Robin Kampschoer live op Technoville & Legalize Dance Parade...

rkampschoer

misschien lid
Lid sinds
11 september 2003
Berichten
278
Locatie
Holland
Het is weer zover, op 22 Mei treed ik live op bij Technoville in Almere, en op 5 Juni sta ik op de TPF Events truck op de Legalize Dance Parade.
Ondanks de vele goede reacties van mijn set op Transistor in de 013 in Tilburg, probeer ik nu nog betere livesets neer te zetten.

Voor meer info kijk op:
www.tpfevents.nl
of op:
www.robinkampschoer.com

=)
 
De set is idd opgenomen, en ik ben nu bezig om te kijken waar ik hem op internet kan zetten
de set is namelijk 130 MB...
(MP3 formaat)

En zoveel webspace heb ik helaas niet...

=)
 
Het is bijna zover...

=)
 
Technoville:

Hoewel de opkomst helaas laag was, is de liveset fantastisch gegaan.
(zie ook de recenties op www.pure-techno.nl).

En nu op naar de Legalize Dance Parade, waar we ook na de parade nog ergens door gaan.

=)
 
Origineel geplaatst door rkampschoer
Technoville:
Hoewel de opkomst helaas laag was, is de liveset fantastisch gegaan.

Het is niet zo verwonderlijk dat alsmaar meer mensen wegblijven op Techofeestjes.
I love Techno outdoor > gaat niet langer door.
Voor de love parade worden ook allerhande drogreden opgegeven terwijl een terugval van 1 milj naar 700.000 bezoekers de oorzaak is. Geloof me : Love parade was dit jaar misschien nog aan 500.000 bezoekers geraakt. Misschien ! Waarom ?

Als co-organisator van één van de leukste, maar ook grootste dance-events in België hebben
wij besloten om dit jaar nog heel weinig techno en minder house te programeren ! Dit omdat we vorig jaar hebben
moeten vaststellen dat de grote meute intussen is uitgekeken op deze genres.

Trish & Kash, één van Europa's gekenste techno-dj koppel en pioniers op dat vlak hebben beiden intussen het genre afgezworen en leggen zich toe op diverse andere stijlen.
Sterker nog, Kash heeft zijn naam veranderd en wil het woord techno niet meer horen! Hij draait nu alles door elkaar en dat doet ie weer als geen ander. R&B, Funk, discohouse,80ties, elektro, Top10 hits...en als ik me niet vergis is dit eigenlijk terug naar de roots van hetgeen een dj eigenlijk is ! (elke vrijdag in megatent Red&Blue - Antwerpen - inlucsief bijna topless danseressen...yeah!)
Echt hoor, deze man kan het weten, zeker als je zijn CV bekijkt. Hij heeft techno zowat mee uitgevonden en als hij bijgevolg zegt dat "het" voorbij is, geloof dan maar dat "het" voorbij is. Ik zag ten andere Derrick May op PP. Weinig sfeer, de grote dagen van techno zijn geteld, dat was nu wel echt duidelijk.
Tja zo gaat dat. De mensen willen steeds wat nieuws en als ik heel eerlijk mag zijn : ik heb mee aan de wieg gestaan van Belgiës grootste techno-feest en was een technofanaat van het eerste uur. Maar intussen ben ik na 15 jaar ook meer dan uitgekeken op deze musiekstijl en ben ik dringend op zoek naar all round DJ's voor mijn festival.
Ik zie ten andere ook een nieuwe lichting DJ's aankomen (oa PhonoPunk, Dj Brian aka the wrist) die echt een MIX van diverse stijlen brengen waarbij ze het werkwoord FEESTEN niet uit het oog verliezen. "Ambiance" zoals wij vlamingen dat noemen, en net dat was soms ver te zoeken in dat donkere techno gebeuk.
Kijk ook naar het wereldwijde succes van 2Many DJ's. Ook hier een mix van alle mogelijke stijlen.
Nee, ik vrees dat techno op sterven na dood is.
Dat enge stijl-gedoe van "ik ben gabber" of "ik hou van jungle" of "fuck R&B" is intussen totaal out en uncool ! Mensen willen variatie en mensen willen feesten ! Ze willen niet langer 3 uur aan 1 stuk dezelfde muziek luisteren. Ik denk niet dat ik me vergis als ik zeg dat "stijlfanatisme" voorbij gaat. Maar je zal natuurlijk steeds een minderheid hebben die volhard in de boosheid. Zo zie je toch af en toe nog wel eens een fanatieke punker rondlopen die er heilig van is overtuigd dat Sid Vicious nog steeds ergens ondergedoken leeft...
 
Laatst gewijzigd:
Daar ben ik het niet echt mee eens sKeLeTvM.

De reden waarom in Almere (midden Nederland) de opkomst zo laag was, is omdat de mensen daar (nog) niet klaar zijn voor techno.
Ik luister, produceer en speel zelf (hoofdzakelijk Detroit) techno/house sinds 1987, en ik zie zelf ook dat er nu minder techno feesten georganiseerd worden, omdat de opkomst lager is als een aantal jaren terug.
Maar ik denk dat techno juist weer meer underground wordt, in plaats van dat het op sterven na dood is.
Techno zal in de toekomst weer meer naar de kleine clubs toegaan in plaats van dat het uitgebuit wordt op grote commerciele evenementen zoals een hoop festivals.
Verder is techno nu eenmaal niet de meest toegankelijke muziek, en is het doordat het zo’n progressief karakter heeft, (godzijdank) niet altijd even interessant voor grote commerciele bedrijven om er veel geld aan te verdienen, en het dus uit te buiten.
Buiten dat zijn er altijd mensen die bewust kiezen voor een avond alleen techno, net zoals er mensen zijn die bewust kiezen voor een avond alleen R&B of Rock, dus dat is alleen een kwestie van smaak.
Je zult dus altijd mensen die niet voor een DJ kiezen die een mengelmoes drait van allerlei verschillende genres, hoe “knap” dat ook zou moeten zijn om in elkaar te mixen...
Je kunt hier dus wel de huidige Belgische trend qua festivals uitleggen en allerlei artiesten opnoemen die wel een megamix draaien, maar dat wil niet zeggen dat daarom techno op sterven na dood is.
Artiesten die een muzikale switch maken heb je in elke scene.
Dit is en blijft gewoon persoonlijke voorkeur, en niet iets dat iedereen denkt, ook al wordt het hierboven zo gebracht.

