[TRACK]In the Dark - Catalunya remix

Lid sinds
20 oktober 2002
Berichten
4.304
European Dance From The Netherlands

Voor het mooi iets te laat begonnen aan de remix van Harland - In the dark op Acid Planet

Ik heb er 5 dagen aan gewerkt. De mix kan nog beter. Hij is niet gemasterd. Ik hoor af en toe wat timing problemen, maar gelukkig klinkt het aardig en was ik net op tijd om te uploaden naar Acid Planet, want de wedstrijd sluit over een paar uur.

http://home.wanadoo.nl/erik.vermeer/Eigen Songs/Harland - In the dark (Catalunya Remix).mp3

Alle commentaar welkom. groet Erik
 
Laatst gewijzigd:
Het laatste stuk staat iets te hard. Niet veilig voor kinderen i.v.m. gehoorschade

Gisteren ging 1 van mijn 2 monitoren kapot. Dus ik moest de midi draaien vanaf de computer waar ik dus ook mee internet. En dan ook nog gelijk recorden met Wavelab op een oude computer. ja, dat veroorzaakt midi timing problemen

Mocht mijn homepage weer overbelast raken, dan kun je ook streamen vanaf Acid Planet
http://www.acidplanet.com/artist.asp?songs=164375&T=6712

Alleen is dit wel WMA, dus iets mindere kwaliteit dan Mp3
 
Zit lekker in elkaar. Relaxte track, dus geen voetjes van de vloer... althans niet mijn voetjes ;)

Volgens mij mag de kick een tikje zachter en wat minder 'spits', dus wat warmer.

De strings op 2.53 komen wat hard binnen.

Ik vind het een lekkere luister-track zo vroeg op de ochtend! :okdan:
 
Origineel geplaatst door Unic
de link werkt niet?:confused: :( :)

Je kunt dus ook streamen op acid planet:
http://www.acidplanet.com/artist.asp?songs=164375&T=6712

dan hoef je alleen maar het play knopje in te drukken. (directe streaming naar song op Acid gaat geloof ik niet, dus vandaar)


En Mike E. Bedankt voor je toffe kritiek. IK vond die vocals zo mooi, dat die de spil van de track moesten worden.
Vandaar waarschijnlijk dat het meer een "luistertrack" is.

Hier kun je het origineel beluisteren, mocht je dat leuk vinden.
http://www.acidplanet.com/contests/harland/

Klik dan rechts op "Hear the original track"
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Unic
Ik vind hem lekker klinken...rustige luister trance.:okdan:

Waarmee gemaakt?

Hey bedankt UNIC

MPC 60
Yamaha CS6R
Virus C
EMU E6400 sampler
SY 85

Sequencing in Cakewalk

Alles direct uit de analoge Alesis X2 mengtafel wavelab in
 
Laatst gewijzigd:
Ópzich best een leuk nummer,maar als ik jouw was had ik de bass wel wat vetter en ruiger gemaakt en tevens de bassdrum wat veranderd,met een paar betere breaks erin en wat fx. En mischien hier en daar nog een zacht tapijtje op de achtergrond. En mischien nog eens wat beter uitgemixed,ik vind het bet een mooi nummertje dus het zou zonde zijn niet nog eens de puntjes op de i te zetten.(persoonlijk gezien) Mischien kun je als eerst de drums & percussie gaan uitmixen zodat je een beetje lekkere groove krijgt en dat lekker inelkaar valt en daarna de bass(zie vorige punt). En de lead mag ook wel wat aanweziger zijn. Knal hem er op denduur gewoon lekker in, er mag ook wel wat naar een climax lopen vind ik...oja de bassdrum staat trouwens veel te hard!!!. Ik denk dat als je hem nog eens goed uitmixt!,want wat ik hoor kloppen een aantal niet en ik denk dat het dan allemaal al stukken beter gaat klinken.

Luister eens naar motorcycle-gabriel dresden mischien dat je daardoor een wat makkelijker referentie hebt. En luister ook eens naar de onderlinge sounds en verloop van de track(climax etc... en overgangen). Ik ben ook geen master,maar zulke dingen willen weleens helpen! Het is tenslotte niet voor niks een hit geworden. luister ook eens naar die bass volgens mij?! Smullen8~

Pb.

