[breakbeats]Wexx - Filtered Shadows

dj.wexx

Stamgast
Lid sinds
17 oktober 2003
Berichten
128
Locatie
Rotterdam
Weer eens een nieuw trackje, nog steeds in dezelfde eigen stijl zoals altijd, maar het schijnt dat dit door mensen toch ook weer in een bepaald hokje wordt geplaatst8o)

Titel: Filtered Shadows
Lengte: 3.39
Bitrate: 160 kbps
Genre: Iets met breakbeats, geen idee :erm:
Werktijd: +/- 7 uur, verdeeld over bijna 3 dagen
Gemaakt met: Fruityloops 4.1, FM7, Pro-53, Kontakt en Acid 4.0 als sequencer

Wexx - Filtered Shadows

Alvast bedankt voor de feedback!:okdan:
 
best lache nummertje......ik ben eigelijk alleen een hardcorre fan (junky :P ) maar ik breakbeat kan ik ook nog wel waarderen dus ik dacht ik zal m s ff luisteren en t viel zeker niet tegen :okdan:
goeje mix van synthesizer geluiden in combinatie met drums en breaks
ga zo door :biertje:
 
Origineel geplaatst door hardcoreslavery
ik ben eigelijk alleen een hardcorre fan (junky :P )
Ja hier nog 1! :D
Maar op z'n tijd moet ik gewoon andere dingen doen, anders val ik teveel in herhaling (vind ik zelf), maar bedankt voor de reactie!
jij natuurlijk ook Cisco ;)
 
Origineel geplaatst door Cisco
Best grappig!;)

dodelijke opmerking :)

lekkere beats! waarmee gemaakt?

mix mag van mij steviger...meer compressie?

hij loopt iig zeer lekker! hier kan ik zeker op bewegen ;)
 
Origineel geplaatst door hansbakker
dodelijke opmerking :)

lekkere beats! waarmee gemaakt?

mix mag van mij steviger...meer compressie?

hij loopt iig zeer lekker! hier kan ik zeker op bewegen ;)
De meeste beats zijn gemaakt d.m.v construction kits van verschillende sample-cd's of gewoon bestaande nummers.
Daar heb ik de meest bruikbare elementen uit geknipt, de losse samples door Kontakt heen gehaald, in Fruityloops geconstrueerd en daarna de ontstane loop weer door Kontakt heen gehaald.
Er zitten 2 loopjes in die gemaakt zijn met de standaard instrumenten van Fruityloops (Boxed Sampleset -> BigBeatLoops), maar die zijn dan wel weer flink gecompressed en ook voorzien van een aantal effecten.

Het geheel is eigenlijk vanavond pas 'afgemixt', maar omdat de rest van het huis al lag te slapen heb ik maar een koptelefoon erbij gepakt, dus ik zal morgen nog eens even goed luisteren naar de mix en kijken wat ik er aan kan doen om het geheel nog wat vetter en voller te laten klinken.
 
Re: [breakbeats]Wexx - Filtered Shadows

Origineel geplaatst door dj.wexx

Werktijd: +/- 7 uur, verdeeld over bijna 3 dagen

Jaja, 7 uur verdeeld over bijna 3 dagen...lijkt me dan twee dagen toch? maargoed

Ik vind het qua beats en afwisseling goed opgebouwd. De mix zit ook wel goed in elkaar.
Alleen hoofd/themamelodie vind ik muzikaal nogal dissonant ofzo, ligt niet lekker in het gehoor. Misschien is dat iets te saai ten opzichte van de rest van de geluiden.

Verder een goede productie.:)
 
op 1:30 minuten vind ik het super lekker klinken.. die overgang en de rest erna.. ik wilde 'm trouwens al bijna uitzetten bij 1:30, vond dat er niet veel acie inzat. Maar intro's zijn niet aan mij besteed. Ik had er trouwens wat van die lekkere diepe bassen in geknald. Voor het extra "wow" effect in de auto ;-).

en de eq's iets lekkerder afstellen maar dat kan aan mijn crappy versterker liggen. te veel treble aan deze kant.
 
Re: Re: [breakbeats]Wexx - Filtered Shadows

Re: Re: [breakbeats]Wexx - Filtered Shadows

Origineel geplaatst door Oxy-Yan
Jaja, 7 uur verdeeld over bijna 3 dagen...lijkt me dan twee dagen toch? maargoed
Nee, gewoon 3 dagen dan ;)



Ik vind het qua beats en afwisseling goed opgebouwd. De mix zit ook wel goed in elkaar.
Alleen hoofd/themamelodie vind ik muzikaal nogal dissonant ofzo, ligt niet lekker in het gehoor. Misschien is dat iets te saai ten opzichte van de rest van de geluiden.

Verder een goede productie.:)
Dissonant, zoals in valse tonen?
Vals is het volgens mij niet, maar saai daar kan ik nog wel enigzins inkomen.
Ik ben niet zo'n melodieën-man eigenlijk, daar moet ik nog hard aan werken!

Origineel geplaatst door Alterex
op 1:30 minuten vind ik het super lekker klinken.. die overgang en de rest erna.. ik wilde 'm trouwens al bijna uitzetten bij 1:30, vond dat er niet veel acie inzat. Maar intro's zijn niet aan mij besteed. Ik had er trouwens wat van die lekkere diepe bassen in geknald. Voor het extra "wow" effect in de auto ;-).

en de eq's iets lekkerder afstellen maar dat kan aan mijn crappy versterker liggen. te veel treble aan deze kant.
Diepe bassen zijn misschien nog wel een idee, van die one-shots met behoorlijk lange sustain ofzo, daar had ik zelf ook al aan zitten denken, maar het klonk allemaal niet zoals ik het voor ogen had, dus heb het maar even opzij geschoven.

Naar de EQ zal ik nog eens kijken, het geheel klonk nogal dof hier, dus heb ik het hoog wat meer opgeboost en daardoor klonk 'ie door de koptelefoon in ieder geval wel goed, maar nu ik 'm door m'n speakers hoor is het net een soort van samenspel tussen bass en treble, dus daar moet ik nog even een middenweg in zien te vinden en het allemaal wat vriendelijker op elkaar afstemmen :)
 
Lijkt een beetje op Prodigy.

Dan passen gedistorte vocals ook wel. (met londens accent dan he ;) )
 
Origineel geplaatst door fuse
Lijkt een beetje op Prodigy.

Dan passen gedistorte vocals ook wel. (met londens accent dan he ;) )
Is dit een open solicitatie? :D
 
Back
Top