betaling thomann.de

Fatar

Drum Pad?
Lid sinds
29 juli 2003
Berichten
826
Please transfer xxx.- EUR (xxx.- DM) with the description
'Pre Payment 200406.79044, KdNr. 385780' on our Euro account:
Deutsche Bank (account number 8115008, bank code 76070024,
Swift code DEUT DE DB 762, IBAN: DE 19 7607 0024 0811 5008 00),Lange Str.
37,D-96047 Bamberg.

Ik kom er niet helemaal uit met bovengenoemde gegevens. ik kan lang niet al die gegevens kwijt op een acceptgiro of online.. ook snap ik niet wat een bank code, swift code of iban nummer is :S

bedrag = Please transfer xxx.- EUR (xxx.- DM)
omschrijving = 'Pre Payment 200406.79044, KdNr. 385780'
rekening nummer = account number 8115008

waar ik de rest in moet vulllen en wie nu de begunstige is, snap ik niet..

bedankt en verheug me natuurlijk alvast op de bestelling



:mega:
 
Wat je moet doen is bij je bank buitenlandse overschrijvingskaarten bestellen. Dat kan je doen bij de afdeling Internationaal betalingsverkeer van je bank. Op die kaarten staan alle gegevens zoels IBAN nr etc. Tis echt een eitje!
Hou er wel rekening mee, dat zodra je de acceptgiro hebt opgestuurd het wel een tijdje in beslag neemt, voordat de begunstigde het geld ontvangt!

Peace...
 
Als je bij de de ABN zit kan je op twee manieren geld overmaken naar het buitenland met z'n IBAN nummer en gewoon kan het me niet meer zo goed herinneren... Met zn IBAN nummer gaat het t snelst en het goedkoopst!!
 
Bij de giro heb je speciale overschrijvingskaarten voor naar het buitenland.Je zou evt ook naar je spaarbank kunnen gaan en dan word het voor je geregeld.Bij de giro kun ja dacht ik bellen en dan heb je ze binnen 4 werkdagen inhuis ;)
 
ik ga wel ff naar de bank toe maandag.. mag van mij wel op :slotje: . dank voor de reacties.
 
Oud topicje dit... maar bij het vakje betalingskenmerk kun je niet het hele 'Pre Payment 200424.21845, KdNr. 697036' stuk invullen (postbank internationale overschrijvingskaart). Je hebt maar 19 vakjes en het duidelijkste wat ik er in kan zetten is "pay 200424.21845"
Zullen die mensen van Thomann het dan ook begrijpen? Ik heb niet zo graag dat mijn geld kwijt raakt namelijk...

:doei:


Edit: de mensen van thomann zeggen dat het wel goed komt, dan vertrouw ik daar maar op! Sorry voor mijn ongeduld... ik kan gewoon niet wachten op mijn nieuwe geluidskaart (Phase 22)
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Oud topicje dit... maar bij het vakje betalingskenmerk kun je niet het hele 'Pre Payment 200424.21845, KdNr. 697036' stuk invullen (postbank internationale overschrijvingskaart). Je hebt maar 19 vakjes en het duidelijkste wat ik er in kan zetten is "pay 200424.21845"
Zullen die mensen van Thomann het dan ook begrijpen? Ik heb niet zo graag dat mijn geld kwijt raakt namelijk...

:doei:


Edit: de mensen van thomann zeggen dat het wel goed komt, dan vertrouw ik daar maar op! Sorry voor mijn ongeduld... ik kan gewoon niet wachten op mijn nieuwe geluidskaart (Phase 22)

same here voor me audiotrak inca 88 die ik ook net besteld heb. Moet idd ff van die overschrijvingskaarten vragen. Ga morgen wel ff langs het postkantoor :)
 
Kan iemand me bevestigen dat internationale transfers (met IBAN code dus) sinds kort geen geld meer mogen kosten?

Vorig jaar kostte het me namelijk nog 2x 12 Euro... (stelletje graaiers, bij die bank... :()
Maar er was iets met Europese regels, heb ik zo vaagjes opgevangen.
 
volgens het postbankboekje is het gratis binnen de EU (dus met IBAN en BIC/Swift code)
 
Klopt,
in Belgie althans... en in Nederland moet dat ook zijn.
Via mijn online-banking doe ik nu gewoon overschrijvingen, net nog eentje naar Thomann.de gedaan. Probleemloos! Swift (=Bic) en Iban code ingevuld, het ordernummer of zoiets en nog geen weekje later lag alles al in mijn bus.
Overschrijving geheel gratis overigens. ALLEEN als je die codes invult.
 
