Cubase SX: softsynth - audiorecording

Bobby

.com
Lid sinds
22 juni 2003
Berichten
463
Locatie
Belgium - Antwerp
hoi hoi,

ben altijd een Cakewalker geweest, maar vooral door het keurige aanbod VSTi's ben ik nu toch overgestapt ...
daarom dit eerste onnozel vraagje:
hoe combineer je 2 midi-blokken tot 1? In Cakewalk had je hier de 'combine clips' voor, geloog ik. In Cubase heb ik al wel de Edit->Group gevonden, maar das niet helemaal hetzelfde, toch?

Maar goed, wat ik wilde weten en niet in de Getting Started manual vond (jaja, ik heb die helemaal doorgenomen 8~ ):
als ik op een midispoor de a1 vsti afspeel, hoe kan ik die dan mixdownen tot een audio file?

alvast bedankt! :kroon:
 
Exporteer de nodige MIDI tracks (door middel van de locators) 'in een' (kweet de juiste benaming nimeer). dan terug importeren
 
Origineel geplaatst door Bobby
Exporteer -> Audio Mixdown ...
bedoel je die? want als ik die kies krijg ik een fout ... "a serious problem has occured" en nog wat :gaap:
"a serious bad crack problem has occured" ?

zonder audiomixdown kan je nooit een track exporteren naar wav of mp3 dude. nogal vervelend voor een sequencer hé...
 
dit staat in m'n log:

dit staat in m'n log:

===================================================================
Cubasesx.exe Version Version 2.0.1 Build 7 - 27.1.2004 21:48
-------------------------------------------------------------------
Timestamp is 3f829868 (Tue Oct 07 12:41:44 2003)
D:\Program Files\Steinberg\Cubase SX\Cubasesx.exe
-------------------------------------------------------------------
Exception code: C0000005 ACCESS_VIOLATION
Fault address: 0A58116E 01:0000016E C:\WINDOWS\System32\lameACM.acm

Registers:
EAX=aeb90000 ECX=77e560de EDX=00000000 EBX=0b91c63e ESI=0000001a EDI= 0a59e520
EBP=0012e574 EIP=0a58116e ESP=0012e530 CS= 0000001b SS= 00000023 Flags=00010286
DS= 00000023 ES= 00000023 FS= 0000003b GS= 00000000

Float Save:
Control Word= ffff027f Status Word= ffff0120 Tag Word=ffffffff
Error Offset= 0a584e72 Error Selector=05fc001b
Data Offset= 0012e36c Data Selector= ffff0023
Cr0NpxState= 00000000

Bytes at CS:EIP:
0f b6 50 ff 85 d2 0f 85 af 00 00 00 83 c4 f8 48
89 04 24 e8 fa d2 01 00 83 c4 08 33 c0 89 43 0c

Call stack:
Address Frame
0A58116E 0012E574 0001:0000016E C:\WINDOWS\System32\lameACM.acm
0A583BC2 0012E594 0001:00002BC2 C:\WINDOWS\System32\lameACM.acm
0A59E66E 0012E5F4 0001:0001D66E C:\WINDOWS\System32\lameACM.acm
76AF37B0 0012E620 SendDriverMessage+C0
76AF3707 0012E688 SendDriverMessage+17
77BB3A82 0012E6F8 acmDriverClose+36
 
Mixdown heeft veel vaak last van bugs en dat soort gedoe.
Bij elke versie lijkt er wel weer wat te zijn.

Maar ik neem de mix gewoon realtime 1:1 op van wat ik naar audiospoor wil hebben.
Meestal is dat de mastermix. (oftewel de master output van m'n mixer)
 
Origineel geplaatst door fuse
Maar ik neem de mix gewoon realtime 1:1 op van wat ik naar audiospoor wil hebben.
Meestal is dat de mastermix. (oftewel de master output van m'n mixer)
Bedoel je dat je via line-in opneemt? Nee zeker :erm:
Wat ikzelf al es heb geprobeerd is m'n Soundforge opstarten om zo m'n geluid op te nemen, maar ik krijg er niks binnen :stupid Aan welke setting dit ligt weet ik niet, of kan je je intern geluid van je wave-play device niet intern opnemen?

Trouwens: 'Fault address: 0A58116E 01:0000016E C:\WINDOWS\System32\lameACM.acm'
Hoe kan ik weten of dit een file is van de Cubase install afkomstig of niet? In mijn geval waarschijnlijk wel omdat ik die meegeleverde a1 VSTi wil opnemen, maar wat indien ik bij de SuperwaveP8 VSTi ofzo voorheb
 
Kijk eerst eens op: http://www.steinberg.net/en/support/downloads/updates/index.php?sid=0

Misschien heb je last van een bug en moet je gewoon ff updaten. ;)
Zoek anders of jouw probleem voorkomt op het Cubase-forum aldaar. Of stel zelf deze vraag.

