[downtempo] Shine

Ik vind het zeker wat.:biertje:

De basis vind ik erg goed klinken. Heerlijke angel geluiden!!!!

Ik denk dat je op de volgende punten eventueel wat extra's kunt gaan geven.

De baslijn (de lage) is te simpel. Probeer hem at meer persoonlijkheid te geven.
Ik denk dat je op sommige geluiden van het ritme, om de maat bijvoorbeeld, wat reverbration kan toepassing.

Ik wacht eigenlijk elke keer op een soort van arpegio die een octaaf hoger zit dan de rest. Ik denk dat de mix dat wel mag gebruiken.

En een break (refrein?!?!) die in het geheel lager zit dan de rest, zonder de angel geluiden, maar met een paar lekker layers.

Zo krijgt het geheel wat meer swung...:)

Hoop dat je er wat aan hebt. Ik vind jou geluiden altij erg lekker klinken.

Groetjes Unic
 
Wegens mijn verhuizing naar zeeland en het verlies van adsl kan ik niet veel reviews doen, ik zal jou track downloaden zo gauw als me dat uitkomt en zal ik je track reviewen.
 
Nou, ik kon toch niet wachten om je track te downloaden... dus met analoog lijntje ff binnegehaald.

Om te beginnen wil ik zeggen dat ik dit een mooie track vind. Zit goed in elkaar, ik vind vooral je percussie erg mooi gedaan. Lekker stuwend maar wel relaxed. De geluiden die je gebruikt passen allemaal prima bij elkaar.
Ook knap hoe je subtiel de freaky sounds in je track hebt gemixed. Je mix klinkt ook mooi open.

Misschien is het een idee om sommige (korte percussie geluiden en andere fx) iets meer heen en weer te laten bewegen in het stereo beeld (panning) ik hoor nu duidelijk dat je die geluiden wel gepanned hebt maar ze mogen hier en daar van mij effe heen en weer springen en dan weer terug naar hun plek (ik hoop dat je me kan volgen). Op deze manier is het nog al statisch.

Ik vind je bassline wel lekker maar ook wel een beetje droog, hij mist net een beetje meer laag (maar dat kan ook aan mijn monitors liggen, die geven niet veel laag.
Ik vind je eerst break rond 1.40 qua basline zeker iets te droog, het filter wat je opendraait klinkt niet helemaal mooi, ik zou hier nog iets meer mee pielen, net effe wat meer scherpte er in zien te krijgen.

Het laatste wat ik mis in deze track is een superlekkere leadpartij die lekker de toon aangeeft in deze track.
Deze track is een heerlijke begeleiding bij een heerlijk lekker melodietje, maar die zit er niet in.
Ik stel me een beetje groovy/funky spacy lead partij bij voor die subtiel door je track heen loopt met wat een delay er over heen.
Als je dat nog voor elkaar weet te krijgen kan ik je vertellen dat je een TOPTRACK hebt. (qua mijn smaak dan hé)

right..meer kan ik er ff niet over zeggen, ik luister hem voor de 4e keer nu :) heerlijk!
 
Ik vind het erg relaxed klinken...
Ik luister hem op duplex boxies, maar zo klinkt de mix ook prima.
Niet teveel meer aan doen zeg ik!
(anders kun je wel blijven veranderen, en verpruts je het snel)
:okdan:
 
bedankt voor je review, met wederom goede suggesties
ik ga zeker een aantal punten erin verwerken want ben 't er gewoon mee eens... heb nog aardig wat te doen dus :)
ik begin wel eerst tussendoor aan een andere track, want deze komt nu m'n strot uit zeg maar :D
tzt schop ik deze weer omhoog met een nieuwe versie, hou me eraan
 
Begin lijkt een beetje op Angel van Massive Attack. Maar daarna niet meer, maar toch mooi. Kweet niet zo wat ik met die basslijn moet. Ik vind die toch een beetje te saai, mag wel een iets spannender geluid zijn dan dit. Jammer want de rest is heel zweverig, en het bass geluidje vind ik wat "clownerig" klinken. Lekkere industriele beats trouwens.
 
hmm ik luister nu nog 's met frisse oren, die bassline ja... drukker moet ie sowieso niet, wel effectiever met een ander geluid misschien
 
Origineel geplaatst door forcesupreme
Lekkere industriele beats trouwens.

een goed toegepast sampletje! hij lijkt erg op een sample van de Distorted Reality serie...erg fijn!

weet niet zeker of het em is:

 
hehe dat is 'm niet maar hij komt wel van die CD ja
de drums zijn losse samples+een loopje+geknipte samples uit loopjes ;)
 
lekker space trackie... 8D

dat acid-basje klinkt nog een beetje droog misschien.
Verder kan ik er op dit moment niet veel meer over zeggen.

komtie kassa uit Money van Pink Floyd? zo klinktie een beetje..
 
voelt heel retro aan door je nogal typische geluidskeuze.
pads enzo zijn wel lekker en de beats ook. zeker na 2
minuten. klinken lekker industrieel achtig.
 
Superlekker. D'r moet wel zang bij. Of anders een 2e lead als tegenstem.
 
doodlopend.gif
Kan de pagina niet vinden.
 
Hmm, not found... jammer... had na een paar maanden niet veel posten weer eens een bijdrage willen leveren aan het forum... volgende keer beter ;)
 
Back
Top