Simpele cubase gezocht

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
Lid sinds
12 augustus 2003
Berichten
9.070
Locatie
NL
Hey,

Ik ga echt live, en wil de hulp van cubase hebben.
Vanavond ga ik een laptop halen (Toshiba P2 366 mhz, 64mb, 4.3 gig voor weinig) en zoek een no nonsense versie van cubase. Eentje zonder de audio meuk eraan, ala atari dus. Puur voor midi en niks meer.
Enige extra's wat ik misschien ga doen is FT2 erop knallen en dat gebruiken, maar dat draait al stabiel op een 486/33mhz.

Weet iemand hoe en waar ik makkelijk aan 'n oude stabiele versie van cubase kan komen ?
De plaatselijke shop heeft natuurlijk niks meer liggen .....

Titels en versienummers zouden ook fijn zijn :)

alvast bedankt !

Niel
 
ik kan me herinneren dat alle pc versies van cubase niks waard waren live, omdat je nooit cyclepunten etc kan verzetten zonder haperingen in het geluid. alleen met de allernieuwste versie doettie dat weer een beetje okee... nog steeds niet zo strak en solide als op de atari, maar iig aanvaardbaar.
 
Ik wil makkelijk kunnen uitwisselen en backuppen, wat met Atari DD floppen een stuk minder fijn werken is.
Sowieso werk ik het liefst niet meer met floppen.
Verder kan ik uiteindelijk meer met een laptop dan een atari :)
 
Origineel geplaatst door koediman
ik kan me herinneren dat alle pc versies van cubase niks waard waren live, omdat je nooit cyclepunten etc kan verzetten zonder haperingen in het geluid. alleen met de allernieuwste versie doettie dat weer een beetje okee

Belangrijk punt !!!

Hoe wil je dat gaan oplossen Niel ?
 
Boeking dan maar cancelen he :P

Ik wa sowieso niet van plan live gaan cyclen, ik programeer loopjes voor (copy pasten) en ga waarschijnlijk dan live die loopjes bewerken, afwisselen.

Af en toe ff 2 sec pauze en je locator op een punt zetten is ook geen probleem, mits het ritmisch gebeurt.
De atari werkt mij te spartaans, zwart wit schermpje, floppen, klote muis ... heb er bijna 10 jaar mee gewerkt .....
 
Klinkt alsof je een MPC2000 goed zou kunnen gebruiken of zo. :)
 
programmas als fruity loops en orion pro daarkan je heel makkelijk patterns mee wisselen en de loop gewoon laten afspelen, misschien een idee.
 
Ik heb versie 1.0 nog liggen. Kan op een floppy geloof ik. Het draait zelfs onder XP.
Ik hoor het wel.
 
Back
Top