krakerdekraak, hoe ver moet ik gaan?

AOR

Ouwe rot
Lid sinds
16 februari 2003
Berichten
1.496
Heb net op me nieuwe Pentium AMD 3200 met 512MB en 128 MB videokaart, Terratec 24/96 Logic Audio PLatinum gezet.

Heb speciaal voor me muziek een nieuwe pc gekocht, wat hoor ik bij het selecteren van mijn plugin (absynth).

* kraak kraak kraak * system overload messages...

Ik word hier helemaal gek... !!!!

Driver geinstaleerd en ik weet niet waar ik het zoeken moet.

Zijn mijn pc-specs te slecht of heeft iemand nog suggesties. BTW: wat is er op dit moment verstandiger om uit te breiden? Processor of intern geheugen?

Ik hoop dat iemand mij helpen kan, ik ga bijna huilen.
 
Re: krakerdekraak, hoe ver moet ik gaan?

Origineel geplaatst door AOR
Heb net op me nieuwe Pentium AMD 3200

Heb je nou een Pentium of een AMD?
 
Re: Re: krakerdekraak, hoe ver moet ik gaan?

Re: Re: krakerdekraak, hoe ver moet ik gaan?

Origineel geplaatst door demian
Heb je nou een Pentium of een AMD?

ohja, AMD.
 
Origineel geplaatst door koediman
ik zie net dat je absynth als plug in gebruikt... in dat geval je moederprogramma settings checken...

moet ik buffers enzo hoog of laag zetten?

Ik heb al veel dingen geprobeerd, maar het blijft gewoon zo... ik weetook niet echtWAT ik moet instellen voor betere resultaten.
 
Kraken = processor die zich verslikt = meer tijd nodig = buffers omhoog = meer latency.
 
Yup inderdaad, check je asio drivers!
 
Origineel geplaatst door fuse
Kraken = processor die zich verslikt = meer tijd nodig = buffers omhoog = meer latency.

klinkt misschien stom, maaruh...

waar doe ik dit? bij - options - audio hardware? Ik zie alleen audio smoothing...

Ik heb me buffers al op JUMBO staan.

:confused:
 
Origineel geplaatst door divi
met zo n specs moet het toch zeer vlotjes lopen

check alle drivers en updates voor je systeem, zorg dat je geen overbodige progs hebt lopen, achtergrond services en van die dingen

check hier voor tips: http://www.musicxp.net/
(ga ervan uit dat je XP runt)

TNX ! Maar, met een 3200 moet het toch gewoon goed lopen? Bij 2 of 2 sporen gaat die al over de zeik.
 
Origineel geplaatst door AOR
TNX ! Maar, met een 3200 moet het toch gewoon goed lopen? Bij 2 of 2 sporen gaat die al over de zeik.
denk je dat we al die jaren op de 3Ghz hebben moeten wachten om stottervrije audio te hebben?:D

dat moet lopen als een tsjoektsjoektutuuttrein

mn 1Ghz neemt zonder problemen 6 inputs tegelijk op
 
je moet zorgen dat je audiokaart niet in het derde slot op je moederbord zitivbm gedeelde irq kanalen,,, dat probleem had ik namelijk, en ik had psies hetzelfde gezeik als jij.

Ga eens naar bios en:

zet je seriele printerpoort uit

zorg dat je processor op de juiste snelheid staat

Anders gewoon je pc verkopen met geluidskaart en al,, en overstappen op hardware,,, dat heb ik namelijk gedaan, en ohhhhhhhhh wat een genot, ik ben muzikaal zooo enorm vooruit gegaan,en ik huil tegenwoordig van geluk ipv windows ellende,, maargoed das weer een andere discussie :)
*D
 
Zwaar ellendig dit.

Een gebruiker die niet weet wattie moet doen en dan nog een stelletje gasten die met allerlei loze kreten komen.
Denk eens een keertje na en kom met constructieve tips ipv deze nutteloze posts. Ik heb ze vaker hier gezien en ik weet dat het kan. En als je wilt klagen stuur maar een PB en laat deze draad schoon. (en ja mijn bijdrage was ook niet voorbeeldig)

@AOR

Je zult je gewoon wat meer moeten verdiepen in hoe je computer werkt. Dus lees die handleidingen (nog) een keer door. Ga eens op onderzoek op je eigen computer en kijk eens wat je allemaal kunt.
Als je bepaalde dingen gevonden hebt schrijf ze desnoods even op zodat je ze niet meer vergeet.
Je hebt een apparaat gekocht voor heel veel centjes dan mag je er ook wel wat moeite voor doen om het onder de knie te krijgen.
 
