[madonna-stylee] Be my Lover

Nolet

verkeerd in goede staat
Lid sinds
10 oktober 2001
Berichten
2.316
Locatie
Utrecht
Geinspireerd door het eerste album van madonna ben ik maar weer eens aan de slag gegaan...
resultaat:

Be My lover

Gemaakt met ION (Ja Madr, eindelijk de ION in volle glorie!), Virus, M3X en Rhodes. Beat gesampled van Madonna bandje.
Vocoder is standaard Cubase SL plugin. Gemixed op Soundtracs desk en in Cubase.

Ik ben er wel tevreden over!

P.S. Het heeft niets te maken met "Wanna Be your Lover" van La Bouche!!
 
geinig hoor....al zou ik het arrangement andersom gooien, die vocoder later pas, en vaker..vind de mix over mijn uberkritische pc-spiekers ook een beetje schel, mag wat warmer en ronder...en de timing van alle onderdelen, vooral basslijn in combi met de beats en synth mag ietsje strakker/consistenter...ik graaf die live achtige sound wel, maar ietsje tighter lijkt me fijn......verder erg fijne track....

geef me de mulitrax maar, maar ik er wel een remix van ;)
 
Origineel geplaatst door olafmol
vind de mix over mijn uberkritische pc-spiekers ook een beetje schel, mag wat warmer en ronder...

dit viel mij ook op.. iets wat ik niet bij je andere tracks hoorde..
 
Ik vind dit een lekkere no-nonsense track. De gelijkenis is er niet alleen met Madonna, maar met vele 80-synthpopnummers. Het doet me ook regelmatig denken aan muziek die zomaar uit een Beverly Hills Cop weggelopen zou zijn. De baslijn en de vocoder zitten lekker in het klankbeeld. Strings komen zachtjes door.

Relatief lang nummer dat toch niet gaat vervelen (mij toch niet in ieder geval).

Knap gedaan :okdan:

:doei:
 
Oja, voor de gearspotters:

Arpeggio en String-akkoorden in begin zijn allemaal ION. Ook de belletjes en kleine Moog-achtige losse riffjes zijn ook ION.
Bassline en Jan Hammer Solo zijn M3X. De bliepjes en frommeltoontjes zijn Virus. En de Rhodes is...tsja...een Rhodes MK1.

Ik heb erg gelachen trouwens toen ik de solo inspeelde. Pitchbends ahoy!!
 
zeker met een pc gesequenced ? :D

het lijkt/klinkt namelijk of je verschillende timingen gebruikt ... vooral die basslijn valt er soms naast
en vind die ook erg statisch klinken ... ik had echt het idee dat ie er lekker rollent in zou vallen en maar klinkt een beetje houterig ..

ook de gelaagdheid is niet echt harmonisch in gebruik voor me gevoel .. mag wat meer structuur in

en die ion hoef ik dus niet te hebben .. dit kan ik ook met andere bakken }:|

zooooo ... dat waren wel de negatieve dingen die ik kon vinden ..

vind die begin stijl van madonna trouwens wel super ..
resterende postieve opmerkingen laat ik vandaag aan anderen over .. ;) :P
 
Die beats klonken veel belovend..

Maar door het 80s karakter van de beats, waren de andere sounds nogal modern...te modern eigenlijk...
Ook is er te weinig variatie in de beat.

Ik vond de sounds op 1 of andere manier te digitaal klinken ten opzichte van de drumsounds...
 
Jij hebt (ook) een neger nodig jongen :D . Doet me een beetje aan Grand Master Flash denken.

Klinkt allemaal wel heel Poppy 80's idd (misschien zelfs iets te). De synths klinken idd zeer open en modern, misschien eens zwaar gaan cutten met die EQ van die soundtracs. Mag nog een beetje meer funk in zitten, vooral de baslijn eindes.
 
Origineel geplaatst door MadR
zeker met een pc gesequenced ? :D

het lijkt/klinkt namelijk of je verschillende timingen gebruikt ... vooral die basslijn valt er soms naast
en vind die ook erg statisch klinken ... ik had echt het idee dat ie er lekker rollent in zou vallen en maar klinkt een beetje houterig ..

ook de gelaagdheid is niet echt harmonisch in gebruik voor me gevoel .. mag wat meer structuur in

en die ion hoef ik dus niet te hebben .. dit kan ik ook met andere bakken }:|

zooooo ... dat waren wel de negatieve dingen die ik kon vinden ..

vind die begin stijl van madonna trouwens wel super ..
resterende postieve opmerkingen laat ik vandaag aan anderen over .. ;) :P

Uhmm nee...niet op een PC gesequenced. Alles op de RS7000. Volgens mij ben ik ritmedoof, want ik hoor die timingverschillen totaal niet! Of het stoort me niet ofzo...
En het verschil tussen de drums en de rest is een zelfs een beetje express. HIFI sound over een crunchy-drumloopje.
Vonnik wel een leuk idee.
Maar ja, hij is zo af en klaar. Ga er niets meer aan doen. Ik ben er zelf erg tevreden mee
 
Ik vind het grappig dat je probeert een jaren 80 trackje te maken. Maar zoals al eerder gezegd is het klinkt enorm houterig (alsof timingen niet kloppen).

