Midi timing probleem

search64

Ouwe rot
Lid sinds
6 september 2003
Berichten
1.344
Sinds kort heb ik een enorm midi timing probleem in reason 2.0. Ik heb geen goede geluidskaart en dus een hoge latency, maar tot voor kort was de timing iig strak, als ik de sequence afspeelde. Nu slaat hij over, en klopt er niets meer van het nummer. Eerst begon mijn pc films die ik afspeelde ook op zo'n manier te skippen (een kleine seconde eens in de zoveel tijd), dus ik ben bang dat het geen latency probleem is, maar eerder kapot ram-geheugen of zo. Ik heb een AMD 2600+, op een nForce2 mobo van gigabyte, met 2*256mb ddr400 geheugen, een Club3d radeon 9800pro, 120GB Maxtor schijf (2mb cache), Liteon 52* cd-rewriter.... en onboard soundstorm geluid. Als ik de latency op maximaal zet, veranderd er niks. Hoe komt dit?

edit: En ik draai Windows XP.
 
dit gedrag krijg je soms ook bij bepaalde direct x versies.
ga een na of je een game geinstalleerd hebt die een nieuwe direct x driver heeft geinstalleerd?
 
Zou het probleem dan opgelost zijn als ik de nieuwste directx installeer?
 
Of bij het installeren van sommige codec's. Ik heb hetzelfde gehad na het installeren van de nimo codec pack. een van de divx codec's vern**kte mn hele installatie.

Tegenwoordig kijk ik films op mn xbox.
 
dit gedrag krijg je soms ook bij bepaalde direct x versies.

idd; Soortgelijk probleem ondervondt ik ook nadat ik de laatste Direct x versie + nieuwe drivers voor mijn videokaart instaleerde. Zoals velen al eerder gezegd hebben: pas op met installeren van nieuwe drivers etc, en doe dit zo min mogelijk als alles al goed werkt.
Ikzelf kon het (midi timing-) probleem verhelpen door simpelweg System Restore te gebruiken. Dit is voor veel meer installatie problemen trouwens erg handig.
Groeten,

Ricercar
 
Hmm, ja system restore is wel het eerste dat ik uit zet in XP, dat vreet gigabytes.
 
Back
Top