De grote superdesuperSaw contest.

idd, klinkt vrij metallisch/onbruikbaar... op de juno-106 met portamento ingeschakelt hoor je dat de oscs achter elkaar aan glijden wat tot gevolg heeft dat het steeds weer iets anders klinkt... maar dan nog niet echt wat...

Die portamento in combi met de unsion is wel lache op de 106 maar maakt em niet echt dik... jammer dat ze er niet een unsion detune op gemaakt hebben zoals de JP6.. die klinkt wel erg goed...

Vind van alle Juno's de 1 en 2 de supersaw het meest benaderen.. 't Is ook een veelzijdigere synth dan de 60 en 106..
 
de supersaw op de sh201 klinkt ieltjes in vergelijking met deze.
dat komt waarschijnlijk doordat ie het instelbare chorus mist, minder breed dus...
jammer dat ze er niet een unsion detune op gemaakt hebben zoals de JP6.. die klinkt wel erg goed...
ik meen eens te hebben gehoord dat het niet kon omdat alle stemmen afgeleiden zijn van een master osc ofzo...
Vind van alle Juno's de 1 en 2 de supersaw het meest benaderen..
het instelbare chorus (depth en rate) doet erg veel met het geluid...
ook is het ideaal dat de juno 1/2 een eigen LFO (rate) heeft voor de PWM...
 
juno klinkt goed!
ik zou graag die patch willen hebben voor in mijn juno 2
de supersaw op de sh201 klinkt ieltjes in vergelijking met deze.

Zal die patch binnenkort ff dumpen.. Synth staat ergens anders nu.
Met deze editor kun je ze inladen... heb je ook geen PG300 meer nodig ;)
 

Attachments

  • ezalpha.zip
    885 KB · Bekeken: 46
dat komt waarschijnlijk doordat ie het instelbare chorus mist, minder breed dus...

ik meen eens te hebben gehoord dat het niet kon omdat alle stemmen afgeleiden zijn van een master osc ofzo...

het instelbare chorus (depth en rate) doet erg veel met het geluid...
ook is het ideaal dat de juno 1/2 een eigen LFO (rate) heeft voor de PWM...

Idd.. lux bakkie blijft het.. kun je met de LFO nog een sweep maken...

Vind de Jx8p een heerlijke pad bak... denk dat het aan de combi filters en Roland chorus ligt ofzo.. Mijn JP6 vind ik echt stukken minder voor pads.
De Jx8p heeft dezelfde filterchips als de Juno 1 en 2 kwam ik laatst achter...dat verklaart die romige padjes :)
 
Die juno klinkt echt wel rete-cool. Komt vind ik heeeel dicht in de buurt van de JP8000 (een van de clips op de eerste pagina van het topic).
 
juno klinkt goed!
ik zou graag die patch willen hebben voor in mijn juno 2
de supersaw op de sh201 klinkt ieltjes in vergelijking met deze.

Bij deze de patch... delay open en gaan...
Heb ook de hele bank uit mijn Juno erbij gedaan... nummer 18 daar met de naam "Lead 4"... je kunt de chorus rate en PWM rate nog wat hoger zetten nog nog meer ranzigheid :D

Zitten nog wat patches van de oude eigenaar in hier en daar en heb wat zelf wat patches gemaakt... alleen namen doe ik nie echt aan dus veel patches hebben dezelfde naam.

't Zijn Juno 1 geluiden.. met mijn fixed velocity kunnen ze anders klinken op een 2

Voordat je een hele bank in je Juno dumpt eerst ff backup maken in het programma. In de 'read me' staat goed beschreven hoe geluiden vanuit de Juno in de editor te krijgen... en in de de Juno te dumpen... succes :)
 

Attachments

  • Lead 4.syx
    54 bytes · Bekeken: 47
  • Mijn patches so far.syx
    4,2 KB · Bekeken: 46
Ja Okey, Thanks hoor "beatzofbucket" !!!

'k heb ook nog wel wat patchen voor de Juno,
maar die staan in X-OR formaat... (of unisyn)
Der lijken wel enkele patchen op die van jou!!

'k heb ook nog de Juno Sounddiver adaptation aangepast zodat ie op de PG300 controller lijkt..
http://www.stephenm.be/downloads.htm


'k vind wel een Juno Hoover iets totaal anders dan een JP Supersaw !!
Een juno supersaw bestaat gewoon weg niet, vind 'k !!


Maar idd, de Juno is echt wel leuk
'k Heb er daarvoor speciaal één gekocht, enkel en alleen voor de 'hoover'...
 
Ja Okey, Thanks hoor "beatzofbucket" !!!

'k heb ook nog wel wat patchen voor de Juno,
maar die staan in X-OR formaat... (of unisyn)
Der lijken wel enkele patchen op die van jou!!