Succes!
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door justin

Luister eens naar motorcycle-gabriel dresden mischien dat je daardoor een wat makkelijker referentie hebt. En luister ook eens naar de onderlinge sounds en verloop van de track(climax etc... en overgangen). Ik ben ook geen master,maar zulke dingen willen weleens helpen! Het is tenslotte niet voor niks een hit geworden. luister ook eens naar die bass volgens mij?! Smullen8~

Pb.

Succes!

Hey Justin bedankt voor je toffe kritiek. Die "As the rush comes" was naast de vocals van "Harland" mijn 2e grote inspiratiebron. Ik vind persoonlijk "As the rush comes" 1 van de beste dancenummers allertijden.
Goed idee, om eens te skippen tussen die song en mijn song om de mix te vergelijken.

Nog over een eventuele samenwerking. " Waar woon je?" en "misschien kun je een produktie van jezelf laten horen". Op zich heb ik wel trek in een samenwerking als probeersel.

Erik
 
na de zomervakantie gooi ik al me tracks op dit forum,aangezien ik nog bezig ben me kamertje te verbouwen en het nodige aan te schaffen. Heb veel dingen weggedaan en prioriteiten gesteld. Aangezien ik eigelijk de laatste half jaar weinig meer heb gemaakt en aangezien ik me een beetje in me nieuwe gear aan het verdiepen was. Maar na de zomer is alles ongeveer wel redelijk klaar en flikker ik hier wel wat maaksels neer. (aangezien ik ook nog eens al me banken kwijt ben! GVD...maar goed.(andere thread)
(onthou! Less is More!)

Mbt to samenwerking,ik bedoelde alleen voor deze track. Gezien jij in het westen woont en dat is toch een beetje ver. Maar bedoelde dus deze remix van je en wie weet...gewoon voor de gein natuurlijk. Aangezien ik het best een leuk nummer vind waar je volgens mij hele leuke dingen mee kunt doen.

Kunnen we dat niet ff doen met wat midifiles versturen?audio word het bij mij al niet een paar sporen wil wel maar meerdere... aangezien me computer dan stopt te werken en dan komt er regelmatig rook uit de kast. Na de vakantie hoop ik dat dit verholpen is. Rook uit de computer kast weleens gezien? maar midi wil nog wel.

Nader gezien,volgens mij wil het dan ook niet.....waar woon je trouwens,of ik moet een keer in de grote vakantie langskomen als ik in de buurt ben. :stupid
 
Hmmm!

Jammer dat ik weinig reakties krijg. "Valt niet zo in de smaak zeker?"

2 horen meer dan 1

Erik
 
Laatst gewijzigd:
Sorry, maar ik zie echt niet meer (heb ik dat al ooit gedaan?) de meerwaarde om hier nog tracks te posten.
"Waarom post je een track?" Tja in mijn geval "om gewoon wat feedback te krijgen op de mix, melodie, geheel, stemming, etc.
Het TOPIC is 171 keer aangeklikt en mijn homepage is weer van slag.

Ik heb het afgelopen jaar regelmatig gereageerd op tracks van anderen. Jammer dat enkele niet eens de moeite doen er iets zinnigs van te zeggen. Wel downloaden en niet reageren. Met mijn vorige track was dat ook al zo. Sorry maar dit vind ik frusterend en ik zie dus echt de meerwaarde niet van het plaatsen van een track. Dat zal ik dus vanaf nu ook laten, want blijkbaar waren er maar 3 van de 100 mensen (van de 171 hebben misschien 100 mensen de song beluisterd) die er iets zinnigs over konden zeggen. "Zegt misschien veel over de professionaliteit, muziekliefhebberij, kennis etc. " van de meesten op dit forum. Sorry dat ik zo negatief ben, maar ik moest het even kwijt en heb geen zin om te leuren om feedback. Hoewel dit er misschien wat op lijkt. En heel belangrijk "het hoeven heus niet alleen lieve woordjes te zijn over hoe goed de track wel niet is". Ook al houd je er niet van. Ik denk dat iemand die de duurste GENELECS of KRK's heeft heus wel iets over de mixverhouding kan zeggen, als voorbeeld. Maar misschien verwacht ik wel teveel en is dit mijn manco.

