tips voor time strechen ?

sowhat

Ik ben Tof
Lid sinds
15 december 2002
Berichten
251
Locatie
Rotterdam
beste DSF'ers


Ik heb een vraagje over time strechen.
Op dit moment gebruik ik wavelab 4.0 om een accappela sneller te laten klinken. Wat nou mijn probleem is dat ,wanneer ik een sample sneller laat lopen dan verlies ik teveel geluidskwaliteit.
Ik heb al geprobeerd op hi qualiti te saven, maar het wil niet baten.

Tuurlijk lukt het wel als ik hem een klein beetje strecht , dan blijft de kwaliteit nog redelijk. Bij meer dan 40BPM dan gaat hij al snel bagger klinken.
dus sample is 100BPM--------------------naar 140BPM

Oja ik heb een audiophille geluidskaart. Zou dat de oorzaak zijn ? of iets anders. Of kan ik beter een ander programma gebruiken, of een ander methode ?

wie kan mij daar wat over vertellen ?

groeten

Sowhat.
 
de oplossing is ableton.
 
Je praat over een stretch van 40% met vocals. Dat gaat altijd bagger klinken.
Beste tool hiervoor is Melodyne maar door de te lange stretch gaat dat bij melodyne ook niet klinken.

beste wat je kunt doen is uitvogelen hoever je kunt stretschen dat je de kwaliteit nog acceptabel vind, dan per woord alles knippen en in de juiste tijdscontekst zetten op gehoor.

Even met 1 zin proberen. Als dit lukt kun je het wel met de hele acapella doen.

Lukt dit ook niet, dan zit er maar één ding op, maak er een happy hardcorenummer van.:D




gr. Tom
 
Origineel geplaatst door Tom Thomas
.

Lukt dit ook niet, dan zit er maar één ding op, maak er een happy hardcorenummer van.:D


heehehe dat heb ik al eens geprobeerd. Maar dat kennen de chinezen nog niet :D Het gaat om een chinees nummer.
Ze klinken al erg snel , maar na het pitchen dan versta je er helemaal nix meer van.
Ik wil graag een remix maken van het nummer.

25% is nog wel acceptabel kwa geluid, maar dat gaat dan nog steeds te langzaam.

ik wil het nummer ongeveer op 140bpm laten lopen.

en betreft wat je net zei gaat toch niet echt lukken ? Dan moet ik regel voor regel gaan knippen, maar dan blijft het toch nog steeds niet op de goede tempo ? of zie ik het nou verkeerd ?
 
melodyne kan.
maar ableton werkt veel simpeler.
wavje erin gooien.
raster locken, en timestretchen maar.....
 
Als je hem heb gestreched een klein galmpje erover. Bij mij werkt het altijd wel aardig maar ik heb zelf nog nooit zulke grote BPM-verschillen hoeven te strechen.

Succes
 
Origineel geplaatst door Christov
misshcien een dom idee
maar dat je van honder naar 70 gaat en omdat 140 het dubbele is zal dat tohc ook wel lopen ofniet?

tja maar dan gaat het wel weer te langzaam, heel erg langzaam.

dan heb ik een snelle beat en klinkt de vocal te langzaam.

Het nummer word op een walz ritme gezongen
 
Prosoniq TimeFactory geeft naar mijn mening het beste geluid.
Maar het is erg duur...

Mvg.

CoolRunning
 
Origineel geplaatst door Christov
EN!

eerst de track naar 100 doen, dan mixdownen en dan weer naar 140 de vocals en beat samen?


christov ! ik probeer je te begrijpen maar het lukt niet echt. (ligt aan mij hoor)

dus eerst die track maken op 140 , dan op 100 zetten.

mixdown maken.

dan weer terug naar 140 en dan de sample erbij. :confused:

maar dan blijft het toch het zelfde ? Kan het misschien staps gewijs uitleg ? (als je zin en tijd heb ?)
 
dit soort dingen wil prima in cubase sx2. de stretch routines die gebruikt worden zijn voor zover ik weet dezelfde als die in time factory. als het echt acapella samples zijn en je zet er een goeie drum onder hoor je dat bijna niet. en is 100 naar 140 geen enkel probleem
 
Er is maar 1 echt goede tool,vooral voor strings pads en andere lange tapijten+ vocalen en zelfs hele tracks


Prosoniq timefactory.



P r o s o n i q T i m e F a c t o r y™ is a novel tool for both the PowerMac and Windows PC platform dedicated to perform high quality near-lossless time and pitch scaling on monophonic and polyphonic music signals. It uses the latest advances in DSP technology to achieve time scaling amounts of up to one third the original length, corresponding to a time stretching factor of 133% and more (or pitch scaling of up to 5 semitones) without audible loss in quality. This is as much as slowing down a complete music piece from 120 BPM to 90 BPM, or vice-versa.

Conventional methods used in todays DAW software and commercial applications either suffer from unpleasant harmonic distortion, timing inconsistencies and echoes even at small time scaling ratios, or introduce severe smearing or reverberation that makes the results inacceptable for professional audio purposes when applied to complete musical pieces.

TimeFactory™ now offers unprecedented audio quality, easily outperforming all known applications in both quality and achieved time scaling ratio. With TimeFactory™, you are free to choose the tempo of your recording at a result that is indistinguishable from the original within a large range of scaling ratios, without endlessly tweaking dozens of parameters.

Whether you wish to time scale individual sound files of a recording session or the final mixdown, whether you are processing classical or 'drum & bass' style music, TimeFactory™ is a simple click-and-go application for Mac and PC with straightforward user interface and easy to use batch processing capabilities. It accepts sound files in AIFF, SDII (Mac only) and WAVE file formats of any word length and sample rate, even 24bit 96kHz or split stereo files are no problem. No more worrying about the eventual outcome of time consuming parameter tweaking sessions, just set the desired time scaling ratio and click to process your audio files within minutes.

Prosoniq's proprietary timbreWizard algorithm allows for natural pitch shifts, avoiding the common 'munchkinization syndrome' you will hear when trying other software to do pitch shifting.



--------------------------------------------------------------------------------
Prosoniq TimeFactory™ is based on Prosoniq's proprietary MPEX (Minimum Perceived Loss Time Compression/Expansion) algorithm that uses an artificial neural network for time series prediction in the scale space domain to achieve high end time and pitch scaling.
 
Origineel geplaatst door Christov
je vocals zijn op 100 toch

en je beat 140

dan zorg je dat je je beat timestrecht naar 100, dan de vocalen erover heen en het geheel weer terug naar 140 doen?

zo duidelijker?

aha oke ik begrijp je nu, sorry voor laat begrip.

maar dat gaat niet werken. want dan moet ik beat + vocals 100 naar 140 zetten. dan krijg ik het zelfde effect wanneer
ik alleen de vocals van 100 naar 140 zet. toch ?
 
Origineel geplaatst door Jazper
Sample even omdraaien.. tijdens de stretch :)

sorry maar dit begrijp ik helemaal niet.

sample even omdraaien ? kan je me dit misschien ook uitleggen met wat je bedoel ?
 
werkt voornamelijk goed met samples waarin een snelle attack zit.. als je hem omdraait, verander je dus de feitelijke eigenschappen van de attack.. in plaat van direkt.. komt het geluid nu langzaam op..

time stretch software gaat daar een heel stuk beter mee om..

(software weet ik eigenlijk niet eens zo zeker.. maar ik deed deze handeling altijd met mijn Akai S3000xl.. en behaalde goede resultaten..)
 
Back
Top