Roonan Live in Amsterdam (26 Maart)

Roonan

Lang lid
Lid sinds
15 oktober 2002
Berichten
2.260
Locatie
BH
Het is al weer een tijdje geleden maar 26 Maart ga ik weer de planken op.

Waar: Winston, Amsterdam
Waarom: geselecteerd voor Diesel U-Music
Wat: 6 bands strijden om een finale plaats
Genre: Down tempo
Hoelaat: Geen idee? Dat krijg ik nog te horen dus dat meld ik zsm

Het wordt een Live set die hoofdzakelijk bestaat uit de MonoMachine, Machinedrum en de Korg ESX-1.
Voorbeeldje van de stijl vind je hier

Komt dat zien!

Ronald.

PS. kan best wel lachen worden want ik heb er nog geen reet aan gedaan.
Ik had er namelijk helemaal niet meer op gerekend, wordt dus zwaar improviseren :dj:


Het Diesel-U-Music Festival is dè grote afsluiter van de Diesel-U-Music competitie 2004. Het festival zal overdag plaatsvinden, voorafgegaan door de bekendmaking van de winnaars en runners-up door de vakkundige jury. De runners-up krijgen vervolgens de kans om het festival te openen. De gelukkige winnaars van de Diesel-U-Music competitie mogen later prime-time optreden op een van de drie podia. Verder wordt de line-up aangesterkt met winnaars van voorgaande jaren en gevestigde bands en artiesten. Bezoekers van het festival worden gehuisvest in twee spectaculaire tenten op het middenterrein van het festival. Het in het Olympisch Stadion gevestigde Vakzuid zal ook als podium fungeren. De kaartverkoop van het evenement zal begin maart van start gaan.
 
Hi Roonan,

Veel succes morgenavond, ga ervoor!:okdan:

Groeten,

Robin.
 
Hoe laat??

Hoe laat??

Weet je nou al hoe laat je moet optreden?
 
Ja, Roonan, hoe laat?

Misschien kan ik wel ff komen luisteren. Het zijn toch de fanclubs die het hem doen bij dit soort competities!;)
 
Succes

Succes

Ik ga het niet redden: Ik moet eerst nog mijn Airbase bij Croaton afleveren, en daarna naar Sven Vath. Wel veel succes in ieder geval!

Zaaz
 
Hmmm, waarschijnlijk
ben je nu bezig/ben je al klaar/moet je nog.
:okdan: / hoe ging het? / Succes!
 
Zo, dat hebben we ook weer gehad. Helaas, niet in de prijzen gevallen.
Er waren trouwens 2 bands meer dan er was opgegeven, 8 in totaal.
De eerste 2 gingen door naar het Festival.

De tegenstand was goed, het niveau lag vrij hoog al was niet alles even Live zeg maar.
Is toch wel weer jammer dat er door de jury niet gekeken wordt naar de Live prestatie.
Dan kan dus iemand met enkel een laptop en Joost mag weten wat voor software winnen.(al vaker gezien)
Niet dat je met software geen goede muziek kan maken maar het Live element vind ik ver te zoeken.

Moet er wel bij zeggen dat ik niet tevreden ben over mijn eigen prestatie.
Ik ga er toch maar vanaf zien om alles ter plekke te doen.
Op zo'n avond met alles chaos, stress, het feit dat iedereen je staat aan te staren, de drankjes die je
drinkt om een beetje kalm te worden, etc.etc.etc. dan blijkt het erg lastig om nog met je gevoel de muziek
te maken, thuis gaat dat prima dus, als je relaxed en ontspannen ben.
Gevolg: Ik was compleet het contact met de opbouw kwijt en uiteindelijk deed ik maar wat.
Ik was niet bewust bezig met het arrangement en was ook het gevoel van timing kwijt.
Volgens mij resulteerde dat in een onsamenhangende opbouw die niet echt los kwam.
Je kunt natuurlijk oefenen tot je het kunstje perfect beheerst maar dan kun je net zo goed delen
van een nummer al voorprogrammeren, zo ga ik het dus de volgende keer ook doen.

Ronald.
 

Attachments

  • diesel u-music.jpg
    diesel u-music.jpg
    35,6 KB · Bekeken: 108
Jammer man, kan mij voorstellen ...

Om die reden heb ik bij mijn laatste live act een pc met cubase meegenomen, waarmee ik 2 tracks iig qua arrangement en aansturing al kant en klaar had staan. Ik wilde het risico niet lopen ineens echt de weg kwijt te zijn.
Alleen het jammen met een TR 909 was wat onsamenhangend, vergelijkbaar met wat jij ook omschreef in jouw act.
Echt live als je solo bent is moeilijk, je hebt maar twee handen, twee oren en twee hersenhelften.
 
Je bent toch maar mooi daar gaan staan en hebt je best gedaan en je bent een ervaring rijker.
Vorig jaar heb ik ook meegedaan en toen bleek op de avond zelf dat de andere deelnemers allemaal DJ's waren en ik de enige producer.....

Is uiteindelijk wel een release uitgekomen op een Italiaans label (ligt een dezer dagen in alle Diesel stores als het goed is)

Je weet maar nooit, misschien vloeit er ook nog wel wat uit jouw optreden voort.
 
Hi Ronald, jammer dat het zo gegaan is, maar van elke ervaring leer je.

Ik doe ook al een tijdje live optredens (alleen of met een maat van me), waarbij we ook heel veel improviseren.
Jij hebt toch aparte sequencers in de electrons en de electribe?
Kan je die sequences die je gemaakt hebt niet zulke namen geven dat je ongeveer weet wanneer je welke moet spelen?

Ik heb zelf op de 3e april een live optreden van 1.5 a 2 uur in de 013 in tilburg, (ook in mn eentje), dus zorg ik ervoor dat ik een "grof" (lees: heel grof) plan klaarheb voor wanneer ik ongeveer wat wil laten horen (stevig, minimaal etc...).
Misschien is het ook handig om sequences zo te maken dat ze lekker klinken als je alle geluiden aan hebt (bv ratelende hi-hats, cymbals etc...), maar ook lekker klinken als je de helft vd geluiden uit hebt.
Zo kan ik bv lekker minimaal en diep gaan, en op elk moment ineens gaan beuken als dat nodig is, in dezelfde sequence!

En zo kan je toch op de goede manier live gaan (zonder pc dus).

iig veel succes, je setup is zeer goed, en verder gewoon de dingen voor jezelf doen, dat scheelt een hoop zenuwen!

Grtz,

Robin.

=)
 
Back
Top