mausi gate naar moog..

G

Guest

Guest
kan iemand me zeggen hoe ik de moog kan aansturen met een mausi.
de moog is 'gemodificeerd' - er zit geen s-trig plug meer op, maar een jack. ik heb de jumper van de mausi er al afgehaald (en weer opgezet, want volgens mij moet de moog nu gewoon een 5v signaal vreten). probleem is dat ik een continu signaal krijg uit de moog, dat pas onderbroken wordt als ik 'm midi voer, dus een toets indruk of zo.
in de manual van de mausi staat dat je dan een program change 2 meot geven, denk ik, voor inverted signaal, maar het lukt me maar niet.
iemand tips?
 
Het klinkt alsof bij die modificatie alleen maar de S-trig bus door een Jack-bus is vervangen en dat verder er geen aanpassingen aan de elektronica zijn aangebracht. Dat betekent dat de Moog een S-trig signaal wil zien of op z'n Mausi's een inverted trigger signaal (5V=uit, 0V=aan). Hoe je een inverted trigger signaal uit een Mausi tovert weet ik niet, maar het lijkt me sterk dat je dat met een Program Change doet. Wordt er niet een Control Change bedoeld? Hmmm, volgens mij heb ik de Mausi manual ergens op m'n harddisk geparkeerd, dus ik zal even kijken wat Doepfer allemaal precies bedoeld. :)

Okee, ze bedoelen dus echt Program Change i.p.v. Control Change. ;) Als ik het goed heb begrepen, druk je eenmaal op de Menu-toets en zorg je daarna (zonodig) met de Mode-toets dat het Channel-lampje langzaam knippert. Stuur dan een Program Change 2 naar de Mausi. Ik heb het nergens gelezen, maar volgens mij moet het MIDIkanaal van het Program Change commando wel overeenkomen met het ingestelde MIDI ontvangstkanaal van de MAUSI.

Oh ja, je komt weer uit de Edit-mode door net zolang op de Menu-knop te drukken totdat alle lampjes weer uit zijn.

Veel succes!
 
Laatst gewijzigd:
is gelukt, joh. toch de jumper eraf, stap voor stap...
bedankt!!
 
Back
Top