SIDlead v1.0

11556.gif


Men neme een Groovebox, een Nord Lead en een Commodore 64.
Gooi het bijelkaar en vertaal het naar 8 bit machinetaal.
Et voila, de SIDlead is geboren!

Versie 1.0 is nog een beetje dodgy maar bruikbaar.
Besturing gaat met de genotsknots en het toetsenbord.

Voor versie 2 is onder andere C1351 mouse support, 3 oscilators, song mode en filter envelope geplanned.

Download SIDlead hier
Of probeer het hier

Oh...je hebt een wel een (ge-emuleerde) Commodore 64 nodig! :okdan:

R.
 
dit weekend mok dat maar eens gaan testen.
het ziet er erg strak uit. mooi werk.
 
ik begrijp alleen weinig van hoe je nu van 'synth fuction' moet veranderen (parameter blokken dus)... ok met de joystick maar toch werkt dat niet... enige wat qua veranderen met de stick werkt is het tempo van de seq en start/stop...?!
het intikken van de sequence zelf lukt verder zonder enig probleem...
 

Attachments

  • sid.gif
    sid.gif
    35,4 KB · Bekeken: 66
Wel joystick in port 2 he? Het label van de geselecteerde parameter (blauw knipperend) kan je met joy links/rechts verschuiven.

Zoals funxiun al schreef, V2.0 (Ben ik nu mee bezig) wordt veel beter

Have fun with it anyway!! ;)

Grtz,
Dennis
 
Origineel geplaatst door djs
Wel joystick in port 2 he? Het label van de geselecteerde parameter (blauw knipperend) kan je met joy links/rechts verschuiven.

Zoals funxiun al schreef, V2.0 (Ben ik nu mee bezig) wordt veel beter
heb jij dat in elkaar geflanst? gaaf! ...ik vroeg me ook al af van wie dit afkomstig was :)
ok, ik ga het nog eens proberen dan... ik gebruik CCS64 en heb idd ook ff op ALT F10 gedrukt voor de nodige joystick swap ;)
 
TJEK! gelukt... maar erm... nu nog de waveform selectors... dat gaat nog ff niet lukken... hoe dat te doen?

ik zag trouwens ook dat als de AMOUNT van het filter helemaal op 0 staat er toch nog word ge-oscilleerd op de cutoff frq...
ti'z dus niet helmaal 0 zeg maar... (mischien kun je daar qua volgende versie ook ff naar kijken)
 
ik heb zelf ook vaak over een tracker concept nagedacht maar heb het helaas zelf nooit kunnen verwezelijken...

...zou dus graag zo'n structuur willen zien in een tracker:

64concept.gif


- de SONG spreekt voor zich... ;)

- daaronder de PATTERN COMMON, hier worden alle instellingen gedaan die 'overall' mogelijk zijn met de SID m.b.t. de 3 osc's (immers de sid is niet een 3x monophone synth maar een monophone 3 stemmige), dus hoe alle oscillators met elkaar SYNCen, RINGen, worden ze wel of niet door het FILTER ge-route en welk FILTER TYPE word er gekozen per pattern...

- de PATTERN zelf als volgende, uiteraard de 3tracks maar ook een filter track

- en als laatste de SOUNDS, hier worden alleen de basic elementen ingesteld zoals waveform, pulse breedte (met mod), vibrato (fixed) en de ADSR...
alleen pitchbending/pitch env. word in de tracks als extra behandeld...

er is over nagedacht...
 
Laatst gewijzigd:
Re: SIDlead v1.0

Origineel geplaatst door funxiun

Oh...je hebt een wel een (ge-emuleerde) Commodore 64 nodig!

Zou hem ook wel willen testen, maar weet iemand waar ik een goede C64 emulator kan vinden?
 
Origineel geplaatst door Synthesizer11
Zou hem ook wel willen testen, maar weet iemand waar ik een goede C64 emulator kan vinden?

www.computerbrains.com

k'weet niet of het op XP werkt aangezien het voor de helft ook DOS nodig heeft
directe link naar CCS64: http://www.computerbrains.com/CCS64_32.ZIP

anders moet je http://viceteam.bei.t-online.de/ proberen (loike 2e optie maar niet zo cool als CCS64 qua emu...)

bij CCS64 moet je wel eerst ff de joystick instellen (via keyset) dat doe je door naar het optie scherm te gaan (F10)
 
