externe HD voor audio

falafelbiels

Learning to wiggle
Lid sinds
5 juli 2002
Berichten
3.563
Locatie
Rotterrrdam
Luitjes,

M'n C-disk trekt het niet meer. Stereo-audio opnemen en ook nog eens virtueel geheugen leveren is te veel. We hebben het hier overigens over een eenvoudige kantoor bak met een 3600 (?)rpn schijf, dus... Ik zit nu te denken aan een externe HD want dat lijkt me handig. Je hebt hele aardige, leuk geprijsde modellen, met 7200 rpn en zo'n 120 gig en dat moet genoeg zijn, want tot nou toe lukt het ook met 10 gig (af en toe opruimen...). Die externe HD's maken zo nu en dan gebruik van USB2 en ik vroeg me af of dat genoeg bandbreedte heeft om zeg maar 14 sporen audio (Cubase 5) af te spelen en tegelijk 2 op te nemen. Iemand een idee?

bedankt luitjes,
Niels
 
Waarom extern? Intern is altijd sneller en veel goedkoper.
Vraag me trouwens af of de rest van je PC nog wel voldoet. Als die geleverd is met zo'n HD, zal de rest ook wel niet echt meer willen meewerken aan audio.
 
extern omdat ik 'm dan mee kan nemen naar m'n matties om d'r daar mee verder te werken, leek me handig... audio gaat redelijk, maar wanneer de cpu meter in het rood slaat, kapt de HD al gauw bij het opnemen en bij het afspelen krijg ik allerlei drop outs en op d'n duur een ping die om de tien seconden weer klinkt en pas ophoudt als ik cubase af sluit. Ik dacht dat dat komt omdat de harddisk ook voor de berekeningen wordt aangesproken wanneer de cpu het zwaar heeft.
 
Je verteld niet wat de rest van je PC behelst, maar naast de processor die het werk moet doen is voor audio geheugen ook een toverwoord. minimaal 512 Mb. Dit kan heel veel schelen in je performance.
 
Haha, ik ben bang dat zoveel er niet eens in past! Ach, m'n PC was al een hele openbaring na de Atari en dat blijft toch wel zo...
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top