[track] Life.mp3

Unic

El Musica
Lid sinds
3 Maart 2003
Berichten
2.987
Locatie
Nederland
zow!

nog een trackie!!


Met melody dit keer.:D:D:D Beetje free weelen met een saxofoon.

Tja, er kan nog veel aangedaan worden. Maar heb er ff geen zin in. Ik speel dit meestal zelf op orgel en synth.

Heb het nu wat gesueqenced met rebirth, Wordt ie wel erg anders van.

veel plezier ermee!!!

En mocht je het ruk vinden, lekker vertellen!! maar wel waarom:)


groetjes Unic

Life.mp3


:smeris: :luv: :duivels: :erm: :eureka: :maffia: :mexico: :peukie: :kont: :yamaha: :dubbel: :mega: 8> :confused: }:| 8o) =( :{ :D
 
Ik vind het mooie track! lekker vol, aardig wat afwisseling en lekker vrolijk.
Een béétje vreemd, maar wel lekker zullen we maar zeggen :okdan:
 
Ik vind 'm ook weer leuk (gut, wat ben ik toch een aartspositivo zeg, zo ken ik mezelf helemaal niet... :confused: ).

Er zitten duidelijk beperkingen in de sound (beetje lo-fi op z'n zachtst gezegd) en de drums zijn niet echt afwisselend, maar beide komen door je gearbeperkingen, neem ik aan. Ook vind ik ook dit keer dat je wat laag mist; dat zit ook hier alleen in de kick. Hier mis je het wel een stuk minder dan in Friendship (áls je het erin zou stoppen dan alleen traag en liggend, denk ik). Verder is het einde wel érg abrupt; die fade-out had langer gemogen. De hele track is juist weer wat te lang; je perst je idee een beetje teveel uit nu.
 
Origineel geplaatst door Cheimoon
Ik vind 'm ook weer leuk (gut, wat ben ik toch een aartspositivo zeg, zo ken ik mezelf helemaal niet... :confused: ).

Er zitten duidelijk beperkingen in de sound (beetje lo-fi op z'n zachtst gezegd) en de drums zijn niet echt afwisselend, maar beide komen door je gearbeperkingen, neem ik aan. Ook vind ik ook dit keer dat je wat laag mist; dat zit ook hier alleen in de kick. Hier mis je het wel een stuk minder dan in Friendship (áls je het erin zou stoppen dan alleen traag en liggend, denk ik). Verder is het einde wel érg abrupt; die fade-out had langer gemogen. De hele track is juist weer wat te lang; je perst je idee een beetje teveel uit nu.

hehehe

Ik heb juist de baspartij een octaaf omlaag gegooid:) weer niet goed. hehehehe:D:D:D:D
En de afwisseling mist omdat ik rebirth met de hand aanstuur:D en dan opneem. songmode werkt niet?!?!?!?!!?
maar goed.

Ik speel hem live thuis veel afwisselender. Maar omdat ik op "mijn" manier opneem raak ik een heel stuk aan live improvisatie kwijt, so be it. En hij is wat lang, kon zo snel niet een nieuwe partij erinbrengen (verzinnen) als een echte break. :)

En deze keer komt alles behalve rebirth uit de d70. dus 1 synth:)
 
Origineel geplaatst door Unic
hehehe

Ik heb juist de baspartij een octaaf omlaag gegooid:) weer niet goed. hehehehe:D:D:D:D

Misschien kun je beter die bubbelbass hoog laten staan en er een extra bass onder zetten? (met dat orgel heb je baspedalen hè :) ) Jarre bijvoorbeeld gebruikt vaak wat rondstuiterend synthbassen en nog iets extra's eronder dat heel traag is (alleen grondtonen aan het begin van de akkoordovergang bijvoorbeeld) en het laag opvult.

Ik ben het wel eens met 6-tracks opmerking over de reverb.
 
Best aardig hoor. De compositie mag van mij alleen meer structuur hebben. Het klinkt nu enigszins als een improvisatie op een basis idee en als je de mogelijkheid hebt zou ik iets meer aandacht aan je mix besteden. buiten de drums heb je zo'n beetje alle sounds in een badkuip gedonderd en da's zonde. De kernwoorden voor verbetering zijn wat mij betreft: compositie, toonregeling en fx. Verder een vrolijk sfeertje ......
Als de Pet Shop Boys ooit een track met als titel 'Heal the World' hadden gemaakt zou jouw track mogelijk de inspiratiebron zijn geweest!
 
Badkuip_01.jpg

Muziek...........

hahahahaha

wordt je lekker schoon van:)))
 
Hoi Unic,

Deze klinkt naar mijn mening beter dan de vorige track. De pads zijn lekker warm en breed. Er zit inderdaad iets te veel reverb op de melodie, maar dat geeft natuurlijk wel een ruimtelijk effect. Ik zou hem toch wel iets droger zetten.

Over die bas ... als je hieronder een eenvoudig basritme Octaaf -1 , Octaaf zou zetten, klinkt het diep beter door. Wat je ook eens kan proberen is de melodie met andere geluiden te spelen. Nu heb je je melodie en die blijf je aanhouden. Daarna verander je van geluid, maar ook van melodie. Probeer eens dezelfde deun te spelen, maar met een contrasterend geluid ;)

Wat je wel altijd goed kan is opgewekte sferen creëeren :) ... als ik deze song hoor bij 27°C, dan wordt de dag eens zo goed :okdan:

:doei:
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top