Tape delay maken van oud cassettedeck

Tja maar waarom niet makkelijker en gewoon met een 3 koppen deck?

Dat is zo'n deck met nabandcontrole.
Dus opnemen en de weergave (van de naband controle) meteen in weer in de mixer,
ga je m ook loopen.

Hoef je niet moeilijk te doen met bandjes.....
 
Ha leuk dit soort ideeën! Nog leuker is om te merken dat er overal in de wereld dezelfde ideeën rondzwerven!

Heb dik 10 jaar geleden es een (theater) voorstelling van Alex d'Electrique gezien waarbij ze 4 aftandse bandrecorders in een vierkant op de grond hadden liggen en er een enorm lange tape doorheen hadde gelust die zo al zwieberend zich een weg baande door die bandrecorders en het stof op de grond.... en zo een soort quadrafonisch delay-effect creeërden. Heeft mij zeker mede geïnspireerd door jaren later es op koninginnedag zo'n oud ding mee te sjouwen naar huis en iets te prutsen. Heb de rec-kop en afspeel-kop van plaats verwisseld en kreeg op die manier door de band rond te lussen een soort primitieve delay. Leuk experiment maar verder geen praktisch nut: ding staat nu stof te happen bovenop een kast ergens. Vraag me af of die nog iets doet. Wie wil mag hem komen halen en er verder mee prutsen!
 
BTW... Ik was een tijdje geleden aan't denken...
(Wauw)

Is het ook mogelijk te "tape" scratchen? Als je nu
een stuk tape achterstevoren onder het kopje door
haalt?

Kan dat?

Groetjes,

Axel - zo mogelijk de kerverse grondlegger van het teepskretsen
 
Origineel geplaatst door Freakydile
BTW... Ik was een tijdje geleden aan't denken...
(Wauw)

Is het ook mogelijk te "tape" scratchen? Als je nu
een stuk tape achterstevoren onder het kopje door
haalt?

Kan dat?

Groetjes,

Axel - zo mogelijk de kerverse grondlegger van het teepskretsen

Waarom niet?
Iig met een spoelenrecorder dan, gaat een stuk makkelijker lijkt me, alleen
is het de vraag of het effect aan de verwachting voldoet....
 
(jeugdsentiment komt omhoog drijven: )

als kind zijnde kreeg ik weleens ingevingen, bijv. door het zagen van een gat in m'n (zojuist van sinterklaas gekregen) cassetterecorder, zodat ik bij het wieltje kon waaraan de motor via de snaar verbonden was.
echt scratchen kon niet, maar wel met je vinger het wiel strelen terwijl je aan het inbrullen was. heel veel lol mee gehad.
en dan terugspoelen en weer afdraaien... daar heb ik heel wat bandjes mee volgeluld!

alleen m'n ouders vonden me nogal ondankbaar voor hun prachtige kado.

:dubbel:
 
Back
Top