Electric Boogie

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Lid sinds
13 Maart 2003
Berichten
3.832
Locatie
Hoevenen - Antwerpen
Ditmaal een up tempo track met een lekkere drive. Het dingetje heeft nog weinig te maken met Vangelis, maar dat is niet altijd nodig ;) . De track heeft een beetje weinig laag, maar ook dat hindert niet echt.

http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Danny/Danny - Electric boogie.mp3

Laat maar eens weten wat je hiervan vindt.

:doei:

Luister ook eens naar onderstaande tracks en geef uw mening:
Innocent Victims of War ****
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=25457

Wonderland
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=25611

Reality versus Dreams *****
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=25277
 
Ten eerste heel anders dan je andere nummers. Wat dat betreft ben je muzikaal erg breed.
Het klinkt geluidstechnisch uitstekend vind ik.

Het doet me wat denken aan muziek wat je op een synthesizer greatest cd kan vinden.
Ik vind het niet echt boogie...daar vind ik het te sfeervol voor.

Je begint heel voortvarend en dus is de nieuwsgierigheid gewekt. erg sterk 1:08 tot 1:40.
Ik mis persoonlijk 1 ding wat dit nummer erg goed kan gebruiken. Je gebruikt wel breaks erin. Ik had graag gehoord dat je even op een andere toonsoort een break erin had gestopt, ik bedoel dan een toonsoort die buiten de accoorden sequence valt dan waarin gespeeld wordt, het "gebruikelijke" uitstapje. :P Met daarin wat ruime (choris?!) saw geluiden bijvoorbeeld? Dat geeft het nummer net dat stukje extra wat ik nu mis eerlijk gezegd. rond de 2:40 ga je naar een andere toonhoogte. Daar had meer gedaan kunnen worden vind ik:)

Ik ben onder de indruk van het geheel. Maar mis dus net datgene wat je bijvoorbeeld je andere nummers "bijzonder" maakt.

Groetjes Unic!:)

Meeeer!
 
Origineel geplaatst door Unic

Het klinkt geluidstechnisch uitstekend vind ik.
Het doet me wat denken aan muziek wat je op een synthesizer greatest cd kan vinden.

Contradictie in terminus ! :D
 
Potjeslatijn... :geslaagd:

ContradictiO in terminIs?

Onzin, Bass!
Er is namelijk een groot verschil tussen 'geluids-technisch' en 'muziek-technisch'.
 
Hoewel ik zelf niet echt een fan ben van de echte synthesizer-sound, moet ik zeggen
dat deze track wel precies de ingrediënten heeft om volledig hieraan te voldoen.

Misschien dat je iets meer attack aan de beat kan geven, maar dat
moet misschien juist wel niet... zit in ieder geval goed in elkaar!

zou zo op de soundtrack kunnen van pakweg elke film uit 1987 ;)
 
klinkt idd lekker retro dit nummer. die strings doen me voornamelijk denken aan me amiga. heerlijk. ik vind het een leuk achtergrond muziekje. qua keuze voor geluiden zit die echt steengoed in elkaar. soms vind ik een geluidje een beetje wegvallen, maar het geheel verdiend wel zeker een 8 op de schaal van 10. gebruik je ook een vocoder in dit nummer? muziek staat hier een beetje zacht, maar denk ik te horen. vind hem echt heel leuk.
lekker vrolijke stamperd.

:D
 
Ik vind 'm echt cool.
Niet lachen nu maar ik vind vooral het eerste deel echt bij zo'n vechtspel passen, waar je alsmaar door achterbuurten loopt om tuig in elkaar te meppen (a la Final Fight). Die spellen hebben ook dit soort deuntjes, alleen dan irritanter. ;)
 
Ook ik vind 'm erg geslaagd! :okdan:

Het doet mij ook wel een (heel klein!) beetje denken aan soundtracks van bepaalde spellen (sommige spellen hebben echt goede soundtracks!), alleen uiteraard stukken beter qua sound en melodie (en de rest ook). Er zit ook best wel veel in om naar te luisteren (lagen, melodie, geluiden) en het heeft een goede drive. Ik ben zeker voor! Alleen die "Let's mix" :"in the mix" vind ik niet zo mooi; die andere stem past er goed bij, maar dat met 'mix' is een term die er niet zo bij past, vind ik. Mooi ook trouwens die akkoordovergang op 2:35. Goede geluiden ook weer.

P.s.: en 'Latijn' moet dan ook nog met een hoofdletter hè, als we toch bezig zijn! Errare humanum est, sed ut dicitur: cogito erg sum, ergo cogite priusquam coeperit et scribe Latine recte! ;) (hoeveel fouten zouden er in dat stukje zitten?)
 
:dubbel: Nooit gedacht dat één van m'n muziekstukken een discussie over klassieke talen zou starten :dubbel:

Neen, serieus ... bedankt voor de complimenten :)

Raar dat het stuk jullie aan gevechtspellen doet denken ... ik heb er nooit gespeeld of gezien :o: ;) .

Vraag of er een vocoder in zit? ... Neen. De opbouw zit ongeveer als volgt in mekaar:

Beginsequence : SY99
Begindrums (bass en hihats): TR808
Klikjes die met de filter worden ingevoed en terug weggaan: Roland 101
De andere drums die erbij komen (buiten de 2de hihats en cowbell): W30
Cowbell: D20.
Voice Samples uit W30: komen van de MADS-CD.
Saw-lead: ROM-geluid uit de W30
Additionele sawsequence: SY99
Tussenstuk op iets meer dan 1 minuut (sax, verschillende leadgeluiden): bijna allemaal SY99
Strings: D20
Begeleidende lead een quint lager (2de deel): SY99

Aangebreid stukje:
Alle effecten en sequences: SY99 en DX7
Strings D20

Deze song bestaat uit 34 multitimbrale tracks en is dus best complex, ook al klinkt ie vrij eenvoudig :)

Leuk dat hij jullie ook bevalt ... :)

:doei:
 
Origineel geplaatst door Danny
Klikjes die met de filter worden ingevoed en terug weggaan: Roland 101

Wat bedoel je hier eigenlijk mee? Zijn dit die geluidjes die je bijvoorbeeld op 3:25 even hoort?