Ik herken het Cakewalk vs. Cubase verhaal wel een beetje. Ik heb na mijn overstap op SX en inmiddels Nuendo2 ook heel lang moeten zoeken.....
Ach, het went wel.

Als je een midi-aangestuurde VSTi wilt omvormen tot audio, selecteer je het deel dat je wilt 'renderen' en zit je dat spoor op solo! Daarna export to audio..... en hopelijk voilá.

Succes
 
lame acm klinkt mij in de oren als een foutieve mp3 coding op je pc.
probeer eens te exporteren naar wav. als het dan wel werkt dan weet je wat je probleem is.
 
Okeeeey,
lag dus inderdaad aan een codec-die-voor-god-weet-wat-dient :W
Eraf gezwiept ... zie ook naar m'n nieuwe post ;)

Heb nog wel een additioneel vraagje:
is het normaal dat als Cubase runt, ik in m'n winamp niks kan afspelen? Heb dit nu pas gemerkt.
Ik gebruik nog steeds v2.91, en ben niet van plan ooit een andere winamp te draaien ;) )
 
Origineel geplaatst door fuse
Maar ik neem de mix gewoon realtime 1:1 op van wat ik naar audiospoor wil hebben.
Meestal is dat de mastermix. (oftewel de master output van m'n mixer)
om hier nog es op terug te komen (vraag me al dagen af wat je hier nou precies mee bedoelt):

we weten allemaal
output aan input verbinden = terugkoppeling (feedback)
Maar wat indien je je line-out rechtstreeks aan je line-in verbindt EN in je control panel je line-in signaal MUTE ... :eureka:
Is dit wat je bedoelde fuse?
Heb ut nog nooit geprobeerd, of mag/gaat dit niet? :)
 
Alles mag, en wat er ook gebeurt......

Maar als je de mastermix wilt opnemen moet je zorgen dat de inputs waarmee je opneemt dit niet metteen doorgeven aan de outputs. Zelf zet ik dan de faders van een audiospoort op min oneindig (uit dus). En dan neemt hij gewoon de inputs op. En ik heb in de ASIO instellingen ook direct monitoring uit staan. Want als je die aan hebt staan kun je ook geen soft FX gebruiken vanuit je hardware. Want direct monitoring is niet meer dan de inputs direct doorgeven aan de outputs zonder dat je sequencer er verder wat mee doet.
 
Re: Cubase SX: softsynth - audiorecording

Origineel geplaatst door Bobby
hoi hoi,

ben altijd een Cakewalker geweest, maar vooral door het keurige aanbod VSTi's ben ik nu toch overgestapt ...

Was toch lekker bij Cakewalk gebleven.Die ondersteunen toch al lang VSTi . Zie Sonar
 
Origineel geplaatst door fuse
Alles mag, en wat er ook gebeurt......

Maar als je de mastermix wilt opnemen moet je zorgen dat de inputs waarmee je opneemt dit niet metteen doorgeven aan de outputs. Zelf zet ik dan de faders van een audiospoort op min oneindig (uit dus). En dan neemt hij gewoon de inputs op. En ik heb in de ASIO instellingen ook direct monitoring uit staan. Want als je die aan hebt staan kun je ook geen soft FX gebruiken vanuit je hardware. Want direct monitoring is niet meer dan de inputs direct doorgeven aan de outputs zonder dat je sequencer er verder wat mee doet.

ik snap nog niet helemaal hoe fuse dat 1:1 verhaal bedoelt. Kan iemand mij uitleggen (misschien stap voor stap) hoe ik een vsti naar audio krijg zoals fuse het bedoelt
 
ik zou niet weten waarom men een VSTi via de line ins 1:1 weer zou willen opnemen terwijl dat ding zich al in het digitale domein bevind 8D :D
hihihihihih
druist tegen alle principes in, tenzij je iets speciaals ermee wilt doen wat je niet in de pc hebt zitten...

gewoon renderen die hap.
 
Origineel geplaatst door sjeijk
ik snap nog niet helemaal hoe fuse dat 1:1 verhaal bedoelt. Kan iemand mij uitleggen (misschien stap voor stap) hoe ik een vsti naar audio krijg zoals fuse het bedoelt

Ik begrijp dan weer niet helemaal wat jij niet begrijpt, zeg maar.

Gewoon out vd. geluidskaart verbinden met een in vd. geluidskaart, daartussen kan je dan analoog aan je sound werken.
 
Back
Top