[Manikin] Schrittmacher Step Sequencer

Een duits bedrijfje Manikin Electronics heeft een stepsequencer gemaakt.
De Schrittmacher.

Het ziet er een beetje uit als de Signal Arts Performance Sequencer en de Spectral Audio Cyclone.
schrittmacher.jpg


Ik weet niet of dit apparaat voor 1.599 euro een serieuze kans heeft om een beetje succesvol te worden.
info: http://www.manikin-electronic.com/
 
Lijkt wel of Klaus Schultze overal zijn naam aan verbind!


"Der SCHRITTMACHER (entwickelt in Zusammenarbeit mit Klaus Schulze) ist ein Stepsequenzer, bei dem man trotz vielfältiger Bearbeitungsmöglichkeiten nicht den Überblick verliert."
"Klaus Schulze informiert sich auf der Musikmesse über den neuesten Entwicklungsstand."
 

Attachments

  • schrittmacher_messe_04[1].jpg
    schrittmacher_messe_04[1].jpg
    15,2 KB · Bekeken: 74
Ik snap niet dat mensen 1600E willen uitgeven voor een MIDI stepsequencer? Is er iets heel speciaals aan dit ding (ik kan het niet ontdekken in de beschrijving iig)
kan iemand me is de echte functie uitleggen van dit apparaat?


Arv
 
Origineel geplaatst door Arv
kan iemand me is de echte functie uitleggen van dit apparaat?
Arv
Waarschijnlijk het pad tussen idee en uitvoering bij bepaalde mensen verkorten.
 
Tsja, doe mij zoiets in software en dat ik het met een schuivenplank kan bedienen.

Wel jammer dat er geen CV outs' op zitten want 32 parameter stepsequencers zijn er niet eens.
Maar als je er een batterij midi > CV gates achter knoopt heb je wel een brute stepsequencer.
 
Bobaphat: Goh leuk een stepsequencer, wel handig, wat kostie???
Verkoper: 1600 euro
Bobaphat: WAhahahaaaaaa mafkees,,, he ik ga weer mazzel.
 
Toch is het een fantastich apparaat, infeite 4 MAQ 16 in een.
Ik krijg er binnen kort een ter test en ik heb er al mee gespeeld bij Mario zelf.

(wij zijn de nederlandse distributeur van zijn CD's)

Het is echt een praktijk sequencer, waarbij je heel veel realtime kunt editten.

Een test bericht volgt als ik hem binnen heb
 
dit is toch echt al 10x achterhaald door software, voor 10% van de prijs heb je een softwarematige sequencer (en nog veel meer) met nog meer mogelijkheden ook
 
Ziet er wel iets cools uit. Vond die Doepfers altijd al redelijk beperkt. Deze kan je configureren zoals je wil, tot 32 tracks das wel tof dus :D

De prijs is misschien wat overdreven
 
Origineel geplaatst door ricercar
1600 euro..

da's nog meer dan dat ik voor mijn machinedrum (stepseq1) en doepfer MAQ-16 (stepseq2) bij elkaar betaalt heb...
geef mij dan toch maar uw twee machientjes voor die prijs :D

zouden ze niet zo'n aparaat kunnen maken en daar fruityloops in pompen? :duivels:
 
Origineel geplaatst door Kikker
dit is toch echt al 10x achterhaald door software, voor 10% van de prijs heb je een softwarematige sequencer (en nog veel meer) met nog meer mogelijkheden ook

Ehmm...... een softwarematige stepsequencer die dat kan?
Of ik moet iets gemist hebben.
 
Sequencer 303 kan behoorlijk veel
Maar er gaat niks bovern rsi arme hardware knoppen
En ja de prijs..... ik weet niet wat ie kan
Ik ben best wel nat van step sequencers (heb zelf een arp en doepfer regelwerk)
 
Origineel geplaatst door Kikker
dit is toch echt al 10x achterhaald door software, voor 10% van de prijs heb je een softwarematige sequencer (en nog veel meer) met nog meer mogelijkheden ook

Toch is dit voor live musici zoals ik zelf een veel betere oplossing dan software.
alles is echt realtime testuren. maar zoals gezegt test volgt.
 
Origineel geplaatst door Toon
Ziet er wel iets cools uit. Vond die Doepfers altijd al redelijk beperkt. Deze kan je configureren zoals je wil, tot 32 tracks das wel tof dus :D

De prijs is misschien wat overdreven

plannen zijn zelfs tot 64 tracks. en veel realtime control.
Bij de maq 16 is het bijna ondoenlijk live de sequence echt teveranderen, dat gaat me deze dus wel zuiver
Prijs is inderdaad wat hoog, maar als ik hun was zou ik ook zeggen, hoog inzetten en maar kijken war we uitkomen.
 
hehehehe en ja hoor daar heb je alweer die softies :D

en die klaus heeft er een vette microq boven staan
hehehe hij heeft het dus echt wel door ...

al had er voor de prijs wel 4 units hoog
en met faders om ook nog als controler te dienen
(aders hebben trouwens wel iets meer overzicht dan knoppen ..
al denk ik dat een display zoals dit toch ook veel goed doet

vraag is en blijft
wat kan ie nou 'echt' allemaal ?
bijv. de q rack stepseqeuncer is dus echt niet af ..
 
klopt maar hij is in zijn final stages zeg maar, ik hoop hem snel aan de tand tekunnen voelen
 
Back
Top