[techno] underground mayhem

Track 2 Crushed and Twisted:

Begint stevig. het zou zo van het pounding grooves label kunnen komen (als je het niet kent check het eens).
Lekker absolute kick. Het ritme is ook wel lekker en de synth stabjes komen ook wel over.
Het enige is dat ik dit soort tracks wel vaker heb gehoord.
Je track werkt ergens naartoe en net waar je de clou, de climax van de track verwacht faded alles uit en blijft de kick nog even doorstampen.

Ik weet niet of dit definitieve versies zijn, of dat je nu je trackjes post om ze eens flink door de APK te trekken en dan een en ander aan te passen.

-C-
 
Origineel geplaatst door C738
Okay track 1 Breakdown:

Het begin is vlot. Al binnen 30 seconden komt de track helemaal op gang.
Wat strings en een soort van tik-op-een-bierflesje geluid (jaaa ik herken dat geluid uit duizenden met mijn ogen dicht).
Na een korte break gaan de strings een octaafje omhoog. wel een leuke variatie.
De strings zijn wel spannend, maar doordat ze steeds maar een hele noot zijn (4tellen dus) vind ik het wat gehaast overkomen.

Eigenlijk gebeurt er verder weinig. Dit trackie zou je wel meer mee kunnen denk ik. Het idee is leuk maar iets te sober.

Maar voorlopig doe ik het je niet na!

-C-

goed tip!
strings bewerken.
slimmere opbouw in de octaven.
 
Origineel geplaatst door C738
Track 2 Crushed and Twisted:

Begint stevig. het zou zo van het pounding grooves label kunnen komen (als je het niet kent check het eens).
Lekker absolute kick. Het ritme is ook wel lekker en de synth stabjes komen ook wel over.
Het enige is dat ik dit soort tracks wel vaker heb gehoord.
Je track werkt ergens naartoe en net waar je de clou, de climax van de track verwacht faded alles uit en blijft de kick nog even doorstampen.

Ik weet niet of dit definitieve versies zijn, of dat je nu je trackjes post om ze eens flink door de APK te trekken en dan een en ander aan te passen.

-C-

er kan van alles mee gebeuren. :)
maar m'n opzet was juist een trackje te maken zonder begin en eindpunt.
iets wat je ergens tussen kan plakken als een element.... je bent als techno dj namelijk geneigd om in een trackje te skippen naar ergens in 't midden of aan 't eind... net als wat je normaal doet met muziek maken / componeren, alleen geef ik aan de dj meer gelegenheid om creatiever te werken met de sounds.
 
Origineel geplaatst door trash
ja dat zei ik net ook,alleen met minder woorden*D

:halleluja
 
Aardige DJ-tools idd! Zat zelf (ook) al vaak aan zo'n 'uitvinding' te denken (maar bestaat dus al lang...)
Heb eigenlijk weinig commentaar op de nrs. zelf & geluidskwaliteit, omdat ik ten 1e beluister op een goedkoop, oud stereosetje die is aangesloten op m'n pc (en daar klinkt 't oké op) en ik ben net terug van m'n werk en heb bier op.. ;)
Nee, even zonder gekheid: lekker hoor! :biertje:

Als je ooit nog meer "DJ-tools" nodig hebt voor op een EP-tje, laat maar wat weten!


Greetz, Yuri aka zoidsity (die steeds moeier wordt van 't zinloze geruzie hier.....)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top