Hij is inderdaad niet helemaal 100% maar als alles gaat zoals ik wil wordt v2.0 dat wel ;) Ik was met v1.0 eigenlijk verkeerd begonnen waardoor ik halverwege op problemen stuitte die niet op te lossen waren zonder dat ik helemaal overnieuw zou moeten beginnen. Ik heb toen met alle idëen voor een volgende versie al in mijn hoofd versie 1 toch maar af gemaakt want ik had er toch al zoveel tijd in zitten...
Maar goed... ik denk dat ik met v2.0 niet helemaal aan je wensen tegemoet zal komen 6trak maar als je mee wilt werken/denken laat het me maar weten dan :)
Bij deze alvast een opwarmertje; een screenshot van de vernieuwde user interface. Ennuh... geen geklooi meer met joystick en keyboard maar gewoon muizen!

sl64v2.gif


Dennis
 
Origineel geplaatst door djs
Maar goed... ik denk dat ik met v2.0 niet helemaal aan je wensen tegemoet zal komen 6trak maar als je mee wilt werken/denken laat het me maar weten dan :)
no prob, ik heb nog genoeg ideeen *D

dat nieuwe design van je ziet er erg strak uit moet ik zeggen! (nog beter dan versie 1) 8)
 
Origineel geplaatst door djs
Heb je een beetje kennis van c64 assembly? *Grin* ;)
ik heb *grinnik de hinnik* wel een beetje verstand van c64 assembly

C000 LDX #$00
C001 TXA
C002 STA $0400,X
C005 INX
C006 BNE $C001
C008 RTS

ok, ok... dit is meer grafisch dan geluid... maar toch... ff klein voorbeeldje dan toch ;)
een interuptje schrijven heb ik ook nog wel eens gedaan of sprite-polling is ook wel loik... offe... de vic-chip voor de gek houden (register 53265) waardoor het beeldscherm 'later' begon met tekenen (halverwege bijv.), of splitscreens, golvende graphics...
ach wat een mooie tijd was dat toch!!! WAS... want ik ben nu alweer de helft vergeten :stupid

maar erm... ik bedoelde eigenlijk qua ideeen het concept... hoe dus de sid ten volste maar ook het meest logische qua grafische opbouw voor de gebruiker te bedenken... verwacht van mij dus geen spectaculaire programmeer kunsten, dat laat ik aan jouw over :D

sl64v2.gif

erm... nog ff over creatie 2... welke grafische modus is dat?
is dat [1] high res (bitmap)? of [2] extended color-mode (charset) of [3] multi colour (charset)...
waarbij je bij die laatste dus multi colour en hires characters door elkaar heen kan gebruiken....
of mischien wel met nog veel meer grafische truckjes zoals rasterlijnen (hold and modify principe) etc?

als ik dat plaatje in psp laad en 200% in zoom en ff goed bestudeer (qua 8x8 raster) dan gaat mijn vermoeden toch uit naar de hires mode (bitmap)... je hebt tevens gebruik gemaakt van hold'n'modify in de border...
korrekt me if I'm wronk ;)

helaas was dit laatste niet heel erg synth-gerelateerd maar het moest ff...
 
Laatst gewijzigd:
Okay dan! :D
Ik ben ook geen assembly-held hoor... funxiun is veel beter dan ik ;) Maarehh... heb je in een c64 demogroep gezeten ofzo? zo ja, welke?

Goed gezien trouwens, het is hires bitmap, 2 kleuren per 8x8 char. De boven en onderkant zijn simpele $d020 rasterbars in de top/bottom borders.
De blauwe displays zijn soort van animated hires en alle lampjes en knopjes kunnen simpelweg door het poken van characters van kleur veranderen. De GUI functioneerd nu voor de helft en aan het hele audio gedeelte moet ik nog beginnen.

Als je zelf met een lay-out / structuurplan komt wil ik daar best na versie 2 mee aan de slag. :)
 
hehehe... "de raderen draaien... ghenggg ghenggg" :D

je vind jezelf niet goed? dat is toch een verdraaid stukkie kennis wat je daar voor nodig hebt, niet alleen qua sid maar ook het interacten/aansturen van de GUI... anyway, 6 vind het knap en is zeer benieuwd naar een werkende versie 2! 8)

ik vind het so wie so gaaf om te zien dat er nog steeds mensen zijn die steeds weer doorborduren op de 64 mogelijkheden...

p.s.: nee, ik heb niet in een demo group gezeten... :)
 
draait dit programma nu werkelijk op een c64? of zit iedereen hiero met een 64 emulator voor winXX omdat dat makkelijker is en je intussen ook ff een message op dit forum kan posten? want het lijkt me het stoerst om echt een c64 met hardware en al in je midi setup mee te nemen...
 
Back
Top