ESI firewire geluidskaarten

ricercar

non
Lid sinds
31 december 2003
Berichten
378
Al eerder gepost maar toen enigszins off topic,

heeft iemand informatie over de firewireserie van ESI (Quatafire, Octafire, Hexafire)?
Zijn deze nu wel of niet te koop? Volgens alle persberichten die ik op het net vindt zouden ze al sinds mei 2003 leverbaar moeten zijn. Echter alles wijst er op (ESI's site bv.) dat ze nog niet te koop zijn. Ik ben namelijk al een tijdje op zoek naar een firewire kaart en de octafire voldoet precies aan mijn eisen.
Groet,
Teun.
 
De ESI Quatafire 610 is te koop bij Feedback (www.feedback.nl), je zou eens kunnen bellen of ze de Octafire ook al hebben. Het lijkt me overigens weer een erg mooie kaart, goeie opvolger van de WaMiRack 24 en 192 (de nieuwe WaMiRacks 192 hadden helaas niet zoveel midi-aansluitingen).
 
Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
De ESI Quatafire 610 is te koop bij Feedback (www.feedback.nl), je zou eens kunnen bellen of ze de Octafire ook al hebben. Het lijkt me overigens weer een erg mooie kaart, goeie opvolger van de WaMiRack 24 en 192 (de nieuwe WaMiRacks 192 hadden helaas niet zoveel midi-aansluitingen).


volgens mij zijn ze nog niet te koop hoor..die dingen staan altijd al heel vroeg aangekondigd in folders en op sites.....beetje verneukratief vinnik dat....als ie er wel echt is letusknow, want die ESI is imho een van de interessantere firewire kaarten omdat de ins en outs goed in balans zijn itt m-audio fw410 enzo....
 
Hoe is de kwaliteit van ESI spullen eigenlijk, ik heb net bij thomann een ESI U24 besteld in de veronderstelling dat ik daar goed de master output van mijn (home studio)mixer mee kan digitaliseren... maar is dat ook zo?

Druid
 
beste olafmol
zit alweer een tijdje te broeden op een fire wire geluidskaart . En ik kom toch weer hoe ver ik ook probeer te kijken toch weer op de motu kaarten uit
alleen kan ik via google heel weinig betrouwbare gebruikers ervaringen vinden

hoofd doel voor mij op dit ogenblik is opname { kan ook wat tracks hier op het forum plaatsen } dus veel analoge inputs en als ik ooit puur sofwarematig ga werken via de p.c. of mac { ja eens zal dat ervan komen ....... ..ben ik bang } een kaart die dat ook kan trekken

graag je [betrouwbare ] menig hierover
of zijn er wel links met betrouwbare gebruikers ?

moet zeggen dat motu bij mij ook wel buiten alle mooie specs gevoelsmatig toch het een en ander losmaakt

shit net weer iets voor mij : iedereen die wat meer info over deze kaarten is ook van harte welkom om te reageren
 
Laatst gewijzigd:
Nou die ESI is er nog niet, zal wel tot Frankfurt duren. Best heel interessant overigens, al zijn ze niet echt goedkoop.
 
Origineel geplaatst door Bert ten Hove
Nou die ESI is er nog niet, zal wel tot Frankfurt duren. Best heel interessant overigens, al zijn ze niet echt goedkoop.

nou dat geld uitgeven vind ik niet eens zo erg waar ik gillend gek van wordt is dat je ondanks alles wat er te lezen valt en toch redelijk zorgvuldig testen in de winkels { dit gaat dan voor geluidskaarten wat moeilijker } je er na een paar maanden achter komt dat er wat bugs inzitten die de fabrikant niet wil verhelpen omdat ze al weer met de opvolger bezig zijn of dat de mogelijkheden een tikje zijn aangedikt waarna ik vol frustratie het spul nog net niet tegen een muur aangooi zuiver omdat het niet wil doen wat ik wil en waar de fabrikanten wel mee liepen te strooien

o.k. dit is pure frustratie van mijn kant en wat overdreven maar ik geloof dat er toch wat leden zijn die zich hierin herkennen
 
Tja, je kunt natuurlijk eeuwig wachten op het perfecte product... in de meeste producten die nieuw op de markt verschijnen zitten altijd wel een paar kleine bugs, maar ik verwacht van merken als MoTu en Esi dat ze toch wel direct een goed product neerzetten met goeie software.
MoTu is nog net weer een slagje duurder dan Esi (en ook al wat langer bezig op deze markt), maar dat neemt niet weg dat Esi (voorheen Ego-Systems) ook zeer goeie producten maakt. Beide merken behoren tot het hogere segment wat betreft de geluidskaartenmarkt.
 
Back
Top