adapterzzzz

cream

Ouwe rot
Lid sinds
6 januari 2004
Berichten
1.754
Locatie
‎ ‎ ‎
Heb net een lexicon lxp1 op de kop getikt en irriteer me aan de adapter..
Het ding zoemt als een gek (maar doet het wel). Ben ermee naar een elektrowinkel geweest en die zei dat je er haarlak op moest spuiten.
Deze oplossing werkte niet dus heeft iemand andere ideeen?
Heb trouwens een dergelijke adapter nergens gevonden (wisselsspanning schijnt nogal zeldzaam te zijn blijkbaar) dus als iemand een lexicon-adapter over heeft of een adresje waar je deze kan kopen is dat ook welkom.:)
 
heb gister nog wel een trafo gemaakt voor een aphex exciter maar toen ik hetzelfde wilde doen voor die lexicon zei hij dat ie er geen meer had en er geen kon bestellen..mmm...Ik zal eens op zoek gaan..
Heeft iemand nog een adresje voor dit soort dingen? (trafo's)
dank
 
Okee ik rakel deze thread maar weer eens op..

Voor de tweede keer naar die zaak gegaan en ze mompelden dat ze er niet aan konden komen..Geloof dr niks van dus ga nu bestellen bij Conrad om zelf een trafo te maken.
Nu zie ik behoorlijk wat trafo's daar dus wilde ik voor de zekerheid ff weten of ik de juiste neem.

Op de lexicon-adapter staat dit:

Pri. 220 v ~/50 Hz
Sec. 9v ~/1.5 A

13,5 VA

Kan iemand zeggen of dit de goede is?
VA is wel 16 (Moet dat iets uitmaken?)
 
Origineel geplaatst door cream
Op de lexicon-adapter staat dit:

Pri. 220 v ~/50 Hz
Sec. 9v ~/1.5 A

13,5 VA

Kan iemand zeggen of dit de goede is?
VA is wel 16 (Moet dat iets uitmaken?)

Die Conrad link werkt niet (begint hier over winkelwagentjes te zeuren), maar een trafo van 16 VA met een secundaire spanning van 9 V zou prima moeten werken. :)
 
VA is het vermogen. Hoe meer hoe beter. Het is gewoon zo dat je niet onder het minimaal benodigde vermogen (van je Lexi dus) mag gaan.

Hoe groter het vermogen hoe meer stroom de secundaire spoel van je trafo kan leveren.
 
Back
Top