Kristal : multitrack recorder

RPH

Ouwe rot
hoi, is dit programma al bekent bij iedereen ...

http://www.kreatives.org/kristal/index.php?section=news

KRISTAL Audio Engine is a powerful multi-track recorder, audio sequencer and mixer - ideal for anyone wanting to get started with recording, mixing and mastering digital audio.

It is designed as a modular system. The main application provides a mixing console, while the audio sequencer, live audio input and so on are loaded as separate PlugIns.

KRISTAL Audio Engine is FREEWARE for personal, educational and non-commercial use.

16 audio tracks
32 Bit floating point audio engine
44.1 to 192 kHz sample rate*
Downmix to 16/24/32 Bit audio files
3-band parametric EQ &
2 VST insert slots per channel
3 VST master effect slots
ASIO low latency audio driver support
4 KRISTAL PlugIn slots
Load/Save KRISTAL project files
Supported file formats: WAVE, AIFF, FLAC, OGG Vorbis

mazl:peukie:

leuk, simpel, niet te zwaar voor je puter, goed voor laptop dus ook op reis en GRATIS!!!

Gratis sequencers en gratis softsynths: iedereen met een pjoetah kan tegenwoordig zijn creativiteit bot vieren :biertje:
Ik vind ut alvast positief.

EDIT ::
woops ik was te snel, ie heeft geen MIDI + VSTi ondersteuning. ik slaapkop :Z

Origineel geplaatst door Bobby
woops ik was te snel, ie heeft geen MIDI + VSTi ondersteuning. ik slaapkop :Z

Dat HOEFT niet altijd een nadeel te zijn.

Zeker wel mooi programma'tje :)

Loopt wel veel vast, dus na elke handeling opslaan is geen slechte tip..

Origineel geplaatst door Abu
Zeker wel mooi programma'tje :)

Loopt wel veel vast, dus na elke handeling opslaan is geen slechte tip..

welke handeling? als ik een asio driver selecteer loopt hij al vast. als ik van input 3 naar 4 verander slaat hij al vast...

iemand enig idee hoe ik zo mellorack kan opnemen vanuit chainer naar kristal?

Thread necromancy alert!!

Maar goed, vraagje over Kristal. We zijn ondertussen 2009; Kristal ondersteunt nog steeds geen midi maar wél al vst's, is nu stabiel en heeft alle voordelen die het vroeger ook had. Ik gebruik het nu als een multitrack bandrecorder op de PC, heerlijk. En ASIO, dus geen latency.

Mijn vraag: Kristal werkt intern op 32 bits floating; Ik kan mijn M-audio Audiophile USB instellen op 16 of 24 bits (analoge input en output gebruik ik). Wat moet ik instellen voor de beste kwaliteit? Ik zou denken 24 bits, maar misschien zit er ergens een conversieaddertje onder het gras?

Ik denk dat die conversie-adder eerder andersom onder het gras ligt. Als hij 24-bit ADs en DAs heeft zou ik lekker 24 gebruiken. Je loopt het risico dat hij die 16-bits maakt door er gewoon 8 weg te gooien ipv te ditheren.

Grappig trouwens. Mijn Audiophile F/W is niet schakelaarbaar tussen 16 en 24.

OK, dus dan zet ik gewoon de Maudio op 24 bits. Kristal moet dan maar zorgen dat alles goed aanpakken, aangezien de gebruiker niet kan kiezen.

Ja, de hoeveelheid verschillen in mogelijke settings tussen producten en zelfs driverversies binnen hetzelfde merk is enorm. Je vraagt je af of ze het zichzelf niet eenvoudiger hadden kunnen maken. :)

Die Kristal werkt overigens wel leuk eens hij goed ingesteld is. Ik had alleen graag gehad dat monitoring standaard aanging als ik een track arm voor opname, want nu moet ik telkens 2 keer klikken.

Back