Hier heb ik jou ook meerdere malen op betrapt, zo vlak voor dat je afscheid nam van dit forum zeg maar ;)

Origineel geplaatst door fuse
Zwaar ellendig dit.

Een gebruiker die niet weet wattie moet doen en dan nog een stelletje gasten die met allerlei loze kreten komen.
Denk eens een keertje na en kom met constructieve tips ipv deze nutteloze posts.

Het probleem is in ieder geval niet je processor. Ik heb zelf een Athlon XP 2000+ en ik hoor kraakjes als ik een mp3'tje start.

Ik denk dat het je BIOS instellingen moeten wezen (daar valt een hoop in te stellen)

Als je 2 geheugen reepjes hebt, zijn deze dan wel gelijk aan elkaar? zou je misshien ook naar kunnen kijken.
Verder plaats ik mijn Delta 410 in het onderste PCI slot, om storingen van andere kaarten zo ver mogelijk te houden.

Ik weet niet of je je pc zelf gekocht of gebouwd hebt, maar in het eerste geval zou ik ff de bouwers er naar laten kijken.

Andere laatste tip misschien, is het probleem wat je hebt alleen met Absynth?
Ik heb hier zelf een *oops* illegale versie van absynth 2.0 (oops!) ladida..enzo..

maar die wil dus helemaal geen geluid producen als ik hem van uit cubase aan stuur, gewoon op keyboard spelen is gaat prima, maar in cubase SX 2.0 ...nada...kweet niet of je ook een *oops* illegale versie gebruikt, maar dat zou dus misschien ook kunnen dat je een slechte *oops* crack hebt...naja..kan toch?

Ik gebruik absynth dus maar niet meer.
..
.
.
eh...ik *oops* ren nu gelijk naar de winkel om Absynth te kopen omdat dit een geweldige plug-in is bedoel ik!
 
Wat ook erg belangrijk is:
- Chipset drivers geinstalleerd? (de nieuwste)
- VGA kaart drivers geinstalleerd?
- Goede drivers voor geluidskaart?
- Geen overbodige programma's die draaien op de achter grond? (probeer je virus scanner eens uit te zetten als die draait).

Het kan zijn dat XP zelf alle apparaten herkent en drivers installeerd maar het is altijd beter om de drivers van de fabrikant te installeren.
 
Origineel geplaatst door demian
Hier heb ik jou ook meerdere malen op betrapt, zo vlak voor dat je afscheid nam van dit forum zeg maar ;)

Ja dahaag! Als je me wilt quoten doe het dan goed. Nu een stukkie d'ruit halen wat je uitkomt. Maar een anderhalve zin later zeg ik ook iets tussen haakjes wat tegen me pleit.
Ik post hier al heel lang en dan is het wel erg makkelijk om iets te vinden waar je je 'gelijk' uit kan halen. Dat zou net zo flauw zijn om bij ELKE vraag van jouw weer aan te halen dat je eerste ALLE illegale software van je computer deinstalleerd omdat het anders toch niet goed gaat werken.

En nu menig computergebruiker het hier als helpdesk gaat zien dan pas ik daarvoor. Ik wil best wel helpen hoor daar niet van. Maar als het zo doorgaat dan krijg je hier iedere Jan Doedel die te bang is om op GOT te gaan die hier z'n vragen post. Koop dan een Mac en ga het op Macfreaks.nl vragen. Die helpen je vast en zeker wel.
En als je zelf dit soort vragen wel wilt beantwoorden prima. Maar van die kwakzalverij qua posts doet meer schade dan het goed doet. Komt ook nog eens bij dat er qua computers steeds minder getolereerd zou kunnen gaan worden.

Als dit een probleem met Asio en Logic instellingen te maken heeft is het in 5 minuten op te lossen.
 
Origineel geplaatst door fuse
Maar van die kwakzalverij qua posts doet meer schade dan het goed doet. Komt ook nog eens bij dat er qua computers steeds minder getolereerd zou kunnen gaan worden.
:okdan:
 
Back
Top