Het nummer doet me ook wel aan Jarre denken trouwens (bepaalde nummers van Chronologie en vooral Oxygene 7-13).
 
Origineel geplaatst door Cheimoon
Wat bedoel je hier eigenlijk mee? Zijn dit die geluidjes die je bijvoorbeeld op 3:25 even hoort?

Het nummer doet me ook wel aan Jarre denken trouwens (bepaalde nummers van Chronologie en vooral Oxygene 7-13).

De eerste keer komen ze op op 0:17 en verdwijnen terug tegen 0:37.
Ze zijn ook nog eens te horen op de overgang tussen het hoofdstuk en het aanhangsel, rond de 2:20 (op 2:27 hoor je ze met de filtering weggaan.)

Op 3:25 hoor je sequencen van DX7 en staccato stukjes van de SY99.

;)

:doei:
 
Die 'ploink' is een standaard windhoos geluidje.
Uit duizenden te herkennen. En als je me neiging wilt geven om destructief te worden MOET JE VOORAL ZO DOORGAAN! ;)
Dus het eerste wat je MOET doen is via het control panel die geluidjes uitzetten.

Wel mooie SY99 sounds. (Presets welteverstaan)
Smaakvolle muziek. Hele mooie geluiden. Echt categorie synthesizermuziek.
Dit is trouwens m'n favoriete nummer. Beetje uptempo.
Leuke mix die goed gebalanceerd is. Alleen jammer dat het nummer in geluidssterkte wisselt. Alsof je tijdens het opnemen aan de volume knop hebt gedraait of zo.

Motto, nu eens een keer goed opnemen en dan is het een dikke vette hit. ;)
 
Origineel geplaatst door fuse
Die 'ploink' is een standaard windhoos geluidje.
Uit duizenden te herkennen. En als je me neiging wilt geven om destructief te worden MOET JE VOORAL ZO DOORGAAN! ;)
Dus het eerste wat je MOET doen is via het control panel die geluidjes uitzetten.

:dubbel: Wie begint er nou eens niet meteen over die bliebjes! :dubbel:
(maar zo lang je thuis destructief wordt kan ik me er hier niet zo druk om maken ;) )

Voor het geval dat hier nog niet gezegd was: dat is dus de kopieerbeveiliging en zit niet in het origineel.

En wat nog het leukste is: Danny heeft thuis niet eens een computer (zie zijn signature), dus hij heeft die Windowsgeluiden niet eens! :D :dubbel:
 
Origineel geplaatst door fuse
En als je me neiging wilt geven om destructief te worden MOET JE VOORAL ZO DOORGAAN! ;)


Destructive is my middle name :dubbel: Cheimoon heeft de reden al goed genoeg uiteengezet ;)

Wel mooie SY99 sounds. (Presets welteverstaan)

In dat nummer zit slechts één preset : SloLoop (die gebruik ik dikwijls omdat ie zo lekker is). De rest zijn zelf geprogrammeerde geluiden ;)

Alleen jammer dat het nummer in geluidssterkte wisselt. Alsof je tijdens het opnemen aan de volume knop hebt gedraait of zo.

Raar ... dat is me nog nooit opgevallen :confused: Misschien dat het op de DAT-cassette niet zo is ... het is mij in ieder geval nooit opgevallen.

Motto, nu eens een keer goed opnemen en dan is het een dikke vette hit. ;)

Jammer, het ding is al van 1994 en ik heb niet meer alle gebruikte apparatuur, dus opnieuw opnemen is niet echt een optie =(

In ieder geval bedankt voor het commentaar (check ook even je PB ;) ).

:doei:
 
Hele mooie track! Heb er echt van zitten genieten, het swingt echt! Die leadpartij en melody is echt goed !!

Over wat betreft opnieuw opnemen, (niet dat het van mij hoeft) maar je zou als je de midi files nog hebt kunnen proberen met softsynths het nummer opnieuw te producen, maar ja.. waarvoor eigenlijk. goed gedaan dude!
 
Een heel leuke track.

De ondersteundende partijen zoals de bas doen me denken aan ABBA - Lay all your love on me.

:okdan:
 
Origineel geplaatst door Hover
Een heel leuke track.

De ondersteundende partijen zoals de bas doen me denken aan ABBA - Lay all your love on me.

:okdan:

Daar heb ik nog nooit aan gedacht (ook al vind ik het een goed nummer). Het is gemaakt vlak nadat ik een deel van de CD Chronologie van JMJ had gehoord (vind ik eigenlijk niet bijster goed), maar daar komt een nummer in voor waarvan de beginsequence een heel klein beetje van afgeleid is.

Voor de rest is dit eigenlijk afgeleid het soort muziek dat ik maakte tussen 1984 en 1987. Toen gebeurde dat met enkel een DX7, Roland 101, Ace Tone Multistring en TR808. Alleen had ik nu veel meer mogelijkheden met m'n gear dan toen en vormde Electric Boogie het resultaat :)

Thx :okdan:

:doei:
 
Back
Top