[4 Juli] synthforum.nl bijeenkomst!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik heb dit keer zo ongeveer alle synths kunnen betasten die ik vooraf wilde beluisteren.

De Synthex is echt super! Mooie klank en duidelijke layout.
De Wasp had ik al eens bij Mono thuis uitgeprobeerd, maar het blijft een te gekke synth!
Jupiter 8, deze synth werd enigzins overstemd door het omringende lawaai ;). Die moet ik de volgende keer nog maar eens goed checken.
Crumar Spirit, filter distortion!

De FR-777 klonk goed, interessante kloon. Imopolex' 606 from hell was ook leuk. Aardig dikke bassdrum (kijk uit voor je oren! ;)). En de "museum Korgs" waren ook vet. VC-10, Space invaders are smoking grass.

Ik heb helaas de mono/poly gemist.
 
De geschiedenis herhaalt zich

De geschiedenis herhaalt zich

Zo blijkt maar weer uit de volgende quotes :)

Origineel geplaatst door OnAcid op 2002.09.16 10:57
'T was retegezellig.
Ik moet zeggen dat het optreden van de Thuiskomputer Terror Toestand ook zeer vet was! :)
En petje af voor Pjotr met z'n eerste liveset!

Ik weet nu hoe de machinedrum klinkt, deze heeft de gehele middag boven alles uit lopen stampen. ;)

Hoofdpijn...

Origineel geplaatst door mono-poly op 2002.09.16 12:23
ff een kort verslag nu ik wakker ben

-aantal synths en freak was erg leuk alleen die gasten van die machinedrum gingen soms te hard met hun geluid.
[...]
conclusie.... morgen weer? (kom maar op met die fotos)

Waarop marten zei
Origineel geplaatst door marten op 2002.09.16 12:34
Dat heb je altijd als je voor het eerst een echte drumcomputer hoort...:duivels:

:z
 
Ik vond het ook een te gekke meting! Betreft het lawaai: ik kwam binnen en wist niet gelijk waar ik naartoe moest, niet veel later bereikten de eerste bliepjes mijn oren en toen ik de trap afdaalde en in de kakafonie van analoge geluidjes terechtkwam dacht ik: "Jaaaaaaaaaaaaa, this must be heaven!" Na een tijdje wel ff mijn oren rust moeten gunnen, maar dat viel goed samen met de noodzakelijke rookpauzes.

Persoonlijke hoogtepunten:

de moog sonic6 (mooie filter)
wasp
fenixen
alle gecicuitbende apparaten :halleluja
vooral de omnichord, tr606 en uiteraard de speak & spell.

de eerste 2 livesets van imipolex en mono-poly en consorten vond ik erg goed! Die laatste met de 2 rs7000s vond ik wat minder. Fijn dat we ook nog een beetje van de ek finale konden kijken.
 
Inderdaad een domper dat m'n Synthex het einde van de middag niet heeft gehaald, en daardoor een aantal mensen waren teleurgesteld. Na negen jaar trouwe dienst lijkt het erop dat ie geen vreemde vingers meer kan verdragen, maar ik heb toch geen spijt dat ik em een keer uit z'n vertrouwde omgeving heb gehaald.... Het was de moeite waard !

Leuk om te zien dat de belangstelling groot was.
Oké......de volgende keer goeie naamkaartjes, én koptelefoons want ik werd haast gek van al dat gebeuk voor, achter, en naast me. Toch heeft dat geknal wel wat...

Ik ben voor het idee om iedere synth, of setting z'n '15 minutes of fame' te geven, dus een performance op een p.a. Zelf meegebracht, of eentje mobiel van het huis.
Nog leuker is het dan als de eigena(a)r(en) een demonstratie geven of een korte set doen. Dit natuurlijk om beurten, en tussentijds kan dan met koptelefoons worden gewerkt.

Maar ja....... das voor later.

Al met al vond ik het een zeer geslaagde dag.

