belgen

Errol

The difference is Clear
Lid sinds
28 oktober 2003
Berichten
1.177
Locatie
Thailand
Kmoest gisteren nog op de valreep van 2003 nog een album masteren.
Eigenlijk ben ik 2 weken dicht maar ze wilden perse bij ons de mastering laten doen.
Altijd leuk om te horen.

Ik wist niet precies wat het was (komt wel meer voor zoals metalbands/tatooguys/girls op de maandagochtend enzo:D )
en was ook nog eens de afspraak bijna vergeten. Tzal de leeftijd wel zijn of de vakantiesfeer.

Nu was deze productie in belgie een paar jaar geleden opgenomen en was de stem er later bijgezet.

Ik moet dit toch eens zeggen: De belgen hebben beter klinkende A-studio's dan wij hier in nederland.
Echt, ik heb opnames uit wisseloord, zeezicht, arnold muhren, studio150 en nog een paar andere moeten masteren maar daar had ik altijd het gevoel van dat het geen geheel was.

Terwijl deze opname juist heel verfrissend klonk.

Overigens was dit van een zekere Berry Visser, mischien voor jullie onbekend, maar hij heeft wel zo'n 450 optredens tijdens de parade gegeven. je kreeg toen een koptelefoon op.
Goeie stem ook die Berry. Er staat trouwens ook nog een duet met salomon burke op.
 
Origineel geplaatst door bikkel
Welke studio was het dan?

ben ikvergeten maar het schijnt de oudste studio van europa te zijn.

ik vraag het volgend jaar wel effe na.

fijne overgangggg allemaal want ik ben effe weg.
 
Jullie zijn niet de enige. Een bekend bedrijf maakt z'n samples ook alleen maar in Belgie... Waarschijnlijk zijn zij de enigen die dit geestdodend werk aankunnen! Niet dat ze geen geest hebben, maar zo veel, dat een beetje minder niet opvalt! (Ik wil geen ruzie met m'n Belgische schoonbroer :)

Wout
 
Ook in den beginne van de house craze hier in holland,vond ik de producties van onze buurmannen veel beter klinken en veel beter geproduceerd.

Om er maar een paar te noemen..
Frank de wulf
Danny vanderwouwe
Jo bogeart

En onlangs verbaasde ze me weer
Das pop
The wizzards of ooze
Hoover

En natuurlijk de allerlaatste urban dance squad die in belgie is opgenomen,in het plaatsje tienen,maar wel door 2 nederlanders:D peer rave en theo van eenbergen.

En wat ik raar vind,vaak heb je dat als een nederlander zingt ,dat je zijn of haar accent hoort,das met de belgen ook niet.
Of lijkt dat maar zo?
 
Origineel geplaatst door Wout Blommers
(Ik wil geen ruzie met m'n Belgische schoonbroer :)

Wout

Pas idd maar op dat ie niet gebelgd raakt ;)
 
Ik heb niets tegen Belgen!
Ik vind het de aardigste Nederlanders die in het buitenland wonen :)

Ik heb alleen wat tegen Brusselse taxichauffeurs, die weigeren Nederlands te spreken.
En het mooiste muziekinstrumentenmuseum blijft het MIM, toch?

Al heb ik vanuit mijn functie wel wat kritiek, maar daar ben ik Nederlander voor :)

Wout
 
Origineel geplaatst door divi
wij belgen ZIJN gewoon de besten...:D

Heb je [vaak] gelijk in, vinnik.
 
Origineel geplaatst door divi
wij belgen ZIJN gewoon de besten...

Yep, met Krachbal, of is dat te Vlaams? :)
Ooit eens in het Nederlands Nationaal team gespeeld...

Met korfbal winnen wij meestal, de Europese kampioenschappen, met Belgie als tweede :)

Wout
 
Ik vind toch dat jullie Nederlanders heel sympathiek zijn en een zeer goede mensenkennis hebben.

:biertje:
 
doordat creme labelbaas tlr een belgische vriendin heeft speel ik er nog wel eens en ik moet zeggen dat in mijn ervaring optredens in belgie gemiddeld gezelliger zijn dan die in nederland. dat kan natuurlijk aan het bier liggen of aan onze vrienden daar maar ik maak me sterk dat de hele sfeer anders is. het lijkt ontspannener en minder mode bewust, dat zijn mischien ook de eigenschappen waardoor opnamens goed worden?
 
Origineel geplaatst door sander
Hebben belgen echt een mes in de auto om de bocht af te snijden? :D

Mijn zwager wel, maar die doet dat alleen in Nederland.
En zo komen wij aan het file probleem!

Wout
 
zie belgen en duitsers eerder als verre neven en nichten het kost mij gewoon minder moeite om ze te begrijpen als b.v een fransman of spanjaard :gaap:
 
Back
Top