Wat is de beste MP3 enkoter arround?

A

Almeros

Guest
Beste mensen,

Ik gebruik zelf 'MP3 producer'. Is best wel al een redelijk oud progje maar gebruikt wel de Frauenhoher encoder voor het omzetten van m'n wavjes naar mp3's.
Nou wil het geval dat zodra ik een wav naar een 128kbps mp3 ga encoden, deze mp3 behoorlijk brak gaat klinken. (Ik moet wel die 128kbps vanwege de uploadeisen bij mp3.com)

Om te horen hoe brak dat klinkt kan je dit ff luisteren .. moet je de hi-fi version hebben (want de lo-fi wordt door mp3.com zelf gebakken) ... en tjek de reverbs... BAH... Bij 160kbps heb ik al geen problemen meer.

Verder hoor ik op mp3.com praktisch niemand met dit probleem... dus er is vast een betere encoder.. of doe ik iets anders fout???
 
ik gebruik altijd CDex voor mp3 encoding. erg goed, gratis en open source (ik ben een grote voorstander van open source)

CDex is te downloaden op sourceforge.net (ff zoeken)
 
Origineel geplaatst door Stefan
ik gebruik altijd CDex voor mp3 encoding.

Hee die heb ik dus ook! Ben er inderdaad ook tevreden over!

Eric
 
naar mijn weten is de LAME codec de beste die rondwaart.
 
Vraagje ??

Ik ben niet zo'n expert op dit gebied en als ik een nieuwe track af heb gooi ik de cd in de cd rom speler van mijn pc, open musicmatch (gratis gedownload van mp3.com) en druk op record. Deze mp3 laad ik op naar mp3.com en klaar.

Als ik nu die CDex gebruik, krijg ik dan betere kwaliteit mp3's ?

groeten

basicsys
 
ik gebruik al een tijdje 'dBpowerAMP Music Converter'
(de optie LAME uiteraard) en ik moet zeggen dat dat echt een buitengewone encoder is!
Veel van de 12'' rips op internet zijn hiermee ge-encode.

Ook gebruik ik veel de Frauenhoher encoder van Cool edit 2000, maar die is natuurlijk niet gratis, 'dBpowerAMP Music Converter' wel.
 
Jeezz... where have I been... Ik ga maar eens als een gek opzoek naar dat CDex en LAME dus ;)

Zal waarschijnlijk sowieso beter zijn dan dat wat ik nu gebruik!

Thanx lui!
 
Origineel geplaatst door BasicSystem
Vraagje ??

Ik ben niet zo'n expert op dit gebied en als ik een nieuwe track af heb gooi ik de cd in de cd rom speler van mijn pc, open musicmatch (gratis gedownload van mp3.com) en druk op record. Deze mp3 laad ik op naar mp3.com en klaar.

Als ik nu die CDex gebruik, krijg ik dan betere kwaliteit mp3's ?

groeten

basicsys

CDex is net zoiets als musicmatch. gewoon ander programma, andere interface.

ik weet niet welke encoder musicmatch gebruikt. overigens hangt het ook heel erg af van de instellingen van de encoder of de kwaliteit wel of niet goed is.
 
Heb CDex met Lame getest... alles zo optimaal mogelijk ingesteld en PERFECTO ! Thanx lui nogmaals!
 
Origineel geplaatst door Origin X
ik gebruik al een tijdje 'dBpowerAMP Music Converter'
(de optie LAME uiteraard) en ik moet zeggen dat dat echt een buitengewone encoder is!
Veel van de 12'' rips op internet zijn hiermee ge-encode.

Ook gebruik ik veel de Frauenhoher encoder van Cool edit 2000, maar die is natuurlijk niet gratis, 'dBpowerAMP Music Converter' wel.

Deze gebruik ik ook veel, en is erg goed en vooral snel, zelfs op wat tragere machines.

Groetjes synthfreak
 
Origineel geplaatst door Slipperman
CDex heb ik ook. Ik gebruik ook vaak de Lame encoder. Echter:
Ik kan geen cd's rippen want hij kan niks lezen???? Wat moet ik doen??????????

een audio cd erin stoppen in plaats van een data cd :) :P :D
 
Doe ik ook. Zelfs een zonder krassen. Hij geeft aan dat er iets niet is geinstalleerd ofzo. Het is een cdrom drive waar ik niet eens het merk van weet. (Staat niet op de drive of op de cd's) Dus HELLUP!!!
 
Origineel geplaatst door Slipperman
CDex heb ik ook. Ik gebruik ook vaak de Lame encoder. Echter:
Ik kan geen cd's rippen want hij kan niks lezen???? Wat moet ik doen??????????
Niet elke CD-ROM drive kan audio cd's rippen, niet elke drive heeft namelijk de mogelijkheid om RAW audio data te lezen.
Dat is pas echt LAME 8o) :duivels:
Er is maar één oplossing:

Koop een andere CD-ROM drive, bij voorkeur een merk, die kunnen het namelijk bijna allemaal wel.
 
Dat idee had ik al. Bij die tests geeft ie bij alles aan dat het niet die cdrom speler is. Hij herkent hem dus niet. De cd-rom kan ook geen audiocd info lezen (artiest, nummer, copyright ed. zoals dat wel in winamp of media player kan worden weergegeven.)
 
Back
Top