Ook vind ik sommige geluiden niet echt bij elkaar passen, in de drums mag wel wat meer afwisseling want voor de duur van de track vind ik het erg saai worden naar verloop van tijd. De Vocoder had ook wel wat beter in de mix mogen liggen want komt nu soms erg hard door de rest.
Al met al vind ik het TE gemaakt met weinig feel.
 
Hij's lekker,erg 8ies met een mooie pallet klanken.
je weet op een leuke manier goed variatie te houden.
Pitchbend is helemaal cool!

Rare timing zit m volgens mij in die drumsample, die maar
niet strak wil mee lopen in de off-beat.

Lekkere track man!
 
ik vind de vocoder niet helemaal passen... zit er ook af en toe naast qua tuning heb ik het idee...
michien had je qua vocoder preset een andere kunnen nemen... ook was het mischien gaaf geweest als je bijv. de voco als lead had genomen...

verder nog steeds erg verfrissend om zoiets eens op SF te horen... kool 8)
 
Origineel geplaatst door Nolet
Uhmm nee...niet op een PC gesequenced. Alles op de RS7000. Volgens mij ben ik ritmedoof, want ik hoor die timingverschillen totaal niet! Of het stoort me niet ofzo...
En het verschil tussen de drums en de rest is een zelfs een beetje express. HIFI sound over een crunchy-drumloopje.
Vonnik wel een leuk idee.
Maar ja, hij is zo af en klaar. Ga er niets meer aan doen. Ik ben er zelf erg tevreden mee

jammer !

tot de basslijn er inkomt vind ik hem super ...
heerlijk open en super 8ties ..

als je nog wil luisteren wat ik bedoel .. speel alleen de basslijn en kick eens af .. die moeten goed samenwerken
ook die fill ins toms zitten precies waar de laatste bassnoot zit en de kick snel 2 keer achter elkaar komt .. daar klinkt het ook vreemd ..

En bij 4:09 zit je clap er echt naast met die note repeat ..

dat moet je toch echt wel storen .. zo niet even goede vrienden
 
Hij klinkt ongelofelijk goed vinnik.
Alleen die timing. D'r zit te weinig 'Neger' in zeg maar.
Misschien ben je wat jonger dan ik maar ik kan me nog goed herinneren dat 80ies nummers wel wat houterig klinken maar toch op een of andere manier groovy zeg maar. Denk dat alleen al een hihatje in 16en al wonderen kan doen.

En zelf heb ik er ook wel een handje van om drums lekker simpel te houden, maar wat meer variatie(brokjes) zou het wat smeuiger kunnen maken. Je krijgt zo het idee dat je een pattern een keer of wat gekopieerd hebt en later de rest hebt afgemaakt.

Misschien dat je even een weekje het niet moet horen of zo. ;)
 
Nou, na het een weekje of 2 niet gehoord te hebben heb ik inderdaad gehoord wat jullie bedoelen. Alleen in de stukjes waar clapjes en toms inzitten, loop de timing niet helemaal strak.
Ik vind dat persoonlijk niet zo erg, omdat het niet het main-ritme is wat scheef staat.
Maar het is zo te corrigeren (Total Recall is de gekste!). De mix ga ik verder niets aan doen. Heb het nog ff vergeleken met gelijksoortig commercieel materiaal en het zit zeker niet verkeerd!
 
Nolet,prettige klanken,mooie track:)
Hou hier wel van
Dat die klanken te clean zijn,vind ik wel meevallen,moet je dan perse een 80's synth hebben om 80's achtige muziek te maken in 2004?...wat een clonerig gedrag.

Nee,nolet blijf zo lekker je ding doen,klinkt goed.
 
vind het echt een super trackje hoor. heb er met veel plezier naar geluisterd,
alleen moet ik toch ook mededelen dat af en toe ie niet helemaal super strak klinkt, kan het niet helpen, maar tis zo
 
Back
Top