[yamaha-track] nog geen naam

DJ-D_Prime

Die Rakete zu den Planete
Lid sinds
10 juni 2003
Berichten
856
Locatie
Toulouse - France
Ziezo, weer een nieuwe track af, wil em insturen voor de producers wedstrijd op 3FM (www.cobus.nl) met Ferry Corsten als jury

deze keer geprobeerd nog beter af te mixen.. deze master mix is wegens latere tijdstip op mn hoofdtelefoon gedaan, wellicht dat t dus nog niet goed is, dan ga ik t van de week op mn monitors nog een keer doen..

owja :) 144 BPM Trance track :D moet nog een titel verzinnen..

uw (opbouwende) commentraar graag :)

download hier
 
Hey!!!

Goeie track!!!:):).
Ik vind het niet echt trance eigenlijk, wat wel weet ik zo niet. ik houd er wel van om een klange tijd dezelfde toonsoort te horen en dat uit de bouwen, een een break erin.

Ik mis alleen 1 ding:)

Na dat je opbouwt is een lekker acoord eronder nog gezelliger. ik speelde het hier thuis ff snel erbij, een E-mineur , D7, en a Mineur. IN het begin als de baslijn op de a blijft hangen. Wordt het allemaal wat smeuiger van.

Wil het wle ff posten als je wilt, dan neem ik het ff snel op. Het wordt dan wel nog wat minder trance, maar het hoord er wel bij vind ik zelf:)))

greotjes unic
 
bedankt voor de feedback!

ik vind echter de compositie goed zoals ie nu is en daar ga ik niks meer aan veranderen..

ik hoor deze mastermix trouwens nu voor t eerst op mn monitors, en hij moet echt nog een keer over! :D

oa de kick is te diep en heeft meer punch nodig
 
Origineel geplaatst door Unic
Wat bedoelt iedereen toch steeds met die monitors??
In beeld brengen van de pieken en dalen van het geluid?

ik snap het niet:))) als jij me het kan uitleggen?:D

monitors = speakers, maar dan goeie speakers die t geluid zo natuurgetrouw mogelijk weergeven, zodat je dus zorgt dat t op alle luidsprekers klinkt zoals t hoort :D
 
Origineel geplaatst door Unic
Laatste offtopic message:)

Ik heb gewoon een zeer goede yamaha set in de huiskamer staan. Dat werkt ook volgens mij:)

dit zou niet misstaan in een andere thread, maarja, ik ga er toch even op in.. een goede yamaha set zijn waarschijnlijk HiFI speakers, wat betekent dat je speakers het geluid mooier maken dan t eventueel is. Dus, als jij iets opneemt en afmixed op je yamaha speakers, kan t goed compleet anders klinken op andere speakers...

nu graag reacties op mn track! :frons:
 
Not my cup of tea.

Ik vind hem een beetje breierig - ik zou meer hebben gedifferecieerd tuusen drums bas en accoorden. Maar dat is een kwestie van smaak hoor.

Vond wel dat het erg lang duurde voordat die lead kwam.
 
De sequences en drums steken goed in mekaar. Er zijn flink wat arp's over mekaar gelayerd zonder dat het rommelig gaat klinken. :okdan:

Wat ik jammer vind is dat de akkoorden die je gebruikt mono zijn. Het zou beter zijn om ze in stereo te laten klinken IMHO. Hetzelfde geldt ook voor de lead. Omdat die pal in het midden staat, komt ie niet goed tot z'n recht.

Als luistermuziek klinkt het wel te langdradig, maar als je op een dansvloer staat, trek je je dat natuurlijk niet aan ;)

Is dit nummer multitimbraal in one take gemaakt, of heb je'm met meerdere audiosporen opgenomen?

:doei:
 
Voor mij is het een geval van ja en nee.

Ja: als je track eenmaal goed aan de gang is klinkt-ie erg goed: vol en compleet. Tikje druk misschien (zie Thijs-gangers post), maar dat is een eigen keuze.

