Artiestnaam, hoe kom je eraan?

Artiestnaam, hoe kom je eraan?

  • Ja !!

    Stemmen: 33 63,5%
  • Nee !!

    Stemmen: 13 25,0%
  • Geen mening..

    Stemmen: 6 11,5%

  • Totaal aantal stemmers
    52

sjeijk

®
Lid sinds
16 december 2003
Berichten
977
Locatie
Utrecht
Ik heb geen artiestnaam. Sjeijk is een samenvoeging van mijn voorletters sj en mijn achternaam van eijk. Ooit von ik het wel handig voor mijn email en tot nu toe gebruik ik al 6 jaar denk ik. Ik zou wel graag een leuke naam willen hebben maar ik vind mijzelf nog niet professioneel genoeg. Kzit intussen te denken aan XIP (gewoon verzonnen) en Handbag freaker. (kvond handbag wel een leuke metafoor voor portable)

Ik vind het wel leuk om te weten hoe jullie aan jullie namen komen en wat jullie van die laatste 2 namen vinden. Gr.
 
:D

gemmetje komt van m'n 1e ding met toetsjes waarmee ik opgetreden heb, nl een oud Gem-keyboard, maar dat is niet meer als een nick op i-net.

Ooit heb ik me een artiestennaam aan moeten meten in een reggae-band die enigzins succesvol was.
Ik kon niks moois verzinnen en dus werd het dutchy (deze naam werd me gegeven door de bandleden). Dit omdat ik de enige nederlander in de band was, en omdat ik niet vies was/ben van een versgedraaide "dutchy". (gelieve naar Musical Youth te luisteren voor uitleg hieromtrent)
 
Toen ik in een busje vanuit Vosselaar (B) zat op de terugweg van een concert van Slapshot, Madball en Sick of it All besloot ik dat TonyBlack wel aardig klonk. Ik wist toen nog niet van het bestaan van een TB-303. Leuke bijkomstigheid.
 
Dione komt van Dionysos....de Griekse god van zuipen en feesten...:D
 
Origineel geplaatst door gemmetje
:D

gemmetje komt van m'n 1e ding met toetsjes waarmee ik opgetreden heb, nl een oud Gem-keyboard, maar dat is niet meer als een nick op i-net.

Ooit heb ik me een artiestennaam aan moeten meten in een reggae-band die enigzins succesvol was.
Ik kon niks moois verzinnen en dus werd het dutchy (deze naam werd me gegeven door de bandleden). Dit omdat ik de enige nederlander in de band was, en omdat ik niet vies was/ben van een versgedraaide "dutchy". (gelieve naar Musical Youth te luisteren voor uitleg hieromtrent)
je naam vanwege dat italiaanse merk GEM?

ik heb dat "pass the dutchy" nooit begrepen... wat heeft het met nederlanders te maken eigenlijk?

Pass the Dutchie on the left hand side
Pass the Dutchie on the left hand side
It a gonna burn, give me music make me jump and prance
It a go done, give me the music make me rock in the dance


ok... dat nederlanders aan de rechterkant van de straat rijden... de ist...
 
Protohuman klonk wel geinig en de betekenis, ach... Komt tevens wel geinig uit met m'n (reallife) naam
echt super belangrijk vind ik het niet. Op de een of andere manier vind ik de nick van mezelf na een tijdje toch altijd behoorlijk suf klinken. wat voor idioots het ook maar is.

maar boeien kan me dat niet echt.
 
Origineel geplaatst door 6 trak
je naam vanwege dat italiaanse merk GEM?

ik heb dat "pass the dutchy" nooit begrepen... wat heeft het met nederlanders te maken eigenlijk?

Pass the Dutchie on the left hand side
Pass the Dutchie on the left hand side
It a gonna burn, give me music make me jump and prance
It a go done, give me the music make me rock in the dance


ok... dat nederlanders aan de rechterkant van de straat rijden... de ist...

Uhm....meen je dat nou ? Een Dutchie is een joint....:peukie:
 
Origineel geplaatst door dione
Uhm....meen je dat nou ? Een Dutchie is een joint....:peukie:
ok zal wel zo zijn... maar... waarom dan "the left hand side"...? waarschijnlijk om de lyrics wat te "maskeren" ;)

en idd... 6 meent dat nou (en altijd al)... de enige joints die ik heb zitten tussen m'n bones...
 
T-con komt van Techno convict omdat ik veroordeeld ben tot een leven lang techno.
Ik vond het wel leuk klinken. ;)
 
Origineel geplaatst door 6 trak
ok zal wel zo zijn... maar... waarom dan "the left hand side"...? waarschijnlijk om de lyrics wat te "maskeren" ;)

en idd... 6 meent dat nou (en altijd al)... de enige joints die ik heb zitten tussen m'n bones...

Is volgens mij een soort traditie van de Rasta's (geweest)
Nu heb je nog steeds van dat soort 'rituelen', maar dat heeft nix met geloof te maken. Zoals bv, de joint nooit over de tafel heen aan iemand anders aanbieden..

gr
 
ISPdeRuiter = eigenlijk I.S.P. de Ruiter ; zo makkelijk is het vaak om een onverslaanbaar
goede artiestennaam te maken.

Je kunt jezelf ook www.Sjeijk.nl noemen dan krijg je een steepje onder je naam.

www.ISPdeRuiter.com


P.S. Een (on)bedoeld neveneffect is dat men tevergeefs op je
naam gaat staan clicken; door deze handeling onthouden ze hem beter.
 
santi = mijn voornaam
banks = tony banks' achternaam

iedereen noemt me zo zelfs op het forum dus ach tja maar tot me artiestennaam omgedoopt want de slipperman is niet zo voor artiesten naam vind ik. gewoon sf. nick hier... en je spreekt dat ook op ZIJN Engels uit (goed geschreve toch ome 6spoor?)
 
Origineel geplaatst door Slipperman
en je spreekt dat ook op ZIJN Engels uit (goed geschreve toch ome 6spoor?)
dat is heel correct en juist enzo slippermehn... :geslaagd:

Origineel geplaatst door isnieZot
isnieZot komt van ....euhm...
"Doe eens nun keer zot"... deze naam werd aangemeten door ons aller Isnie toen hij nog vertoefde op een ander forum...

...dit uit een niet te zotte betrouwbare bron vernomen...
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top