A Track Is A Track.

Beetje trage download, maar ja, alle tijd...:)

Ik vind 't jammer dat de kick zo verzadigd klinkt, want wat ik tot nu toe van het overige hoor vind ik lekker klinken. De rest verzuipt nog iets teveel in de kick. De ride mag je van mij ook wel weg laten, of misschien beter, er iets anders voor verzinnen. Ik vind 'm nog net iets te aanwezig.

Rond 5:05 komt er pas een breakje, die mag er wel eerder in komen om de track daarna verder uit te bouwen. Zoals ie nu is vind ik 'm nog net iets té minimalistisch, maar de basis vind ik wel goed.

Succes...

Waar heb je 't mee in elkaar gezet btw?
 
track

track

Bedankt voor je antwoord.

Het afmixen kan inderdaad beter... Maar dat is een probleem bij mij thuis, ik heb geen monitors. En ook al had ik ze wel dan had ik ze ook niet kunnen gebruiken vanwege de buren in combinatie met een oude woning hier in de Pijp. Dus alles gaat over de koptelefoon. De kick zou wat minder prominent aanwezig kunnen zijn en wat minder laag er in.

De rides die hou ik er sowieso in (vind zelf dat het een onmisbaar onderdeel van de track is), wellicht moeten ze wat beter in de mix zitten. En dan past het misschien beter bij de rest.

Wat opbouw betreft ben ik het met je eens dat de break iets eerder zou kunnen komen.

Ik heb alles gemaakt met Cubase SX, Kontakt, Battery en wat samples. De afmix heb ik met WaveLab 4 gedaan.

Mzzl!

PS Wat minimalisme betreft... Ik hou van "kale" muziek, of het nu elektronische dansmuziek is of klassiek.
 
Laatst gewijzigd:
Re: track

Re: track

Origineel geplaatst door kevincee
Het afmixen kan inderdaad beter... Maar dat is een probleem bij mij thuis, ik heb geen monitors. En ook al had ik ze wel dan had ik ze ook niet kunnen gebruiken vanwege de buren in combinatie met een oude woning hier in de Pijp. Dus alles gaat over de koptelefoon. De kick zou wat minder prominent aanwezig kunnen zijn en wat minder laag er in.
Er bestaan ook koptelefoons waardoor je kan masteren.
:maffia:
 
<offtopic>
koptelefoons kan je niet fatsoendelijk op mixen...gebrek aan ruimte en de strikte scheiding tussen de oren, geeft een onrealistisch beeld: monitors zijn cruciaal
<offtopic>
 
Laatst gewijzigd:
<Ook offtopic>
Ik mix al maanden op m'n koptelefoon (akg 240df) af en dat bevalt uitstekend, je kunt er zeker goed op afmixen, maar monitors zijn fijner (als je het geld ervoor hebt)
<Ook offtopic>
 
Back
Top