hardcore drum&bass

RJen

!
Lid sinds
1 april 2004
Berichten
353
Locatie
in de rook van schiphol
hello, muziekmakers!

had ik dit forum maar eerder ontdekt, want ik heb de laatste paar dagen al een hele hoop geleerd en leuke muziek gehoord.

ik heb hier een stukkie van een dum&bass track waarvan ik wel benieuwd ben of 't potentie heeft om in de d&b-wereld een hitje te worden. hij's nog nie af maar als ik positieve reacties krijg, maak ik 't wel af. het is een mix tussen d&b en hardcore, dit heb ik al meer geprobeert te mixen (het beste van de 2 stijlen nemen) maar ik vind het bij deze track pas een beetje gelukt. de intro vind ik nog wel suf, dit zijn bijna letterlijke preserts uit de absynth. en wat ik zeg, het is nog lang niet af, er is nog niet echt een refrijn of zo. na de intro hoor je een paar maatjes een beatje en dat is 't. maar ik ben toch benieuwd naar jullie mening.

 
hij kliinkt wel cool. maar een hit worden zit er niet echt in. als er
één ding is wat de drum&bass scene niet leuk vindt dan is het iets dat
anders klinkt dan normale d&b. maar ik zou hem wel afmaken.
 
Ik vind je intro erg tof! Vooral die drone die helemaal distort en langzaam het begin introduceert!
Maar de beats zelf vind ik tegenvallen. Qua beats erg houterig. Dat is wat dnb moeilijkmaakt... het rollen. Geluidjes klinken ook erg compressed allemaal.

Volgende keer een hele track maken. Want dat is juist het moeilijke!
 
Ik vind em zeker leuk maar dat past beter onder het kopje "breakcore D&B"

Hardcore en D&B gaan zeker niet samen!! NOOIT

dit is meer experimenteel en dat is zeker nodig! :)
 
Origineel geplaatst door maxdox

Volgende keer een hele track maken. Want dat is juist het moeilijke!

jep, mijn grote probleem: halverwege een track kom ik vaak vast te zitten kwa inspiratie. dan ga ik weer beginnen aan iets anders maar tegen de tijd dat ik'm af wil maken heb ik wel weer ergens wat veranderd (drumkitje aangepast, synthgeluiden overschreven enz.) en klinkt die track weer helemaal anders. maar goed, van je fouten moet je leren zulle we maar zegge...
wel bedankt voor de reacties, ik had wel een vermoede dat t nooit een hit zou worden. vind t gewoon lekker om te experimenteren!

Hardcore en D&B gaan zeker niet samen!! NOOIT

mwa, ik vind juist dat de d&b vaak zo soft is en volgens mij kan je muziekstijlen altijd wel combineren, als 't resultaat maar leuk klinkt, toch?! maar jij bent waarschijnlijk onwijse d&b-fan.

greetzzz...
 
Origineel geplaatst door maxdox
Ik vind je intro erg tof! Vooral die drone die helemaal distort en langzaam het begin introduceert!

ha, hier heb ik 5 minuutjes over gedaan! intro's fixen is sowieso wel mijn ding: de intro's van de "geweldige" cd's 'welcome 2 hell' en 'welcome 2 hell 2' zijn van mijn hand (dit is geeeen reclame, koop deze cd's niet! staan maar 1 a 2 leuke tracks op) (die van mij natuurlijk...:D:D:D) en voor dj's maak ik wel'ns intro's. maar goed, daar heb je nog geen track mee natuurlijk.
maar bedankt voor't compliment!

en dat rollen, ja... d&b heeft vaak een lastige groove... toch maar wat meer oefenen!
 
Laatst gewijzigd:


mwa, ik vind juist dat de d&b vaak zo soft is en volgens mij kan je muziekstijlen altijd wel combineren, als 't resultaat maar leuk klinkt, toch?! maar jij bent waarschijnlijk onwijse d&b-fan.

greetzzz... [/B]



Ja zeker wel maar sta juist erg open voor nieuwe dingen gelukkig maar daarom kraak ik het ook niet af.
Maar als je naar de werelden kijkt (scenes) zie je hopelijk ook wel dat dat noooooit samengaat.

:)
 
Origineel geplaatst door DJ @tiq

Maar als je naar de werelden kijkt (scenes) zie je hopelijk ook wel dat dat noooooit samengaat.

ok, totaal verschillend, ja. maar ik loop ook op hc- én d&b-feesten rond. maar ja, wel totaal ander publiek, ja. en ik denk dat d&b-liefhebbers weglopen van hun feestje :walker: als er alleen maar gabbers op de dansvloer staan;) zeker die gabbers van de laatste tijd...
 
rolt dit meer? of nog steeds te houterig? (stukkie uit n andere track)
 

Attachments

  • mick&arjen004 (2).mp3
    386,5 KB · Bekeken: 40
't ligt eraan welke hoeken van de hardcorescene je kijkt of 't samengaat of niet, zijn wel feestjes waar ze drum 'n bass en hardcore mixen, maar daar lopen niet de standaard stampuuuh gabbers rond ;) maar een "groot" publiek bereik je er (vooralsnog) niet mee

dj eye d draait wel 's mixen met drum 'n bass en hardcore gemixt
 
de gewone drum 'n basser zal er misshcien niet happy van worden,maar er is nog altijd een aardige groep wat meer experimenteler aangelegde mensen die het wel cool vinden, zowel vanuit de hardcore als de drum 'n bass wereld als de tekno lui :P:okdan:
 
Gewoon maken wat je ingegeven wordt!

Klinkt vet........
 
Hey gewoon afmaken die handel> het id is goed en daar gaat het om het zal denk ng wel veranderen maar het is de moeite waard!
 
Begint veelbelovend, maar waar die nu stopt moet er een extra snare, sub-bass en vooral een
rollende hi-hat bijkomen...

dattie zeg maar in één keer nog effe helemaal openbreekt....
 
Back
Top