werken op de PCMCIA firewire kaart - het is gewoon een kwestie van uitproberen denk ik. Indien niet goed - terugbrengen. - Maar omdat zon creamware PCI kaart mij ook goed leek (gezien en gehoord bij een kennis) - dacht ik hieraan.
Mijn studio moet mobiel zijn - ik verplaats mij vaak. Dus een desktop is uitgesloten. Maar ik zie dat de PCMCIA pci wel 1000 euro kosten. Ja - dikke middelvinger! Dat is dus te duur voor een zwarte bak met niets erin - of niet dan?
 
Gewoon een Sweex PCMCIA kaartje met Firewire 400. Kost je iets van 30 euro en daar knoop je dan een Powercore van 1400 euro aan.

Als je zo'n PCI-doos neemt ben je 1000 euro kwijt en dan moet je nog een Powercore-kaart van 6 a 700 euro kopen, of de full version voor iets van 1000 euro. Tja...

Daarnaast loop je dan met zo'n bak te sjouwen i.p.v. een 19" module die je eventueel nog in een 1U case kunt bouwen.
 
Back
Top