Al de betrokkenen nogmaals bedankt ! TOT Ziens !
 
ja, dat viel mij ook op: 2 van die fenixen, een sequencer, en dan die hr824's: meer heb je niet nodig, klonk geweldig.
marc, heeft die naad in je broek het nog gehouden? je ging zo lekker (en terecht) dat ik dacht dat die broek op de naad zou openbarsten!
 
Origineel geplaatst door Boemtsjak
[BHet was weer leuk om een hoop synthforum leden in 't echt te ontmoeten en om een aantal van hen live te zien/horen optreden (mono-poly heeft bewezen dat hij niet alleen synths verzameld, maar er ook gewoon prima muziek mee maakt ;) ).[/B]

Ja de live set is wel goed verlopen en het commentaar tot nu toe is wel positief iedereen.
Er waren een paar kleine foutjes maar ja live he.
Waarschijnlijk doen we het wel nog een keer op een andere locatie
En zonder mij maten had ik het niet gered he!
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Er is wat op MD opgenomen ik ben bang dat het niet alles is.
Maaaarrrrrr word vervolgd (ik heb de disc nog niet in mijn bezit)

Geslaagte dag, leuk om de freaks een keer in het te zien.

Heb de live stet gemist en ben benieuwd naar de opnames.

S'middag was het best lachuuuh al die sounds door elkaar had wel leuk geweest als het was opgenomen om de niet aanwezige te laten horen wat ze gemist hebben:maffia:
 
Origineel geplaatst door analogicbear
S'middag was het best lachuuuh al die sounds door elkaar had wel leuk geweest als het was opgenomen om de niet aanwezige te laten horen wat ze gemist hebben:maffia:

Een vriend van me heeft 's-middags opnamen gemaakt met een videocameraatje. Ik zal eens vragen of ie wat fragmenten online kan zetten. :)
 
Origineel geplaatst door Boemtsjak
Een vriend van me heeft 's-middags opnamen gemaakt met een videocameraatje. Ik zal eens vragen of ie wat fragmenten online kan zetten. :)

geweldig! hij is een paar keer langsgeweest (of ik ben een paar keer verplaatst :))
 
Origineel geplaatst door bass-molecules
die man waar jij het over hebt is Marc paping en denk dat je heel veel van deze man kan leren:)

en ja wat ging m'n mackie hr824 te keer8o)


Ik vond de Retro 777 beter klinken over die HR824. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.

Net zoals dat ik dus niet zoveel van die meneer hoef te leren... ben gewoon niet zo van dat modulaire gefreak. Die meneer zal ook wel heel veel van mij kunnen leren... vraag blijft alleen of ie daar behoefte aan heeft ;)

Maar goed... ieder zijn ding! :okdan:
 
o,o,o, daar gaan we weer. irritatie alom.
misschien een idee om ook hier het reageren uit te zetten?? mods??
 
Ik vond het een leuke dag. En als de herrie me teveel werd kon ik eenvoudig even buiten bijkomen met een peuk...

Wat me opviel was dat ik de hele tijd die cs80 overal doorheen hoorde komen.Schitterende bak. had wel een enorm Vangelis gehalte.
Lijkt me leuk om mee te klooien, maar ja bijna alles klinkt als V.of als Eddy Jobson uit die kist.

Naamkaartjes lijkt me voor een volgende keer een prima idee. Ik vond het ook verassend dat al die forumnamen je toch een voorstelling van de persoon erachter bezorgen. Ik zat er konstant een flink eind naast. Grappig. Nu is dat bij mij niet zo van toepassing...want ik schijn op m'n avatar te lijken. Geen wonder, dat ding is bijna dertig jaar geleden door een franse striptekenaar getekend naar aanleiding van mijn toenmalig uiterlijk...wel iets meer haar toen... We hadden het over 'naamdagen'(in frankrijk iets bekender als hier) en hij vermeldde onder de tekening dat saint eric er misschien zo uitzag..dus m'n naam komt daar ook vandaan.

de optredens vond ik ook wel leuk. Mijn muziek niet, maar dat maakt niet uit.
imipolex maakte een leuke demo van z'n speelgoed.. en die tr606 was ook heel interessant. Wat een BASSdrum.
Monop0ly en z'n maten klonken best verfrissend. En dat voor de eerste keer. Petje af.
De laatste set vond ik wat minder, door gebrek aan variatie. Maar het stond wel als een huis.

