[Darkambient/Noise/Drones] Gravity machine

kratarknathrak

All hail the dark lord!
Lid sinds
11 juli 2001
Berichten
905
Locatie
Hillegom
http://www.wire.fm/board/two-song.php?id=6589

Een lange geluidssculptuur, die behoorlijk angstaanjagend klinkt. Krakende industriele geluiden, zinderende drones en wijdse geluidslandschappen. Melodie en logische structuur zijn volledig afwezig, dus mensen die van een "goeie beat" houden, vinden dit wellicht wat aan de extreme kant.

De geluiden die je hoort zijn extreem bewerkte opnames van aardbevingen. Alles bewerkt via Soundforge 4.0, en geaarangeerd en verder bewerkt in Ableton live.
 
Lachen dat loopje! ik heb nog geen nummers van je gedownload, maar ik begrijp je naam nou wat meer ;)

Ken je de film home alone 2?, verklaar me als gek, maar ik moest daaraan denken.
dit nummer is volgens mij precies wat er in die hoofden van die 2 dieven omging, toen ze door dat donkere huis liepen. Elk moment kan dat kutjong tevoorschijn komen met 1 van zn irritante plannetjes :duivels:
Klinkt erg duister, mag van mij iets gevarieerder. maar dat zal het genre wel zijn.
 
Vage sjiiit :D... Wel stoer dit. Beetje Retro future, oude machines, veel roest. Kraakt aan alle kanten, soms wat irritant, omdat het af en toe lijkt als of het niet hoort. Dus als het wel hoort zou ik het net wat beter benadrukken. Ik mis eigenlijk ook een korrelige achtergrond, dat het geheel mooi opgevult zeg maar, en meer body geeft.
 
leuke soundscape...goed voor in een film ofzo..
beetje lang alleen...
Moet eerlijk zeggen dat ik het na 4 minuten toch wel gehoord had....:engel:
 
gaaf, echt duistere sounds, beetje lustmord achtig ook door dat loopje
maar misschien kan de structuur nog wat meeslepender, door wat meer variatie/verassing erin te plaatsen

(p.s. voor de liefhebbers, mijn laatste dark ambient track staat hier nog)
 
Jaja, het is wel een beetje geinspireerd door Lustmord's legendarische "Heresy" CD. Maar ook Ah Cama Sotz is een sterke invloed, evenals de drone-doommetal van bands als Sunn o))) en Khanate.

Ik vind het nummer wel mooi zo. Variatie en afwisseling hoeft van mij niet zo. Het kraakt en galmt lekker 10 minuten door, en dat vind ik zelf gaaf. :)

Mensen die dit soort gekraak gaaf vinden: http://www.tesco-germany.com/ dit label brengt dit soort spul uit. Wie weet stuur ik ze nog wel een demootje.
 
Back
Top