Analog Solutions Mods?

Jop

Lid
Lid sinds
15 februari 2004
Berichten
869
Locatie
Venlo
Hallo,

Ik ben in het bezit van een 606 :) en wil deze graag modden. Nou lijkt met de tonal mod van
Analogue Solutions wel wat. Zijn hier mensen die deze mod ook hebben?
Of zijn er nog andere betere/ leukere alternatieven (van komplete kits)?

Ik heb zelf weinig ervaring met solderen (wel eens wat jack kables gesoldeerd en een simpel kitje),
is het raadzaam om dit over te laten aan iemand die meer kennis van zaken heeft?
En zijn er hier leden die dit voor een klein bedragje willen doen?

Alvast bedankt voor de reacties.

groeten,
Jop
 
Vind het moeilijk om een schatting te maken, weet ook niet hoeveel tijd hierin gaat zitten.
Voor hoeveel zou je het willen doen?

Ik had in het archief al gezien dat jij nogal wat ervaring hebt met het modden van gear.
Is het misschien ook een alternatief om dit zelf te doen gezien mijn ervaring (of het ontbreken hiervan).

Zit er ook aan te denken om alles zelf te doen, dus geen kit.
Dit is zeker de goedkoopste oplossing maar natuurlijk niet zonder gevaren.
Ik heb al wat schema's en beschrijvingen (maar er zitten toch wel wat verschillen in).

Vond de sample's van jou gemodde 606 wel erg vet :okdan:
 
Ik had er ook weinig ervaring mee voor ik eraan begon. Als je een beetje zorgvuldig werkt, en alles goed bijhoudt is het best te doen. Ikzelf zou de basis-mods niet doen voor minder dan 200 euro. En dat is dan nog te goedkoop volgens mijn berekeningen.
 
Ik heb een AS mod en dat is leuk!

Ik heb hem van binnen gezien, en ik zou het niet zelf willen doen. Ik ben niet goed in het doorkrassen van verbindingen, en echt veel ruimte lijk je niet te hebben... Zegt iemand met twee linkerhanden, met alleen maar duimen
 
Vraag het eens aan Matrixxx
Die heeft de sperate outs van mijn 606 laatst prima gefixt

groet
Joost
 
Ik denk dat ik het toch zelf ga proberen de 606 te modden.
Wel met een goede voorbereiding natuurlijk.

Ik heb momenteel een soldeerbout van 18 watt, is dit niet teveel?
Had in de interface gelezen dat een soldeerbout van 11 watt al voldoende is.

Mocht dit projectje een succes worden dan horen en zien jullie het vanzelf wel.
 
Origineel geplaatst door Jop
Ik denk dat ik het toch zelf ga proberen de 606 te modden.
Wel met een goede voorbereiding natuurlijk.

Ik heb momenteel een soldeerbout van 18 watt, is dit niet teveel?
Had in de interface gelezen dat een soldeerbout van 11 watt al voldoende is.

Mocht dit projectje een succes worden dan horen en zien jullie het vanzelf wel.

Ik heb m'n CR-8000 gemod met een AS kitje.... was goed te doen.... maar je moet wel enige -maar ook niet veel- ervaring hebben hoor.... een fout herstellen zul je moeten kunnen.... dingen desolderen/weghalen, want als je een draaiknop gaat maken voor een functie die er eerst niet was ga je waarschijnlijk een gesoldeerde vaste weerstand weghalen v.h. circuitboard en die vervangen door 2 draden die naar je knop (variabele weerstand) lopen.... dat soort dingen. Kun je beter ff oefenen op iets waarvan het niet erg is als je het verknalt.

Ik dacht ik zeg het ff.
 
hey dob, bedankt :)

Ik ben inderdaad van plan om eerst wat meer te oefenen op een los printplaatje zodat
mijn soldeertechniek wat beter wordt.

Maar is een 18 watt soldeerbout goed voor het modden van de 606. Worden de componenten
niet te heet of het printplaatje? Goed gereedschap is het halve werk, dus wil dit wel effe zeker weten.
 
Heb ook mijn 606 gemod, volgens de aanwijzingen die ww.confusedmachines.com geeft. Ik heb een 25W soldeerboutje gebruikt en voor de verbinding met de potmeters gewone flat cable naar een apart doosje. Het viel me niet mee, alhoewel ik wel een technische achtergrond heb (qua opleiding enzo). Maar met goed opletten moet het lukken. De bassdrum mod vond ik het lastigst en die doet het ook nog niet.. :(
Ook heb je niet zoveel ruimte in de 606 (milimeter geneuk, op de printplaat ook)

Maar goed het is goed te doen vond ik, maar niet als je twee linkerhanden hebt IMO

gr en succes ook van mij
Arv
 
Back
Top