EMU command station xl7 / mp7

Jos Pos

Ouwe rot
Lid sinds
9 december 2003
Berichten
741
Locatie
Limburg
Yuuuu,

Ik zit te denken een emu xl7 of mp7 te kopen maar ben niet zeker. Ik heb al een sequencer(rs7k) dus daarvoor doe ik het niet. Ik weet dat je ook die rackmodules van emu hebt maar met de command station heb je naar mijn gevoel meer controle en ik kan ook wel extra tracks gebruiken.
Maar zijn die geluiden wel degelijk. Ik weet dat smaak subjectief is maar toch....
De interne geluiden van mijn rs7000 vind ik maar niks, ik gebruik voor 90% samples. Maar ik heb wel nood aan een nieuwe voorraad sounds, vandaar mijn interesse in de emu's.
Ik ben dus niet opzoek naar andere voorstellen ala "probeer de xv-range eens". Ik wil weten of die commandstations de moeite zijn.
Dus ALLE gebruikers, deel uw ervaringen.
En please please please is het mogelijk dat jullie wat mp3'tjes als voorbeeld kunnen zetten. Ik heb de samples op de emu site al gehoord maar zo presets klinken altijd zo ongelooflijk slecht dat ik niet weet wat ik er van moet denken :confused:
Dus gewoon wat mp3s met enkel de emu's zou leuk zijn. En al jullie ervaringen.
Ik zou hem wel willen testen in een winkel maar hier in Belgie vind ik geen enkele winkel die iets van emu heeft. T is zelfs zo dat in een straal van 100km geen enkele fantsoenlijke winkel is. Maar ik dwaal af...


Help me!!!!!!!!!! :biertje:
 
SM

SM

Gebruik die ZOEKMACHINE Jos ! Lange recente threads over de Emu's.
 
Emu stopt met de command stations. Jammer, want het zijn nochtans goede dingen.

In België zijn ze praktisch niet meer verkrijgbaar -> alleen Keymusic heeft nog een MP-7 en een XP-7 (ferm overprijsd overigens).

Ik heb onlangs een MP-7 gekocht bij Thomann (de andere modellen waren uitverkocht dus ik moest genoegen nemen met de lelijkere MP-7 (persoonlijk natuurlijk).

Ik heb er een X-lead 2 sound rom bij gekocht, want met de sounds in de MP-7 ben ik zo goed als niks.

De boodschap is dus dat je je moet haasten als je er één wilt.
 
Origineel geplaatst door Steven V
Emu stopt met de command stations. Jammer, want het zijn nochtans goede dingen.

In België zijn ze praktisch niet meer verkrijgbaar -> alleen Keymusic heeft nog een MP-7 en een XP-7 (ferm overprijsd overigens).

Ik heb onlangs een MP-7 gekocht bij Thomann (de andere modellen waren uitverkocht dus ik moest genoegen nemen met de lelijkere MP-7 (persoonlijk natuurlijk).

Ik heb er een X-lead 2 sound rom bij gekocht, want met de sounds in de MP-7 ben ik zo goed als niks.

De boodschap is dus dat je je moet haasten als je er één wilt.

Damn, dat is al geen goed nieuws... ik zal dus vlug moeten zijn met mijn keuze. Wat vind je trouwens van je MP-7?
 
ik ben er heel blij mee dikke percussie ik weet in ieder geval waar dr dre zijn kicks uit haalt...

erg veel percussiie zeeer makkelijk verneukbaar...:-)
 
Even een kick van een oud topic...

Ik heb een EMU XL7 gekocht en ben er nu lekker mee bezig. Maar wat een vette bak is dit zeg! Ik heb eerder een MC505 gehad, de EMU pist er overheen. Ik ben nogal hardware sequencer minded, EMU is de beste die ik tot nu toe heb gebruikt. Ik heb hem vooral gekocht voor TR grid programmeren. Wat ik super vind:

De 16 draaiknoppen kan je ook gebruiken voor grid programmeren, door te draaien zet je een noot aan en stel je direct de velocity van een noot in. Erg gemakkelijk om complexere beats mee te maken en live te tweaken.

Pads drummen ook heerlijk. Ik had de EMU 10 jaar geleden al moeten kopen :-)

Synth engine is goed te editten met proteum en prodatum editors. Dat het PCM is maakt me niet zo veel uit. Met E-loader kan ik patterns beheren, en alle factory patterns zijn te wissen. De MC505 had altijd die domme Psy Trance 1 waar je niet van af kwam...

Als iemand nog sequencer tips heeft, ik hoor het graag. Tracks selecteren gaat me nog iets te langzaam, track functie selecteren en met de draaiknop kiezen. Kan dit niet direct? Zal vast in de manual staan, ik ben er mee bezig.

Ik lees hier en daar dat een compressor de sound nog wat verbeterd, Alesis 3632 is misschien goed genoeg hiervoor.

De EMU heeft een zwakke plek, flash geheugen kan minimaal ca. 100.000 writes voor patches, patterns, etc. Flash geheugen zal ooit een keer kapot gaan. Mogelijk zijn de knoppen en LCD al veel eerder gaar, dan is het een theoretisch probleem.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top