Als je techno alleen maar donker gebeuk zonder “ambiance” noemt, dan denk ik dat je in het verleden maar wat betere artiesten had moeten boeken, want je kan niet elke techno artiest over 1 kam scheren.
Laurent Garnier, die toevallig ook nog een kennis is van me, is 1 van de meest funky veelzijdige artiesten die ik ken, en ik vind hem helemaal niet donker en zonder “ambiance” draaien.
En daar heeft hij echt geen bijna topless danseressen voor nodig.

Kijk, iedereen heeft een personlijke voorkeur, maar om te zeggen dat techno op sterven na dood is omdat er toevallig wat minder mensen naar grote (techno) festivals gaan en omdat je zelf misschien bent uitgekeken op techno, vind ik veel te ver gaan en eigenlijk totale onzin, die ook nog niet eens goed onderbouwd is…
 
Hi Bouncemasters!!!

Alles flex daar in Breda?
Maar je kunt toch niet zomaar zeggen dat een hele scene op sterven na dood is door een paar ontwikkelingen van de laatste tijd?
Zoals jullie zelf weten is het met de hardcore ook niet altijd even goed gegaan, en nu gaat het weer prima.

Verder respect voor iedereen hoor, OOK voor sKeLeTvM hierboven, maar de message hierboven vroeg gewoon om een reactie...


=)
 
sKeLeTvM :

Al had je de Techno zelf uitgevonden: wat jij schrijft is per persoon en per regio verschillend. Wat in Almere gebeurde kan je totaal niet terug schrijven op wat er in Belgie gebeurt.
Hardcore is toch dood? Veel gehoorde spreuk. Nou, kijk maar eens rond hoe dood t is. HC en Techno hebben (zowiezo) 1 ding gemeen: het komt t beste tot zn recht als het niet te veel gehyped word en in de underground sfeer blijft. Zo kan en mag er meer geexperimenteerd worden, en heeft het altijd een vaste club aanhangers.
Wat in Almere gebeurde is omdat die tent gewoon niet goed draait, en omdat idd Almere nog niet rijp is voor goede Techno.
Wat jij zegt, dat mensen nu liever een mix van stijlen willen horen dan 1 specifiek iets (+ 3 substijlen), dat is wederom jouw en je bekende DJ vrienden's visie, op wat er in jou omgeving (Belgie) gebeurt. In NL is Sensation in no time uitverkocht ( paar duizend kaarten in een paar uur ), en daar heb je ook maar 1 bepaalde stijl. Feesten zoals Defcon hebben wel meerdere stijlen, maar komt toch op t zelfde neer: de herhalende dreun. Of zoals Legalize / Love Parade.
De meeste mensen willen dan niet eens Elvis of Frans Bauer horen. Nee, de kick in verschillende varianten waar ze uit kunnen kiezen. Van Lounge naar Terror.

Mensen zullen altijd 1 bepaalde stijl leuker vinden, en de meesten gaan toch dan naar dat bepaalde feest waar die ene soort gespeeld wordt.
Variatie kan nooit kwaad, maar je houdt altijd specifieke thema's waar mensen voor gaan.

Dusch: ondanks je grote ervaring en naam: t gaat niet helemaal op wat je zegt. :doei:

[btw: ik help Robin op Legalize :) Dusch Detriot Techno met Almeersch geweld ;) ]
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door rkampschoer
Hi Bouncemasters!!!

Alles flex daar in Breda?
Maar je kunt toch niet zomaar zeggen dat een hele scene op sterven na dood is door een paar ontwikkelingen van de laatste tijd?
Zoals jullie zelf weten is het met de hardcore ook niet altijd even goed gegaan, en nu gaat het weer prima.

Verder respect voor iedereen hoor, OOK voor sKeLeTvM hierboven, maar de message hierboven vroeg gewoon om een reactie...


=)


het blijft gewoon een stream, het liefst heb ik deze herrie gewoon underground, zodat niet iedereen weer tegelijk dezelfde muziek gaat produceren en de meest belachelijke tracks worden uitgebracht.

ik feest liever goed met een paar duizend man minder, dan zo'n kut feest met al die meelopers.
 
Ik ben het trouwens volledig eens met =XTRECIST= en kampschoer i.v.m. wat de 'populariteit' van techno betreft :halleluja
 
Dank!!!

op de 19de juni sta ik trouwens op met xtrecist en dj niel op down under in diemen (techno/industrial/hardcore)

en op de 3e juli sta ik zelf weer op technoville outdoor (techno).

=)
 
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Dat enge stijl-gedoe van "ik ben gabber" of "ik hou van jungle" of "fuck R&B" is intussen totaal out en uncool ! ... [/B]


Wat een kl*t (on)zin..............................:(
 
Hi Niel, neem jij ook een camera mee?

Ik probeer altijd m'n optredens op video vast te laten leggen.
Cool!!!

=)
 
Back
Top