Al met al heb ik een leuke dag gehad en veel gelachen.
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Ja de live set is wel goed verlopen en het commentaar tot nu toe is wel positief iedereen.
Er waren een paar kleine foutjes maar ja live he.
Waarschijnlijk doen we het wel nog een keer op een andere locatie
En zonder mij maten had ik het niet gered he!

Dankjewel Den! :mega: btw, de opnames zijn verre van mislukt ;) alles staat erop
 
Origineel geplaatst door Boemtsjak
Een vriend van me heeft 's-middags opnamen gemaakt met een videocameraatje. Ik zal eens vragen of ie wat fragmenten online kan zetten. :)
Nou, hier komen ze dan! De beeldkwaliteit is niet al te best, maar het ging mij ook vooral om het geluid. :P

Hier is het nog rustig (1,36 Mb)
Boemtsjak speelt met de CAT, maar dat hoor je niet! (1,58 Mb)
Opname op z'n kant (heel slim...) met een hoop herrie (1,87 Mb)

De overige fimpjes zijn mislukt (2 minuten zicht op wat draadjes, ik wist niet dat 'ie aan stond :stupid) of niet echt heel interessant (Boemtsjak die een broodje eet :W). Volgende keer neem ik wat meer opnamen.

Ik vond het echt een hele geslaagde dag! Heerlijk om op die ouwe bakken te spelen! Ik heb zelf een CS-40M gehad, maar zo'n CS-80 is toch veel iets heeel anders (en nog zwaarder!). En ik MOET ook een Speak&Spell hebben, heel geinig kastje is dat!! De optredens waren echt goed, vooal die van monopoly & friends. Complimenten aan de organisatoren. :okdan: (Wout, de Chinees om de hoek was toppie, goede tip!).

Volgende keer ben ik er zeker weer bij! Misschien heb ik dan ook wel een leuke bak om mee te nemen. 8)
 
Origineel geplaatst door Boemtsjak
Een vriend van me heeft 's-middags opnamen gemaakt met een videocameraatje. Ik zal eens vragen of ie wat fragmenten online kan zetten. :)

Lijkt mij best apart omdat terug te horen al die synth's door elkaar, bizar gewoon:D
 
Origineel geplaatst door Leo
o,o,o, daar gaan we weer. irritatie alom.
misschien een idee om ook hier het reageren uit te zetten?? mods??

Nou nou, de dag dat Leo roept om ingrijpen van de mods... ik moest echt 2 keer met m'n ogen knipperen... ;)
 
Origineel geplaatst door SaintEric
..De laatste set vond ik wat minder, door gebrek aan variatie..

Ssja, dat heb je met maar 2 digitale Grooveboxen... ;)


Maarre.. die naamkaartjes HADDEN wel leuk geweest.. Ik ken nu alleen Mono-poly, Imipolex en MIDIoot van gezicht..
Voor de rest zou ik ECHT niet weten welke Lid bij welk hoofd hoort.. :o:

Maar er zijn ergere dingen.. :D


btw, Mono-poly & crew : klasse! :biertje:
Volgende keer langer? 8~
 
Origineel geplaatst door analogicbear
Lijkt mij best apart omdat terug te horen al die synth's door elkaar, bizar gewoon:D
Ik ben benieuwd wat mijn collega's hier van vinden, morgen... als ik het een uur lang aanzet...

En als je mij kent dan weet je dat ik dat echt ga doen! :)

Ik hou hier wel van..
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Vergelijkbare discussies

Back
Top