De grote superdesuperSaw contest.

Dit met die standaard fruity loops shit:P
2 gelayerde 3×Osc
en dat gespeeld met een vette hardstyle melo:P

Zo doe je dat;)
 

Attachments

  • SUPERSAW Muhahaha.mp3
    322,2 KB · Bekeken: 61
Dit met die standaard fruity loops shit:P
2 gelayerde 3×Osc
en dat gespeeld met een vette hardstyle melo:P

Zo doe je dat;)

Dan ik ook ffe met een softsynthje! Maar ik heb dr verder eik niet zoveel ervaring mee dus ik doe maar iets met die superzaagjes.
 

Attachments

  • Hardstyle.mp3
    1.023,7 KB · Bekeken: 71
BAMM:dj:
108 sawtooth oscillators gelayerd
36maal de 3×osc plugins

cpu was wel zwaar belast, meer gestotter dan iets anders8~
 

Attachments

  • 108 sawtooths.mp3
    135,1 KB · Bekeken: 69
Zaag uit Nord Rack 2
 

Attachments

  • NR2 zaag.mp3
    979,7 KB · Bekeken: 68
Kan er iemand een zaag uit een Blofeld posten? Ik ben erg benieuwd, thanks!
 
Zagen!

Zagen!

... omdat ik daar wel weer eens zin in had! :duivels:
 

Attachments

  • wiedewiedewagen.mp3
    549 KB · Bekeken: 71
Laatst gewijzigd:
Hey allemaal, ik heb hier op kot de Juno-G van een vriend staan en daarin zit er bij de synthsectie iets genaamd 'trance keys'. Dit doet me hard denken aan de meeste sounds in deze thread. Gaat deze ook door voor supersaw? Ik heb pas zelf ook mijn eerste synth gekocht van een lid van dit forum, een korg dw6000. Hier krijg ik al zware bassen uit maar niet zo direct iets in de aard van een supersaw. Is dit enigszins mogelijk of niet?
 
Even het geluid bij het woord voegen :P. Dit is dus wat ik krijg als ik een string sound zwaar probeer te laten klinken. Bassen gaan wel feller, maar stel ik ook meestal in als unison.
 

Attachments

  • rank.mp3
    279,2 KB · Bekeken: 77
Nee - zo gaat het niet zo snel werken, denk ik. Niet vervelend bedoeld, maar dit klinkt bijna naar een orgeltje; of beter nog: een harmonium... Heb je de eerste pagina van deze thread al gelezen? Daar wordt verschillende keren uitgelegd hoe je zo'n supersaw in elkaar kunt knutselen. Zie bijvoorbeeld ook mijn eigen post daar, waarin ik uitleg hoe ik het geluid heb proberen te maken met een Roland XP-30. Resultaat was niet echt supervet of zo, maar een Juno-G lijkt mij qua architectuur veel op een XP-30 lijken, dus als je deze aanpak als basis neemt, dan kun je zelf verder experimenteren om het geluid te verbeteren.

Hoe dan ook: ik zou niet proberen strings te gaan tweaken. Óf een bestaande lead gaan aanpassen, óf beginnen vanuit een lege patch, en dan dus, zoals aan het begin van de thread uitgelegd, verschillende saws gaan layeren, deze ten opzichte van elkaar ontstemmen, en dan een flinke bak reverb en delay toevoegen.

Overigens: bassen met unisono...? Is het bij bassen niet onhandig als je ze gaat ontstemmen...?
 
Nee - zo gaat het niet zo snel werken, denk ik. Niet vervelend bedoeld, maar dit klinkt bijna naar een orgeltje; of beter nog: een harmonium... Heb je de eerste pagina van deze thread al gelezen? Daar wordt verschillende keren uitgelegd hoe je zo'n supersaw in elkaar kunt knutselen. Zie bijvoorbeeld ook mijn eigen post daar, waarin ik uitleg hoe ik het geluid heb proberen te maken met een Roland XP-30. Resultaat was niet echt supervet of zo, maar een Juno-G lijkt mij qua architectuur veel op een XP-30 lijken, dus als je deze aanpak als basis neemt, dan kun je zelf verder experimenteren om het geluid te verbeteren.

Hoe dan ook: ik zou niet proberen strings te gaan tweaken. Óf een bestaande lead gaan aanpassen, óf beginnen vanuit een lege patch, en dan dus, zoals aan het begin van de thread uitgelegd, verschillende saws gaan layeren, deze ten opzichte van elkaar ontstemmen, en dan een flinke bak reverb en delay toevoegen.

Overigens: bassen met unisono...? Is het bij bassen niet onhandig als je ze gaat ontstemmen...?

Het clipje was trouwens met mijn dw6000 gemaakt, niet met de JUNO. Die kan ik pakken zwaarder doen klinken en kan vette trancesounds maken. Wat bedoelde je juist met ontstemmen.
 
Het clipje was trouwens met mijn dw6000 gemaakt, niet met de JUNO. Die kan ik pakken zwaarder doen klinken en kan vette trancesounds maken. Wat bedoelde je juist met ontstemmen.

Uhm - wat bedoel jij met unisono [edit: moet zijn: 'unison'] als je het niet hebt over gelayerde sounds (heel licht) ontstemmen ten opzichte van elkaar?
 
Laatst gewijzigd:
Uhm - wat bedoel jij met unisono als je het niet hebt over gelayerde sounds (heel licht) ontstemmen ten opzichte van elkaar?
Dan bedoelde ik Unison, gewoon alle 6 stemmen aan een toon toewijzen (monofonisch dus, het wordt gewoon unison genoemd op de dw6000).
 
Omdat ik mij verveel op stage, ook maar een bijdrage gedaan!

Gemaakt met: Subtractor en Malstrom rewire in Cubase.

Ik heb trouwens die reverb gebruikt van de voorpagina, 2Caudio Aether. Klinkt lekker!
 

Attachments

  • supersaw.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 55
Dan bedoelde ik Unison, gewoon alle 6 stemmen aan een toon toewijzen (monofonisch dus, het wordt gewoon unison genoemd op de dw6000).

Sorry, ik bedoelde ook unison; 'unisono' was een typo (het is ongeveer hetzelfde trouwens). Maar wat jij doet, is zes keer dezelfde toon spelen = eigenlijk gewoon het volume verhogen. Waar unison meestal voor gebruik wordt, is de verschillende klanken iets van elkaar ontstemmen. Daar krijg je een heel vet geluid van (wat precies is wat voor supersaws gebruikt wordt, trouwens), maar daarme is het over het algemeen juist ongeschikt voor bassen, die eerder strak moeten zijn.

Maar goed, als het werkt, dan werkt het. :)
 
Back
Top