'k heb ook nog de Juno Sounddiver adaptation aangepast zodat ie op de PG300 controller lijkt..
http://www.stephenm.be/downloads.htm


'k vind wel een Juno Hoover iets totaal anders dan een JP Supersaw !!
Een juno supersaw bestaat gewoon weg niet, vind 'k !!


Maar idd, de Juno is echt wel leuk
'k Heb er daarvoor speciaal één gekocht, enkel en alleen voor de 'hoover'...


Thanks for the link... heb zelf nooit met sounddiver gewerkt.. ga es ff kijken waar ik sounddiver kan downloaden.. of moet ik dat kopen?
Je hebt een behoorlijke collectie sounds zeg... goed bezig :okdan:

Ben het volkomen met je eens.. een Juno kan ook geen supersaw voorbrengen maar komt met de chorus en PWM rate flink open, in de buurt van dat onstemde, naar het vals neigende trance-lead geluid..net zoals een An1x dat truukje doet. Die heeft natuurlijk ook nog een unison extra... wat in feite de theorie acher de Supersaw is.. meerdere zaagtanden onstemd van elkaar.

De Juno 1 of 2 is nog een van de weinig, betaalbare analoge synths...
Die hoover sound is wel erg dik natuurlijk.. weinig synths die dat nadoen.
Had in de tijd dat Dominator van Human Resource bekend werd een module, de MKS-50.. dat presetje "WHAT THE" was nagenoeg de hoover sound.. maar een Juno 1 en 2 oftewel een MKS-50 kan zoveel meer.

Had ook nog ff een jam met 't PLG board uit de AN200 gedaan.. die hebben ze multi-saw op een oscilator meegegeven.. geen supersaw, maar wel van meewerkende factor. Geen chorus in de AN200 maar wel een lekkere delay... 't Is dus enkel de AN200..
 

Attachments

  • PLG150 an200 jam.mp3
    804,5 KB · Bekeken: 44
deze supersaw heb ik met Z3TA gemaakt. Hoe vinden jullie hem klinken?
 

Attachments

  • supersaw-z3ta.mp3
    627,1 KB · Bekeken: 50
Idd.. lux bakkie blijft het.. kun je met de LFO nog een sweep maken...
da's ook meteen het grote voordeel van de alpha t.o.v. de andere juno's; 3 (instelbare) LFO's...
het is en blijft absoluut de gulden middenweg Juno, net zoals de JP 6 dat is van de jupiters en JX 8 van de JX's...

alleen die enkele envelope waar 3 onderdelen (DCO, VCF, VCA) op aangewezen zijn is dan weer iets minder...
dat de DCO ook gemod kan worden door de Env is nutuulk ook uniek voor de 2...
 
JP6K: http://www.adamszabo.com/jp6k/
jp6k1.jpg


tja,, tja, tjap tap.... aj..
tja, pfwjjj, oeps, weer net niet precies, aan de audio demo te horen !!??
Nu Direct de vst demo is testen off course !!

Edit/

HOW HOW !!! DIT is Front Pagina Nieuws Vind 'k !!!
Eindel'k een JP80x0 Supersaw VST Clone die ROCKS !!!

IK ga eindelk die trickie Sylenth kunnen vergeten !!!

Pfwjj, I'm impressed !! direct is kopen !!

:okdan::okdan::okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Deze is ook van een gratis soft syntje.
Ik heb de patch zo gemaakt dat het midden van het geluidsbeeld meer of minder aanwezig is. Het geluid hier is met midden op max. Dat betekend dat je met midden op min er alleen geluid uit de linker speaker en uit de rechter speaker, het midden is dan helemaal weg.
Ik heb geen zin om een melodietje of harmonietje te maken.
Wil je de preset, geef een pbtje.
Oh ja: Er zitten geen effecten in de opname, ook niet van de synth zelf.
 

Attachments

  • Supersaw.wav
    2,1 MB · Bekeken: 46
JP6K: http://www.adamszabo.com/jp6k/
jp6k1.jpg


tja,, tja, tjap tap.... aj..
tja, pfwjjj, oeps, weer net niet precies, aan de audio demo te horen !!??
Nu Direct de vst demo is testen off course !!

Edit/

HOW HOW !!! DIT is Front Pagina Nieuws Vind 'k !!!
Eindel'k een JP80x0 Supersaw VST Clone die ROCKS !!!

IK ga eindelk die trickie Sylenth kunnen vergeten !!!

Pfwjj, I'm impressed !! direct is kopen !!

:okdan::okdan::okdan:

3 independend LFO's. Het is dat het geen hardware bak is, anders zou ik mijn JP-8000 er meteen voor in ruilen.
Wel een klein beetje sneu dat het grafische deel van de supersaw gecopy-paste is van virus control.
 
Back
Top