waterschade...

divi

Ouwe rot
Lid sinds
21 oktober 2002
Berichten
2.444
Locatie
lalaland
va morgen bij t opstaan de leuke ontdekking gedaan van het feit dat mijn leuke nieuwe zolderkamer lekt, precies waar mijn desk staat... gelukkig is een pak schade vermeden door die stomme plastic zakjes die eigenlijk als stofkap dienden. maar mijn master keyboard heeft de volle laag gekregen. kon m letterlijk uitgieten als n emmer:frons:
mn sid had wat spatten, maar daar is volgens mij nix in gelopen

ze liggen nu voor de verwarming te drogen, maar hoe pak ik het aan om schade te voorkomen (bij mn keyboard dan)? zou k m zelf binnenin schoonmaken, of toch maar laten doen. het water had trouwens een vies bruine kleur, wat mij doet vrezen dat er nu ook een pak vuil inzit. ben nogal electronica nOOb, maar heb geen schrik om dingen open te schroeven

heb die kamer sinds deze maand pas, en de huisbaas heet er met geen woord over gerept. kan ik de eventuele schade/reparatie kosten van mijn apparatuur op hem verhalen?


wel een geluk bij n ongeluk dat die plastic zakjes er lagen, mn machinedrum stond 2cm van het keyboard. als die vol water stond was k door t raam gesprongen (of bijna...). en precies op de plaats waar normaal mn laptop staat lag een flink plasje. ik klap zo goed als nooit het scherm dicht, dus sooooooo lucky dat ie er een keertje niet stond...
 
Ja openmaken!!!. Anders kan het gaan roesten enzo.

Al het vloeibare opdeppen met een doekje en vervolgens de fohn gebruiken.
Misschien dat je sommige onderdelen ook nog open kan maken om ook te drogen.
 
=(

sterkte in deze moeilijke tijden......

tipje: eventuele bruine smurrie is (indien het niet te erg is) mss te verwijderen met 'n beetje alcohol op een wattenstaafje.
 
Re: waterschade...

Origineel geplaatst door divi


heb die kamer sinds deze maand pas, en de huisbaas heet er met geen woord over gerept. kan ik de eventuele schade/reparatie kosten van mijn apparatuur op hem verhalen?


voor zover ik weet kun je de schade op de huisbaas verhalen... is een simpele verzekeringskwestie (ik ga ervanuit dat hij verzekerd is)
is mij ook weleens gebeurd .... kutgeintjes van die huisbazen... je zou bij zulk soort gasten ook weleens een emmer rioolwater over hun geluids/video/dvd installatie willen omkiepen om een beetje duidelijk te maken wat ze jou aandoen....
 
Re: Re: waterschade...

Re: Re: waterschade...

Origineel geplaatst door koediman
voor zover ik weet kun je de schade op de huisbaas verhalen... is een simpele verzekeringskwestie (ik ga ervanuit dat hij verzekerd is)
is mij ook weleens gebeurd .... kutgeintjes van die huisbazen... je zou bij zulk soort gasten ook weleens een emmer rioolwater over hun geluids/video/dvd installatie willen omkiepen om een beetje duidelijk te maken wat ze jou aandoen....
Verzekering is lastig, je moet eigenlijk zelf verzekerd zijn. Wat wel is dat wettelijk gezien je je kan verhalen op de wet redelijkheid en billikheid en op dwaling en bedrog.
Die huurbaas moest er wel van weten en als je het dan niet verteld dan valt dat onder dwaling.

Bij dwaling kan je onder de overeenkomst uit, maar misschien kan je dus ook de schade op hem verhalen. Succes.
Tip: informeer nog maar eens bij een rechtswinkel
 
Jeetje, wat klote.
Je hebt geluk gehad, maar het blijft klote.
Succes met alles, en ik hoop dat je huisbaas het dak gewoon komt maken.
Het was nou wel enorme regenval, maar moet gewoon niet kunnen.

Succes.