Nee: de intro vind ik niet zo goed. Die hihat klinkt lelijk (erg iel en schel), dat percussie-tikje dat er op 0:15 bij komt klinkt bijna als een tik in je mix en dat bassloopje klinkt naar Fasttracker. Daarbij blijf je maar bouwen waardoor het wel érg lang duurt voordat de track echt los komt (pas op 2:00 komt de lead erbij en pas op 2:40 valt alles samen). Nou ja, over de mix had je het al gehad en ik neem aan dat de drums daar ook onder vallen (qua volume én qua klank), maar voor de rest: ik zou echt iets doen aan dat bassgeluid in het begin en de track wat inkorten; intro korter en ook in de track knippen, zodat je op 4:30 uitkomt of zo; dat lijkt me meer recht doen aan je idee; volgens mij is dat namelijk niet geschikt voor 6 min. en met een langere track haal je de track dan gaandeweg alleen maar naar beneden.

Maar even ter herhaling: als alles samenklinkt met de lead dan klinkt het wel érg goed, vind ik. :okdan:
 
de reden van de lange intro is de volgende,

ik kreeg van DJ's het commentaar dat mijn tracks zo snel "beginnen" en dat ze dus weinig tijd hadden om een mix te maken met een voorgaande plaat,

vandaar de lange opbouw, dus om de DJ zn werk wat aangenamer te maken en dus meer kans voor mij dat ie em draait :)

er is niks mono opgenomen, heb alles multi-timbraal gecomponeerd en vervolgens alles appart opgenomen

wat klinkt er FT? ik vind die bassloop juist vet, klinkt lekker rauw
 
Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
de reden van de lange intro is de volgende,

ik kreeg van DJ's het commentaar dat mijn tracks zo snel "beginnen" en dat ze dus weinig tijd hadden om een mix te maken met een voorgaande plaat

Prima reden, ook vooral niets aan veranderen :geslaagd:

Er is niks mono opgenomen, heb alles multi-timbraal gecomponeerd en vervolgens alles appart opgenomen
Het klinkt allemaal erg mono idd, behalve de lead, die is echt lekker.
Waar heb je die vandaan getoverd? :engel:

wat klinkt er FT? ik vind die bassloop juist vet, klinkt lekker rauw
Als de kick erbij komt klinkt de bassline stukken beter, komt waarschijnlijk ook omdat je die 2e laag square/pulse bassline er dan doorheen hebt. Maar aant begin van het nummer klopt er iets niet aan die bassline. Ik zou er wat minder hoog in gooien (in die 3030-bassline dan he)...
Verder vind ik de kick nog steeds niet indrukwekkend (weet niet of je die al aangepast had?)
Oja en na de break zit er ook niet echt een climax in, het kabbelt een beetje door zeg maar...
 
Fuse heeft nu al mn files en gaat hem voor me masteren :D

bedankt voor de feedback :)

tja mn lead, kan maar uit 1 plek komen natuurlijk 8)
 
Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
Fuse heeft nu al mn files en gaat hem voor me masteren :D

bedankt voor de feedback :)

tja mn lead, kan maar uit 1 plek komen natuurlijk 8)

Ja?! En dat is?!?!? :confused:
Ik vind het trouwens wel uh... fout eigenlijk dat je je track door fuse laat verbeteren en 'm dan opstuurt naar die contest van Ferry :frons:
Is eigenlijk liegen tegenover de jury he :smeris:

Vooral omdat ik ook meedoe :duivels:
 
Origineel geplaatst door smackos
Muziek voor boerelullen aan de breezer.






---
Kill a jock for christ

Wat hebben mensen nou aan dit soort reacties? Ik kan me hier een beetje aan storen, vooral omdat er totaal niet op de track wordt gereageerd, en de track wordt afgezeken op het genre (wat een kwestie van smaak is) ipv de mix, arrangement etc. Reageer dan niet man :smeris:

:doei:
 
Origineel geplaatst door Mike Rockmore
Wat hebben mensen nou aan dit soort reacties? Ik kan me hier een beetje aan storen, vooral omdat er totaal niet op de track wordt gereageerd, en de track wordt afgezeken op het genre (wat een kwestie van smaak is) ipv de mix, arrangement etc. Reageer dan niet man :smeris:

:doei:

ik dacht precies hetzelfde :luv:


ik kan je track nog ff niet luisteren... :frons:
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top