Ja, hier wilde ik ook ff op reageren.

Ik heb ook nog geen ervaring met betalingen naar buitenland. (Duitsland)
Ik zit bij de postbank, en volgens de postbank is het gratis om te betalen naar landen binnen EU.
Idd met de iban en bic codes...
Nu is mijn vraag, of de begunstigde geen extra kosten krijgt!
Straks krijg je daar weer gedonder mee?

Kan iemand die dit weet hier gauw op reageren, please?

Thanks,

Aaron
 
Bij de rabobank kun je via telebankieren aangeven wie die kosten moet betalen. Als je jezelf aankruist, dan duurt het een paar weken geloof ik voordat je die kosten krijgt.

Wat trouwens grappig was, is dat ik een keertje naar de bank gegaan ben om dat te gaan doen en daar liep ik samen met de bediende naar een internet pc toe aangezien dat volgens haar goedkoper en handiger was. Ik wist toen nog niet dat je dat via internet kon doen..
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Bij de rabobank kun je via telebankieren aangeven wie die kosten moet betalen. Als je jezelf aankruist, dan duurt het een paar weken geloof ik voordat je die kosten krijgt.

Wat trouwens grappig was, is dat ik een keertje naar de bank gegaan ben om dat te gaan doen en daar liep ik samen met de bediende naar een internet pc toe aangezien dat volgens haar goedkoper en handiger was. Ik wist toen nog niet dat je dat via internet kon doen..

In het begin was dat volgens mij ook nog niet zo. Toen ik een keer naar de bank wilde gaan voor een transfer naar België ging ik eerst nog maar even kijken op de site en toen zag ik dat het mogelijk was om buitenlandse betalingen ook via internet te plegen. Erg handig. Nu hoef ik helemaal nooit meer naar de bank toe :)
 
je kunt bij thomann toch ook COD betalen? zo doe ik het altijd, dan is het gewoon bestellen en 1 of 2 dagen later staat het al op je bureau
 
Heb het met succes afgerond...

Helaas kan het bij de postbank (nog?) niet via internet.
Daar moet je speciale overschrijvingskaarten bestellen. (gratis)
Op de achterzijde kan je dan "OUR" aankruisen, dan zijn alle kosten voor de opdrachtgever, 7 euro!
Asociaal gewoon, 7 euro!! :(
 
Daar snap ik geen fluit van want betalingen binnen de EU zijn gratis. (ja het zijn honden bij de postbank en voorlichten ho maar.. magoe)

Via de SNS moet ik volgens mij steeds aangeven dat we de kosten dlen en dan zijn er geen kosten.. (¿que...) Anyway, via SNS internetbankieren geeft de applicatie netjes aan hoe het moet, dat zou ook bij andere banken zo moeten zijn.

Jij doet het wel via acceptgiro maar dat mag toch niet uitmaken? (of wel?)
 
Origineel geplaatst door The Q
Daar snap ik geen fluit van want betalingen binnen de EU zijn gratis. (ja het zijn honden bij de postbank en voorlichten ho maar.. magoe)

Via de SNS moet ik volgens mij steeds aangeven dat we de kosten dlen en dan zijn er geen kosten.. (¿que...) Anyway, via SNS internetbankieren geeft de applicatie netjes aan hoe het moet, dat zou ook bij andere banken zo moeten zijn.

Jij doet het wel via acceptgiro maar dat mag toch niet uitmaken? (of wel?)

Wat ik van m'n werk in ieder geval weet is dat betalingen naar landen binnen de EU alleen voor een laag kostentarief (is ongeveer gelijk aan de kosten van een transactie binnen Nederland) kunnen verlopen als wij voor de optie European Payment kiezen in het Electronic Banking systeem van de ING. Die lage kosten gelden dan voor bedragen tot 12.500 euro. Is het te betalen bedrag hoger, dan hak je hem gewoon in tweeën (of in nog meer delen).

Ik denk dat het via handmatige betaalopdrachten niet zo werkt en dat je de volle mep moet betalen.
 
Algemene opmerking: als je regelmatig over de grens betaalt, is het volgens mij voordeliger om een creditcard te nemen.

Of is dat bij Thomann geen optie?
 
Het probleem is, als ik niet alle kosten voor mijn rekening neem.
Dat de verkoper dus die kosten krijgt en dan dus bezwaar kan maken, uiteraard.

Het is dus altijd extra incalculeren met kopen via bv. ebay.
Je hebt dus de bankkosten en verzendkosten erbij. Reken maar 14euro op de prijs...

Paypal heeft mijn voorkeur wat dat betreft.
 
Back
Top