Kokos
 
tjeeeeeeeej das wel goed minder!! we leven met je mee joh! suc6!!
 
ik wil je niet depressief maken, maar als je een k*t huurbaas hebt, dan hoeft ie niet perse te vergoeden. mits jij hem gevraagd hebt over het dak en of dit in orde was en hij ja zei. volgens mijn is het anders namelijk gewoon een kwestie van het humeur en de zin van je huurbaas. klote blijft het wel. ik had een keer een idioot die een flesje bier over mijn 32/4 mixer heen kwakte.. mijn ogen werden vuurrood.
daar moest ik kennerlijk van leren en nu komt er geen rotzooi meer bij mijn apparatuur. wil niet zeggen dat jij hier iets van moet leren trouwens, maar wou er mee te kennen geven dat ik weet hoe je je nu voelt.. tis allemaal een beetje onzeker nu.. 'k hoop dat je huurbaas het vergoed en laat het ons ff weten..

sterkte
 
Klote ja

Ik kan meepraten ik heb twee jaar geleden soortgelijks gehad. Toen kregen een aantal synths en de mixdesk de volle lading (en nog een hoop andere gear)
Ik heb toen net als Sander zegt een aantal dingen opengeschroefd en schoon/droog gemaakt..

succes!

Arv
 
ik heb ook een keer regenwater in mijn synths gehad....openschroeven en met de fohn erbij enzo, en alles werkte weer prima..
 
tanx voor de support allemaal! ben ontroerd:D

had van morgen in elk geval geen tijd om de boel open te schroeven, zal nu zeker goed opgedroogd zijn (naast de verwarming gelegd...) . strax de schade opmeten

maar t is in elk geval niet dramatisch he, t is een keyboardje dat nieuw 'maar' 200E gekost had


en fatar, kheb er wel iets van geleerd! vanavond pronto presto nr de gamma, en serieuze plastic hoezen in elkaar fietsen
en of de huisbaas veel zal maken? dat valt te betwijfelen, t huis wordt deze zomer afgebroken voor nieuwbouw...
 
Twee weken nadat ik m'n Nord Modular thuis had viel er een mok koffie met suiker in.
Openmaken, uitgieten en drogen. Zoveel mogelijk opzuigen met WC papier of zoiets. (anders kwam er een dikke suikerlaag op alles). Daarna alles met gedestileerd water schoongemaakt. Alle kontakten bewerkt. Meerdere malen!!!
Resultaat?
Hij werkt nu al zes jaar zonder kuren :)
(Behalve dan de dial, want die heb ik moeten vervangen wegens een schroevendraaier, die er, veel later, bovenop viel)

Wout

Hee, sjeijk! Ik zie gelijkenissen tussen onze avatars :)
 
claimen bij de verzekeraar - houd wel rekening met evt. eigen-risico. Ik neem aan dat je gewoon als iedereen (mag ik hopen) een inboedel verzekering hebt.

Bye,

p.s. dit bericht is gewijzigd in verband met het verstrekken van foutieve informatie [alt.f4].
 
Laatst gewijzigd:
Opstal is geen inboedel, hoor.
Het witten van het plafond valt daar wel onder, het tapijtje eronder niet niet.

Aansprakelijkheid eventueel via de huiseigenaar.
Die moet dan wel schuld aanvaarden.
Ga je dat allemaal aanvechten dan voorspel ik je dat je dan meer geld kwijtraakt dan met het kopen van het tienvoudige van je huidige gear in nieuwwaarde :)

Maar hou er rekening mee dat de verzekering een zolder als niet bewoonbaar kan verklaren.
Die jongens zijn er om veel geld te verdienen, hoor.

Wout
 
het is al een paar keer gezegd, maar ik zeg het ook nog maar een keer: sterkte, we denken aan je en ik hoop heel hard dat alles goedkomt!
 
Ik denk dat er waarschijnlijk niks aan de hand is als je zekerweet dat het weer helemaal droog is.
Ik zou wel echt elke printplaat los maken zodat je allekanten kan afdrogen en fohnen.
 
Back
Top