Mijn conclusie "sorry, maar ik post vanaf nu geen tracks meer op dit forum en bedenk me wel een 2e keer op een track te reageren van een ander. Want soms is dat niet eens mijn stijl, interesse of wat ik zou kopen, maar denk dan toch dat de ander er iets mee geholpen zou kunnen zijn. Zit misschien in mijn aard "een poging doen een ander te helpen", Dit is immers ook mijn werk.

Vanaf nu alleen maar ouwehoeren over geluiden, freaken, hoe mooi iemand zijn studio wel niet is, muziek van de groten der aarde, etc etc.
 
Niet zo zeiken. Ik kan hem niet eens downloaden.

Kom hier met dat ding! En snel een beetje! ;)
 
Origineel geplaatst door fuse
Niet zo zeiken. Ik kan hem niet eens downloaden.

Kom hier met dat ding! En snel een beetje! ;)

Haha, dat is een goeie. Ik heb de songs op mijn homepage gedeleted.
Je kan wel streamen op Acid.
http://www.acidplanet.com/artist.asp?songs=164375&T=6712

Wanneer Harland mij in haar meest favouriete top 25 (van de geloof ik 800 inzendingen) lijstje zet op haar site, ga ik verder aan de song.

Maar je begrijpt misschien wel wat ik bedoel. Jij (en nog een paar trouwe gasten, zoals Cheimoon) zie ik regelmatig bij tracks staan. Dus ik zeik niet op jullie. Het is gewoon jammer. Misschien is dat het juiste woord.
 
Het klinkt matig tot aardig vanaf de acid stream, nu moet ik zeggen op de locatie waar ik nu zit te luisteren zijn m'n speakers niet ideaal, maar volgens mij zuigt je kick...

Daarnaast gebeurt er te weinig in je arrangement, je moet het compleet hebben van de stemmen die je gebruikt hebt en dat lijkt me niet echt de methode, het moet meer een samenhang zijn. Jou lijntjes blijven helaas heel de tijd hetzelfde,,,
 
Ik ben het wel wat met JRS eens. Catalunya wil je wat voor me doen? ga je track nog eens beluisteren en haal je vocals en zanglijn eruit en luister de track dan nog eens. Persoonlijk vind ik dat een track niet op de vocals mag leunen,afzondelijk van de vocals vind ik dat je track dan ook moet staan.Dus luisteren eens zonder voacals en probeer je track zo spannend mogelijk te maken,natuurlijk wel sync met de vocals. En gooi de vocal er daarna weer eens op en beluisterde je eerste en de bewerkte track nog eens.

Zou je heb mischien hier kunnen plaatsen zonder vocal?

Natuurlijk is het moeilijk,want als het zo perfect zou zijn dan was het klaar voor een hitje. maar ik vind toch dat je gewoon het uiterste eruit moet halen!
 
Voor de één is het goed en voor de ander is het slecht.Ik vind dit nummer mooi,erg mooi zelf ook al zit ik liever in de ambient wereld.Ga je naar de mening vragen van verschillende professionelen zal je ook een different antwoord krijgen.Omdat ze gewoon met ander materiaal werken,andere instrumenten,andere muziek keuze.Waarom wordt een song nr 1,niet door de kwaliteit van de opname's,maar wel door publiciteit,commercie,als je maar geld hebt om het op de markt te gooien.
 
Ik wil je ook niet alleen maar de kop indrukken,maar soms geeft de extra in zet en aandacht alleen maar weer meer dat extras. En persoonlijk vind ik het ook best een mooi nummer en hier mag best nog eens wat extra aandacht aan besteed worden. Alle beetje helpen weer,al was het alleen maar om de track nog eens goed uit te mixen,dan zal die al mooier klinken als nu. En je leert er voor jezelf alleen maar van,zodat je het de volgende keer in een andere track weer kunt toepassen en je kunt richten op het volgende.Toch?
 
Back
Top