M-Audio Delta 44 & SoundFont banken

IndoEagle

Ingeburgerd
Lid sinds
3 januari 2002
Berichten
37
Hallo,


Ik heb een hele tijd een SoundBlaster Live! geluidskaart gebruikt voor het maken van muziek, maar daar ben ik een beetje flauw van. Het werken met SoundFont banken vond ik wel altijd zeer prettig en wil dat ook eigenlijk nog blijven doen.

Ik ben op zoek naar een geluidskaart die dus ook SoundFonts ondersteunt, want ik heb inmiddels al een hele berg SoundFont banken in elkaar gezet, die ik niet zomaar aan de kant wil doen! :). Dan heb ik jaren voor niks zitten zwoegen....:D. Ik dacht zelf aan de 'M-Audio Delta 44' geluidskaart.....
Maar ja, ik heb hem nog niet gekocht omdat ik niet weet of deze kaart wel met SoundFonts overweg kan. Heeft iemand van jullie hier kennis van?

Ik wil namelijk toch helemaal af van die Creative Labs kaartjes...

Bedankt en groeten,
 
Volgens mij zijn er softsamplers die het ondersteunen, dan maakt het allemaal niet meer uit verder.
 
Waarom laat je niet gewoon je SB ook in je systeempje zitten ? Soundfontjes met je SB, opnemen met een andere kaart.

(tipje: koop dan GEEN terratec erbij, die schoppen ruzie met SB's is mijn ervaring)
 
Er zijn zat gratis VST soundfont spelers te vinden hoor o.a hier. Dan ben je niet gebonden aan een SB.
 
Origineel geplaatst door bikkel
Volgens mij zijn er softsamplers die het ondersteunen, dan maakt het allemaal niet meer uit verder.


Softsampler? Is dat hetzelfde als het softwareprogramma 'Vienna Soundfonteditor 2.3' waar ik SoundFont banken mee kan maken? En als ik zo als je noemt, de softsampler ga gebruiken, hoe kan ik dan de SoundFonts, in bijvoorbeeld Cubasis, inladen?
 
Back
Top