Origineel geplaatst door djs
Heb je een beetje kennis van c64 assembly? *Grin*
ik heb *grinnik de hinnik* wel een beetje verstand van c64 assembly
C000 LDX #$00
C001 TXA
C002 STA $0400,X
C005 INX
C006 BNE $C001
C008 RTS
ok, ok... dit is meer grafisch dan geluid... maar toch... ff klein voorbeeldje dan toch
een interuptje schrijven heb ik ook nog wel eens gedaan of sprite-polling is ook wel loik... offe... de vic-chip voor de gek houden (register 53265) waardoor het beeldscherm 'later' begon met tekenen (halverwege bijv.), of splitscreens, golvende graphics...
ach wat een mooie tijd was dat toch!!! WAS... want ik ben nu alweer de helft vergeten
maar erm... ik bedoelde eigenlijk qua ideeen het concept... hoe dus de sid ten volste maar ook het meest logische qua grafische opbouw voor de gebruiker te bedenken... verwacht van mij dus geen spectaculaire programmeer kunsten, dat laat ik aan jouw over
erm... nog ff over creatie 2... welke grafische modus is dat?
is dat [1]
high res (bitmap)? of [2]
extended color-mode (charset) of [3]
multi colour (charset)...
waarbij je bij die laatste dus multi colour en hires characters door elkaar heen kan gebruiken....
of mischien wel met nog veel meer grafische truckjes zoals rasterlijnen (hold and modify principe) etc?
als ik dat plaatje in psp laad en 200% in zoom en ff goed bestudeer (qua 8x8 raster) dan gaat mijn vermoeden toch uit naar de hires mode (bitmap)... je hebt tevens gebruik gemaakt van hold'n'modify in de border...
korrekt me if I'm wronk
helaas was dit laatste niet heel erg synth-gerelateerd maar het moest ff...